МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||
Лекція 2. Психоаналітичний підхід до вивчення психіки за допомогою психомалюнківСтисла інформація щодо глибиннопсихологічного розуміння суті особистісної проблеми 1. Особистісна проблема не може бути самостійно розв’язана, оскільки суб’єкт не усвідомлює її передумов та каузальних аспектів. Вона пов’язана з внутрішньою стабілізованою суперечністю і сповнена амбівалентних почуттів до лібідіозних осіб. 2. Соціально-психологічними передумовами виникнення особистісної проблеми є протиріччя між позадосвідною біологічною потребою індивіда у набутті та підтримці психологічної сили та постійним фактором соціалізації, який виявляє психологічну слабкість індивіда. 3. З. Фройд пояснює виникнення особистісної проблеми через травматичний досвід дитинства, що був невдало витіснений, зокрема, через комплекс Едіпа, який був неадекватно пережитий, і в ситуації тут-і-тепер вимагає задоволення суперечливих інфантильних цілей з участю об’єктів, що заміщають інцестуальних осіб. Це стає можливим завдяки механізму заміщення і тенденції психіки до вимушеного повторення. 4. А. Адлер вбачає розвиток особистісних проблем у механізмі гіперкомпенсації комплексу неповноцінності, зокрема, в прагненні переважати над іншими. Позадосвідна тенденція психіки «від слабкості – до сили» є інтегруючим механізмом психологічного захисту, але при цьому захисна система є унікальною. 5. К. Юнг визначає особистісну проблему як комплексне утворення, що являє собою афективну несвідому силу, яка нездатна адекватно інтегруватися у свідомість, оскільки центр особистості перебуває в Его, а не в Самості, що позбавляє можливості проникати у сферу несвідомого. 6. Особистісна проблема долається шляхом об’єктивації несвідомого у зв’язку зі свідомим. 7. Символічна мова психомалюнків об’єктивно презентує неусвідомлені аспекти особистісних проблем, хоча її полісемантизм ускладнює пізнання психічної реальності. 8. Інтерпретація символічної мови повинна забезпечувати поєднанням психоаналітичного, феноменлогічного та процесуального підходів.
Мета:ознайомлення студентів з психоаналітичним підходом до інтерпретації комплексу психомалюнків. Професійна спрямованість:уміння аналізувати прояви колективного несвідомого, індивідуальної несвідомої символіки. План: 1. Теоретичні передумови психоаналітичного розуміння психомалюнків. 2. Психомалюнок і сновидіння. 3. Спільність символіки міфів, казок і психомалюнків. 4. Символіка психомалюнків: 4.1. Колективне несвідоме та архетипи. 4.2. Прояви індивідуального несвідомого. 4.3. Соціально-психологічна символіка психомалюнків.
Читайте також:
|
||||||||||
|