Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЗМІСТ ТЕОРЕТИЧНОГО МАТЕРІАЛУ

Світове, або всесвіт­нє, господарство яв­ляє собою сукупність національних еконо­мік і особливої сфери суспільно-виробничих зв'язків, що виходять за територіальні межі окремих країн — міжнародних економічних відносин.

Міжнародні економічні відносини являють собою сис­тему господарських відносин між різними країнами світу.

Міжнародний поділ праці – спеціалізація країн на виробництві певних видів товарів відповідно до їхніх природно – кліматичних, історичних та економічних умов.

Міжнародна економічна інтеграція – процес зближення та взаємопроникнення національних господарств групи країн, спрямований на створення єдиного господарського мехенізму.

Транснаціональні корпорації – основні суб’єкти світогосподарських зв’язків на сучасному етапі.

Міжнародний рух капіталів – переміщення засобів за кордон (або з-за кордону) з метою отримання прибутку.

Світова торгівля – форма МЕВ, що грунтується на глибокому МПП, спеціалізації певних країн на виробництві окремих товарів та послуг згідно з їхнім техніко-економічним рівнем, природними, географічними та іншими умовами.

Світовий ринок – розвинена сфера товарного обміну, що грунтується на МПП.

Міжнародна міграція робочої сили – переміщення працездатного населення з однієї країни в іншу з метою пошуку роботи, нових сфер застосування своїх здібностей, кращих умов життя.

 

ЗАВДАННЯ:

1 Скласти конспект за питаннями плану.

2 Підготуватися до обговорення такого питання:

- сформулюйте найважливіші суперечності сучасного світового господарства.

3 Підготувати реферати на тему:

- “Міжнародна торгівля та особливості її розвитку у сучасних умовах”;

- “Міжнародна міграція робочої сили та міграційна політика”;

- “Зміст і структура світової валютної системи”.

4 Виконати тестові завдання:

1 Сучасне світове господарство— це:

а) поступальний розвиток економіки усіх країн на ринкових засадах шляхом раціонального використання ресурсів;

б) система відносин органічно поєднаних національних господарств, що взає­модіють завдяки наднаціональному господарському меха­нізму на основі інтернаціоналізації технологічного способу вироб­ництва;

в) система економічних законів, яка управляє розвитком всесвітнього госпо­дарства;

г) міжнаціональний механізм регулювання світового економічного спів­робіт­ництва.

2 Об'єктивні засади функціонування світового господарства:

а) різне географічне положення країн та особливості їх розвитку;

б) національні традиції і культура, звичаї, історична спадщина;

в) політичний устрій, державна політика, спосіб суспільного життя;

г) міжнародний поділ праці, світовий ринок, інтернаціоналізація сус­пільного виробництва.

3 Світовий ринокяк передумова виникнення сучасного всесвітнього
гос­­­по­­дарства представляє собою:

а) місце, де відбувається купівля-продаж товарів різних країн;

б) механізм дії закону вартості у глобальному просторі;

в) розвинуту сферу товарного обміну, що грунтується на міжнародному поділі праці;

г) самостійне функціонування національних ринків окремих країн, які співро­бітничають між собою.

4 Інтернаціоналізаціяекономіки відбувається у першу чергу завдяки:
а) розвитку продуктивних сил, зокрема, підвищенню якості трудових ресурсів;

б) взаємопереплетінню і об'єднанню різних форм капіталу між країна­ми;

в) ліквідації світової системи колоніалізму;

г) розвитку світогосподарських зв'язків між країнами на основі відкри­тості національних економік.

5 Структуру світового господарства утворюють такі основні групи країн:

а) розвинуті держави із соціальною ринковою економікою;

б) країни, що розвиваються в напрямі ринкового господарства;

в) країни з перехідною економікою;

г) розвинуті держави із соціальною ринковою економікою, країни, що розвивають­ся в напрямі ринкового господарства та країни з перехідною економікою.

6 Забезпечення певних гарантій щодо належної економічної безпеки країни дає політика:

а) реекспорту та реімпорту;

б) позбавлення можливості споживати ті блага, які не виробляє своє гос­подарство;

в) захисту інтересів національного виробника (протекціонізм);

г) свобода торгівлі (фрітредерство).

 

7 До характерних нині тенденцій розвитку світового господарства можна віднести:

а) розширення сфери дії принципів ринкової економіки;

б) включення у світогосподарський процес абсолютної більшості країн планети;

в) посилення координації господарської діяльності та співробітництва між дер­жавами;

г) усі відповіді правильні.

 

Ключ: 1б; 2г,в; 3в; 4г; 5г; 6в; 7в; 8г.

 

ФОРМА КОНТРОЛЮ:

- перевірка рефератів;

- перевірка конспектів;

- тестовий контроль.

 

ВИКЛАДАЧ – Лісова М. А.

 


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. II. Вивчення нового матеріалу
  3. II. Вивчення нового матеріалу
  4. II. Вивчення нового матеріалу
  5. II. Вивчення нового матеріалу.
  6. II. Вивчення нового матеріалу.
  7. II. Вивчення нового матеріалу.
  8. II. Вивчення нового матеріалу.
  9. II. Вивчення нового матеріалу.
  10. II. Вивчення нового матеріалу.
  11. II. Вивчення нового матеріалу.
  12. II. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 319

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
САМОСТІЙНА РОБОТА № 14 (2 год.) | САМОСТІЙНА РОБОТА № 15 (2 год.)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.