Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Феноменологічний підхід до аналізу психомалюнків

Особливості використання класичних проективних малюнкових методик

Проективний підхід до діагностики особистості є альтернативним тестовому. Щодо малюнкових технік він включає „вільне малювання” і „малювання на задану тему”. Ще їх називають „методами вивчення продуктів творчості”, „експресивними методиками”.

Малюнок є своєрідним актом комунікації, що передає певні індивідуальні смисли у символічній образній формі.

Проективний малюнок отримав поширення на Заході, оскільки сама процедура малювання не виглядає як строго тестова, а радше ігрова, яка дозволяє відійти від реальності, вивільнитися від негативних емоцій, актуалізувати позитивні емоції.

Переваги проективного малюнка:

– малюнкові техніки здійснюють розгальмовуючий вплив на психіку;

– малюнкові техніки зручні у використанні (вимагають мінімум засобів, дитина самостійно зосереджується на звичному для неї завданні);

– малюнкові техніки є високоінформативними засобами пізнання особистості, що не вимагає уміння вербалізовувати почуття. При цьому малюнок повідомляє про значимі ситуації та людей для суб’єкта;

– не треба використовувати складні обрахунки та шкали, отримується інтегрований результат. Можна одразу переходити до значимого змісту, висувати робочі гіпотези щодо сутності порушень;

– малювання особливо значимих ситуацій має для клієнта терапевтичний характер (звільнення від зайвої напруги, програвання можливих рішень ситуації).

Також важливо зауважити:

1. Малюнок дозволяє структурувати дійсність, реалізовувати цілісний підхід до вивчення особистості, включаючи свідоме і несвідоме.

2. Малюнок містить як свідому для автора, так і несвідому для нього інформацію, але яка має важливе, ключове значення.

3. Графічна продукція суміщає як когнітивний, так і афективний компоненти.

4. Малюнок презентує інформацію поза бажанням автора.

 

Важливим при аналізі малюнків є феноменологічний підхід, за якого найбільшої авторитетності набуває внутрішнє розуміння психічних явищ, подій самим автором, а не стандартизована (формалізована) їх інтерпретація. Цей шлях полегшує виявлення логіки несвідомого, показує важливий унікальний зв’язок з викривленою логікою свідомого. Фактично такий зв’язок демонструє психологічні захисти клієнта, які, вочевидь, не є ефективними у повсякденному житті і становлять суть особистісної проблематики.

Тому при здійсненні психологічного аналізу малюнків варто знати думку автора. Це не означає, що психологічний зміст малюнку варто розуміти буквально так, як його розуміє клієнт. Інтерпретація малюнка може докорінно відрізнятися від розуміння його автором. Таке стається як правило. Тому що клієнт вмикатиме психологічний захист з метою неусвідомлення змісту несвідомого, який є для нього травматичним або несумісним з етичними позиціями. Однак думка автора є важливою, оскільки дає можливість встановлювати логіку несвідомого, яка викривлює свідме сприйняття намальованого.

 

 


Читайте також:

  1. III етап. Системний підхід
  2. IV етап. Ситуаційний підхід
  3. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.
  4. Аксіологічний підхід до вивчення педагогічних явищ.
  5. Алгоритм однофакторного дисперсійного аналізу за Фішером. Приклад
  6. Алфавітний підхід до вимірювання кількості інформації.
  7. Аналіз зображувальних засобів. Застосування цілісного аналізу
  8. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  9. Аналізу соціальної взаємодії присвячено чимало наукових теорій.
  10. Аналізуюче схрещування
  11. Асимптотичний підхід до порівняння оцінок
  12. Багатоаспектний підхід до прийняття управлінськихрішень




Переглядів: 649

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Особливості використання малюнків у груповій психокорекції | Лекція 2. Психоаналітичний підхід до вивчення психіки за допомогою психомалюнків

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.