МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Сутність психокорекційного діалогу та його роль у роботі з малюнковими методикамиВибір тематики комплексу психомалюнків Література Основна література 1. Яценко Т.С. Основи глибинної психокорекції: феноменологія, теорія і практика: Навч. посіб. – К.: Вища шк., 2006. – С. 200-372. 2. Яценко Т.С. Психологічні основи групової психокорекції: Навч. посібник. – К.: Либідь, 1996. – С. 139-194, 194-254. 3. Яценко Т.С. Теорія і практика групової психокорекції: Активне соціально-психологічне навчання: Навч. посіб. – К.: Вища шк., 2004. – 679 с. Додаткова література 4. Мошенська Л.В. Діагностичні можливості комплексу тематичних психомалюнків у дослідженні глибинних аспектів психіки: Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук. – К., 1998. – 19 с. 5. Психомалюнок як метод діагностики психосексуальної сфери в юнацькому віці / Мазяр О.В. Курсова робота з психодіагностики. – Житомир, 2001. – 75 с. На початку роботи з подолання особистісної проблеми психолог пропонує клієнту виконати кілька малюнків на задану тему. Ці теми є не обов’язковими, а рекомендованими. Теми малюнків підібрано так, щоб при виконанні актуалізувалися емоційні аспекти досвіду, ставлення до пережитих ситуацій, суб’єктивне бачення себе та власних стосунків з іншими людьми. Загалом вибір тематики малюнків залежить від особливостей особистісної проблематики. Орієнтовані теми: 1. Чоловік, жінка і я. 2. Неіснуюча тварина. 3. Сприймання минулого, яке не можна виправити. 4. Сприймання близькими й оточенням мого неіснування. 5. Людина, яку я люблю. 6. Людина, яку я не люблю. 7. Людина, яку я поважаю. 8. Драматична подія мого життя. 9. Я – реальне, Я – ідеальне. 10. Звичайний психічний стан близьких мені людей. 11. Як мене бачать батьки і я сам. 12. Радісний день у сімї. 13. Людина, яку я відчужую. 14. Людина, яка психологічно не існує. 15. Найбільш значуща для мене людина. 16. Мій звичайний день. 17. Мій звичайний емоційний стан. 18. Мої бажання. 19. Конфлікт. 20. Людина, якої я боюся. 21. Моя сімя тепер. 22. Ідеальна сімя. 23. Сімя в мою відсутність. 24. Криза й етапи виходу з неї. 25. Моя мрія. 26. Моє минуле. 27. Моє майбутнє. 28. Шлях мого життя. 29. Я йду назустріч біді. 30. Сприймання нещастя. 31. Сприймання щастя.
Численність малюнків одного автора допомагає пізнати такі внутрішні механізми психіки й тенденції його поведінки, які зумовлюють логіку несвідомого, що не розкриваються у змісті кожного окремого малюнку. Зміст цей виражається через взаємозв’язки між окремими малюнками й через спільні характеристики їх з усім загалом. Необхідним для психологічної практики є розуміння категорії несвідомого у його статичних і динамічних проявах. Це дає можливість застосувати психокорекційний діалог, адаптований для конкретних проблем суб’єкта та нівелювати дисфункції і деструкції його психіки. Динаміка психіки виражена в єдності суперечливих тенденцій. Психокорекція спрямована на виявлення статики у функціонуванні психіки в єдності з динамікою, яка на поведінковому рівні виявляється у ригідності поведінки, закритості для нового досвіду. Статичні аспекти психіки знаходять вираження у системі базових захистів, що детермінуються інфантильними тенденціями і когнітивним підгрунтям яких виступає логіка несвідомого. Її пізнання покладене в основу адекватного розуміння суперечливого феномену психіки і передбачає виявлення повторюваності поведінкових моментів, що виявляються у ситуативних захистах, покликаних адаптувати суб’єкта до соціуму, і тому сповнених динамізму. Інваріантні тенденції формуються в психіці в інфантильний період у стосунках з первинними лібідними об’єктами, а динаміка зумовлюється набуттям індивідуально-неповторного досвіду в контексті проблеми адаптації до соціуму. Здійснення глибинно-психологічної корекції можливе лише за допомогою діалогу. Це – сукупність технік у розмовному стилі, при цьому спостерігається намір розв’язати якусь проблему, прояснити її сутність. Результат діалогу – це синтез нового смислу, який виникає в результаті зіткнення різих смислових позицій партнерів у спілкуванні. Діалог активізує рефлексивні можливості особистості у дослідженні особистісної проблеми. Читайте також:
|
||||||||
|