Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЗМІСТ ТЕОРЕТИЧНОГО МАТЕРІАЛУ

Сутність глобальних проблем можна визначити як комплекс зв'язків і відносин між державами та соціальними системами, суспільством і природою в загальнопланетарному масштабі, які зачіпають життєві інтере­си народів усіх країн і можуть бути розв'язані внаслідок їх взаємодії.

Основними шля­хами розв'язання екологічної, паливно-енергетичної та сиро­винної проблем є:

- швидкий розвиток і використання таких основ­них видів відновлюваної енергії, як сонячна та вітрова, океа­нічна та гідроенергія річок;

- структурні зміни у використанні існуючих невід­новлюваних видів енергії, а саме: зростання частки вугілля в енергобалансі і зменшення газу та нафти, оскільки запасів цих корисних копалин на планеті менше, а їхня цінність для хіміч­ної промисловості набагато більша;

- необхідно створювати екологічно чисту вугільну енергетику, яка б працювала без викидів шкідливих газів;

- всі країни повинні розробити конкретні захо­ди щодо дотримання екологічних стандартів, тобто стандартів чистоти повітря, водних басейнів, раціонального споживання енергії, підвищення ефективності своїх енергетичних систем;

- слід вивчити запаси своїх ресурсів з використан­ням найновіших досягнень НТР. Як відомо, нині розвіданий відносно неглибокий шар земної кори — до 5 км. Тому важ­ливо відкрити нові ресурси на більшій глибині Землі, а також на дні Світового океану;

- країни, що розвиваються, повинні інтенсивно розвивати власне сировинне господарство, включаючи пере­робні галузі сировини. Для розв'язання проблеми голоду у цих країнах треба розширювати обсяг посівних площ, запроваджувати передову агротехніку, високопродуктивне тварин­ництво, високоврожайні культури, ефективні добрива та засо­би захисту рослин тощо;

- слід вести пошук ефективних важелів управлін­ня процесом зростання народонаселення з метою його стабілі­зації на рівні 10 млрд. чол. на початку XXI ст.

- необхідно припинити вирубування лісів, особ­ливо тропічних, забезпечити раціональне лісокористування, коли кількість посаджених дерев значно перевищувала б кіль­кість вирубаних;

- потрібно формувати в людей екологічний сві­тогляд, що дало б змогу розглядати всі економічні, політичні, юридичні, соціальні, ідеологічні, національні, кадрові питання як у межах окремих країн, так і на міжнаціональному рівні насамперед з погляду розв'язання екологічної проблеми, впро­ваджувати на всіх рівнях принципи пріоритету екологічних проблем.

 

ЗАВДАННЯ:

1 Скласти конспект за питаннями плану.

2 Підготуватися до обговорення такого питання:

- яку роль відіграють міжнародні суспільно-політичні організації у вирішенні глобальних проблем?

3 Підготувати реферати на тему:

- “Концепція ноосфери В. Вернадського”;

- “Основні глобальні проблеми сучасності”.

4 Виконати тестові завдання:

1 Вищим проявом глобалізації є міжнародна економічна інтеграція, тобто:

а) процес поступового зближення і взаємодії (взаємопроникнення) на­ціо­наль­них госпо­дарств, спрямованих на створення єдиної світової (наднаціональної) еко­но­міч­ної системи;

б) Європейський союз та інші міжнародні організації (у межах світового
гос­по­­дарства зараз налічується близько ста інтеграційних угруповань);

в) транснаціональні корпорації - міжнародні за характером своєї діяль­ності, але національні щодо контролю над ними;

г) виникнення транснаціонального монополістичного капіталу, просу­вання за кордон підприємницької діяльності.

2 Цивілізаційна глобалізація повинна зводитися до:

а) фритредерської комерціалізації усіх сфер людської діяльності;

б) взаємозбагачення соціально-економічного і духовно-культурного життя всіх народів;

в) підкорення соціокультурних цінностей одних країн іншим на підґрун­ті інтег­рації;

г) правильної відповіді немає.

3 Система міжнародних економічних відносин виражає:

а) сукупність господарських зв'язків і залежностей, які склалися у зо­внішньому просторі внаслідок співробітництва між різними суб'єкта­ми всесвітнього госпо­дарства;

б) об'єднання економік окремих держав під керівництвом наднаціональ­них ор­га­нів управління;

в) спеціалізацію країн на виробництві та експорті тих товарів, у виготов­ленні яких вони мають абсолютні переваги;

г) правильної відповіді немає.

4 Найпершою формою міжнародного співробітництва, а значить і
еко­­но­­міч­них відносин між країнами, стала:

а) міграція робочої сили;

б) світова торгівля;

в) конвертованість валюти;

ґ) освоєння джерел енергії та сировини.

5 Найзагальнішою метою державного регулювання зовнішньоеко­номічної діяльності є:

а) встановлення високих митних тарифів на товари, що ввозяться з-за кордону;

б) створення сприятливих умов для розширеного відтворення всередині
краї­ни за рахунок вигідного міжнародного співробітництва;

в) валютні обмеження, підвищення вимог до технічних, санітарних та інших стандартів щодо якості продукції;

г) забезпечення необхідними робочими місцями висококваліфікованих праців­ників у межах країни.

6 Найгострішою загальною проблемою міжнародного співробітни­цтва в сучасний період стає:

а) дотримання прав і свобод працівника, утвердження соціальної спра­вед­ливості;

б) забезпечення рівного доступу усіх країн на світовий ринок, усунення дис­кримінації;

в) спільне вирішення глобальних проблем людства;

г) усунення циклічності суспільного відтворення.

7 Глобальними вважаються проблеми, які:

а) сприяють виживанню і розвитку людей за екстремальних умов;

б) є всезагальними (планетарними), загрожують людству в цілому і по­требують об'єднання зусиль усіх країн для їх вирішення;

в) породжені науково-технічними революціями, принциповими онов­леннями технологій виробництва;

г) означають міжнародне співробітництво в усіх сферах економіки задля добробуту людей.

8 Економічна залежність має місце тоді, коли:

а) держава змушена пристосовуватися до вимог іноземних партнерів, які диктують їй свою волю щодо спрямування розвитку національно­го господарства;

б) всупереч власним інтересам здійснюються економічні зв'язки з інши­ми країнами;

в) практикується невигідне зовнішнє співробітництво;

г) обмін на світовому ринку нееквівалентний.

9 Глобальні проблеми світу класифікують по сферах:

а) суспільних взаємовідносин (загроза термоядерної війни, відсталість частини країн і окремих регіонів, світові кризи тощо);

б) взаємодії суспільства з природою (ресурси, екологія, утилізація від­ходів, раціональне використання землі та ін.);

в) розвитку людини та забезпечення її майбутнього (ергономіка, подо­лання епідемій і тяжких хвороб, культурно-моральні проблеми, не­стабільність сімей, боротьба із міжнародною злочинністю, наркобізнесом, тероризмом, демократизація та охорона прав людини і т.п.);

г) усі відповіді правильні.

10 Вчені називають основний шлях вирішення глобальних проблем сві­ту:

а) забезпечення екологорозвитку господарства;

б) запровадження енергозберігаючих технологій;

в) демілітаризація економіки, конверсія;

г) усунення злочинності, голоду, неграмотності людей.

 

Ключ: 1а; 2б,в; 3а; 4б; 5б; 6в; 7б; 8а; 9г; 10в.

 

ФОРМА КОНТРОЛЮ:

- перевірка рефератів;

- перевірка конспектів;

- тестовий контроль.

 

ВИКЛАДАЧ – Лісова М. А.

 

 


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. II. Вивчення нового матеріалу
  3. II. Вивчення нового матеріалу
  4. II. Вивчення нового матеріалу
  5. II. Вивчення нового матеріалу.
  6. II. Вивчення нового матеріалу.
  7. II. Вивчення нового матеріалу.
  8. II. Вивчення нового матеріалу.
  9. II. Вивчення нового матеріалу.
  10. II. Вивчення нового матеріалу.
  11. II. Вивчення нового матеріалу.
  12. II. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 1011

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
САМОСТІЙНА РОБОТА № 15 (2 год.) | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.057 сек.