![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ЗМІСТ ТЕОРЕТИЧНОГО МАТЕРІАЛУСутність глобальних проблем можна визначити як комплекс зв'язків і відносин між державами та соціальними системами, суспільством і природою в загальнопланетарному масштабі, які зачіпають життєві інтереси народів усіх країн і можуть бути розв'язані внаслідок їх взаємодії. Основними шляхами розв'язання екологічної, паливно-енергетичної та сировинної проблем є: - швидкий розвиток і використання таких основних видів відновлюваної енергії, як сонячна та вітрова, океанічна та гідроенергія річок; - структурні зміни у використанні існуючих невідновлюваних видів енергії, а саме: зростання частки вугілля в енергобалансі і зменшення газу та нафти, оскільки запасів цих корисних копалин на планеті менше, а їхня цінність для хімічної промисловості набагато більша; - необхідно створювати екологічно чисту вугільну енергетику, яка б працювала без викидів шкідливих газів; - всі країни повинні розробити конкретні заходи щодо дотримання екологічних стандартів, тобто стандартів чистоти повітря, водних басейнів, раціонального споживання енергії, підвищення ефективності своїх енергетичних систем; - слід вивчити запаси своїх ресурсів з використанням найновіших досягнень НТР. Як відомо, нині розвіданий відносно неглибокий шар земної кори — до 5 км. Тому важливо відкрити нові ресурси на більшій глибині Землі, а також на дні Світового океану; - країни, що розвиваються, повинні інтенсивно розвивати власне сировинне господарство, включаючи переробні галузі сировини. Для розв'язання проблеми голоду у цих країнах треба розширювати обсяг посівних площ, запроваджувати передову агротехніку, високопродуктивне тваринництво, високоврожайні культури, ефективні добрива та засоби захисту рослин тощо; - слід вести пошук ефективних важелів управління процесом зростання народонаселення з метою його стабілізації на рівні 10 млрд. чол. на початку XXI ст. - необхідно припинити вирубування лісів, особливо тропічних, забезпечити раціональне лісокористування, коли кількість посаджених дерев значно перевищувала б кількість вирубаних; - потрібно формувати в людей екологічний світогляд, що дало б змогу розглядати всі економічні, політичні, юридичні, соціальні, ідеологічні, національні, кадрові питання як у межах окремих країн, так і на міжнаціональному рівні насамперед з погляду розв'язання екологічної проблеми, впроваджувати на всіх рівнях принципи пріоритету екологічних проблем.
ЗАВДАННЯ: 1 Скласти конспект за питаннями плану. 2 Підготуватися до обговорення такого питання: - яку роль відіграють міжнародні суспільно-політичні організації у вирішенні глобальних проблем? 3 Підготувати реферати на тему: - “Концепція ноосфери В. Вернадського”; - “Основні глобальні проблеми сучасності”. 4 Виконати тестові завдання: 1 Вищим проявом глобалізації є міжнародна економічна інтеграція, тобто: а) процес поступового зближення і взаємодії (взаємопроникнення) національних господарств, спрямованих на створення єдиної світової (наднаціональної) економічної системи; б) Європейський союз та інші міжнародні організації (у межах світового в) транснаціональні корпорації - міжнародні за характером своєї діяльності, але національні щодо контролю над ними; г) виникнення транснаціонального монополістичного капіталу, просування за кордон підприємницької діяльності. 2 Цивілізаційна глобалізація повинна зводитися до: а) фритредерської комерціалізації усіх сфер людської діяльності; б) взаємозбагачення соціально-економічного і духовно-культурного життя всіх народів; в) підкорення соціокультурних цінностей одних країн іншим на підґрунті інтеграції; г) правильної відповіді немає. 3 Система міжнародних економічних відносин виражає: а) сукупність господарських зв'язків і залежностей, які склалися у зовнішньому просторі внаслідок співробітництва між різними суб'єктами всесвітнього господарства; б) об'єднання економік окремих держав під керівництвом наднаціональних органів управління; в) спеціалізацію країн на виробництві та експорті тих товарів, у виготовленні яких вони мають абсолютні переваги; г) правильної відповіді немає. 4 Найпершою формою міжнародного співробітництва, а значить і а) міграція робочої сили; б) світова торгівля; в) конвертованість валюти; ґ) освоєння джерел енергії та сировини. 5 Найзагальнішою метою державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності є: а) встановлення високих митних тарифів на товари, що ввозяться з-за кордону; б) створення сприятливих умов для розширеного відтворення всередині в) валютні обмеження, підвищення вимог до технічних, санітарних та інших стандартів щодо якості продукції; г) забезпечення необхідними робочими місцями висококваліфікованих працівників у межах країни. 6 Найгострішою загальною проблемою міжнародного співробітництва в сучасний період стає: а) дотримання прав і свобод працівника, утвердження соціальної справедливості; б) забезпечення рівного доступу усіх країн на світовий ринок, усунення дискримінації; в) спільне вирішення глобальних проблем людства; г) усунення циклічності суспільного відтворення. 7 Глобальними вважаються проблеми, які: а) сприяють виживанню і розвитку людей за екстремальних умов; б) є всезагальними (планетарними), загрожують людству в цілому і потребують об'єднання зусиль усіх країн для їх вирішення; в) породжені науково-технічними революціями, принциповими оновленнями технологій виробництва; г) означають міжнародне співробітництво в усіх сферах економіки задля добробуту людей. 8 Економічна залежність має місце тоді, коли: а) держава змушена пристосовуватися до вимог іноземних партнерів, які диктують їй свою волю щодо спрямування розвитку національного господарства; б) всупереч власним інтересам здійснюються економічні зв'язки з іншими країнами; в) практикується невигідне зовнішнє співробітництво; г) обмін на світовому ринку нееквівалентний. 9 Глобальні проблеми світу класифікують по сферах: а) суспільних взаємовідносин (загроза термоядерної війни, відсталість частини країн і окремих регіонів, світові кризи тощо); б) взаємодії суспільства з природою (ресурси, екологія, утилізація відходів, раціональне використання землі та ін.); в) розвитку людини та забезпечення її майбутнього (ергономіка, подолання епідемій і тяжких хвороб, культурно-моральні проблеми, нестабільність сімей, боротьба із міжнародною злочинністю, наркобізнесом, тероризмом, демократизація та охорона прав людини і т.п.); г) усі відповіді правильні. 10 Вчені називають основний шлях вирішення глобальних проблем світу: а) забезпечення екологорозвитку господарства; б) запровадження енергозберігаючих технологій; в) демілітаризація економіки, конверсія; г) усунення злочинності, голоду, неграмотності людей.
Ключ: 1а; 2б,в; 3а; 4б; 5б; 6в; 7б; 8а; 9г; 10в.
ФОРМА КОНТРОЛЮ: - перевірка рефератів; - перевірка конспектів; - тестовий контроль.
ВИКЛАДАЧ – Лісова М. А.
Читайте також:
|
||||||||
|