Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методичні вказівки.

План.

  1. Ранні грошові теорії.
  2. Основні економічні засади класичної кількісної теорії грошей.
  3. «Трансакційний варіант» І. Фішера та «Кембріджська версія» як основні течії неокласичного варіанту кількісної теорії грошей.
  4. Сучасний монетаризм як напрямок кількісної теорії грошей, його відмінності від Кейнсіанських концепцій.
  5. Роль вчень Фрідмена у розробці монетарної політики в межах неокласичного варіанта кількісної теорії.
  6. Грошово-кредитна політика України у світлі сучасних монетаристських теорій.

 

Ще в античному світі відомі спроби пояснення сутності грошей та їх ролі у суспільстві. Платон у праці «держава» визначав роль грошей в обслуговуванні суспільного поділу праці та характерні їх функції: міри вартості і засобу платежу. Аристотель у роботі «Нікомахова етика» розглядав три функції грошей: міри вартості, засобу обігу і нагромадження. У наукових дослідженнях Аристотеля є суттєві гіпотези щодо походження грошей та змісту їх функцій, охарактеризовано лінію взаємозв’язку: товар – гроші – капітал. Ці постулати лягли в основу багатьох теорій та методологію різних шкіл ( таблиця 2).

За металістичною теорією реальними грошима виступають тільки благородні метали і визначальне значення надається функції грошей як засобу нагромадження. Згідно металістичної теорії джерелом багатства суспільства виступає зовнішня торгівля, активне сальдо якої забезпечує надходження в країну дорогоцінних металів. Представниками металістичної теорії були: В. Стеффорд, Т. Мен, Д. Норе, Монкреть’єн.

Згідно номіналістичної теорії гроші виникають внаслідок домовленості між людьми чи діяльності держави з метою полегшення товарного обміну, вони не мають внутрішньої вартості і визначаються тільки номіналом і не виконують функцію міри вартості ( цю функцію ототожнюють з масштабом цін), а тільки виступають засобом обігу. Яскравими представниками цієї теорії були Д. Берклі і Дж. Стюарт.

Таблиця 2

Напрями розвитку теорії грошей

Теорія грошей
Абстрактна теорія Прикладна теорія грошей
Металістична, номіналістична, раціоналістична, еволюційна, теорія трудової вартості, теорія робочих грошей Класична кількісна теорія Неокла-сична кількісна теорія Сучас-ний монета-ризм Кейнсіан-ська теорія
Монетаризм Неокейн-сіанська модель
Кейнсіансько-неокласичний синтез
Ранні грошові теорії Сучасні грошові теорії

Теорія трудової вартості була створена А. Смітом та Д. Рікардо, в основі якої був аналіз виробництва. А. Сміт обґрунтовував зв’язок розвитку грошей з історичним процесом зміни суспільного поділу праці і усуспільнення виробництва. Представники цієї течії вбачали в грошах товар, який нічим не відрізняється від інших товарів, проте стабільність грошового обігу повинна забезпечуватися золотим стандартом, а функції грошей можуть виконувати паперові гроші, ігноруючи функцію еквівалента обміну. Вартість срібла і золота, як і вартість інших товарів, пропорційна кількості праці необхідної для їх отримання і поставки на ринок.

Суть теорії робочих грошей (трудова теорія вартості) полягає в тому, що вартість товарів втілює в собі певну кількість годин суспільного робочого часу або живої і уречевленої праці. Під живою працею розуміють поточні зусилля працівника, а під уречевленою – послуги капіталу, що становлять минулі витрати праці. Згідно цієї теорії ціни повинні бути пропорційні праці, яка втілена в товарах, а товари повинні бути суспільно необхідними.

Основними представниками класичної кількісної теорії грошей були:Ж. Боден, Б. Даванзатті, Дж. Монтаріні, Дж. Локк, Д. Юм, Д. Рікардо. Кількісна теорія встановлює функціональну залежність і взаємозв’язок між двома економічними елементами – рівнем товарних цін і кількістю грошей в обігу, тобто будь-яка зміна кількості грошей зумовлює пропорційну зміну абсолютного рівня цін товарів і послуг, а в результаті – до зміни номінального вираження ВНП.


Читайте також:

  1. Головні етапи кількісного аналізу та оцінювання ризику. Методичні підходи до визначення ризику.
  2. Додаткові методичні прийоми вивчення вищої нервової діяльності.
  3. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 1
  4. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 2
  5. Завдання, джерела інформації і методичні прийоми контролю
  6. Завдання, джерела інформації, методичні прийоми і послідовність процедури контролю
  7. Завдання, об’єкти, джерела інформації і методичні прийоми контролю розрахунків
  8. Завдання, об’єкти, джерела інформації та методичні прийоми ревізії
  9. Завдання, послідовність, джерела інформації і методичні прийоми контролю доходів і фінансових результатів діяльності підприємницьких структур
  10. Загальні методичні рекомендації до проведення занять фізичними вправами з учнями СМГ
  11. Загальні правила та методичні положення конструювання
  12. І. Методичні рекомендації до проведення семінарських занять




Переглядів: 568

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методичні вказівки. | Вартість грошей Число обертів грошової одиниці

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.