МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Сутність психокорекційного діалогу та його роль у роботі з малюнковими методикамиВибір тематики комплексу психомалюнків Література Основна література 1. Яценко Т.С. Основи глибинної психокорекції: феноменологія, теорія і практика: Навч. посіб. – К.: Вища шк., 2006. – С. 200-372. 2. Яценко Т.С. Психологічні основи групової психокорекції: Навч. посібник. – К.: Либідь, 1996. – С. 139-194, 194-254. 3. Яценко Т.С. Теорія і практика групової психокорекції: Активне соціально-психологічне навчання: Навч. посіб. – К.: Вища шк., 2004. – 679 с. Додаткова література 4. Мошенська Л.В. Діагностичні можливості комплексу тематичних психомалюнків у дослідженні глибинних аспектів психіки: Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук. – К., 1998. – 19 с. 5. Психомалюнок як метод діагностики психосексуальної сфери в юнацькому віці / Мазяр О.В. Курсова робота з психодіагностики. – Житомир, 2001. – 75 с. На початку роботи з подолання особистісної проблеми психолог пропонує клієнту виконати кілька малюнків на задану тему. Ці теми є не обов’язковими, а рекомендованими. Теми малюнків підібрано так, щоб при виконанні актуалізувалися емоційні аспекти досвіду, ставлення до пережитих ситуацій, суб’єктивне бачення себе та власних стосунків з іншими людьми. Загалом вибір тематики малюнків залежить від особливостей особистісної проблематики. Орієнтовані теми: 1. Чоловік, жінка і я. 2. Неіснуюча тварина. 3. Сприймання минулого, яке не можна виправити. 4. Сприймання близькими й оточенням мого неіснування. 5. Людина, яку я люблю. 6. Людина, яку я не люблю. 7. Людина, яку я поважаю. 8. Драматична подія мого життя. 9. Я – реальне, Я – ідеальне. 10. Звичайний психічний стан близьких мені людей. 11. Як мене бачать батьки і я сам. 12. Радісний день у сімї. 13. Людина, яку я відчужую. 14. Людина, яка психологічно не існує. 15. Найбільш значуща для мене людина. 16. Мій звичайний день. 17. Мій звичайний емоційний стан. 18. Мої бажання. 19. Конфлікт. 20. Людина, якої я боюся. 21. Моя сімя тепер. 22. Ідеальна сімя. 23. Сімя в мою відсутність. 24. Криза й етапи виходу з неї. 25. Моя мрія. 26. Моє минуле. 27. Моє майбутнє. 28. Шлях мого життя. 29. Я йду назустріч біді. 30. Сприймання нещастя. 31. Сприймання щастя.
Численність малюнків одного автора допомагає пізнати такі внутрішні механізми психіки й тенденції його поведінки, які зумовлюють логіку несвідомого, що не розкриваються у змісті кожного окремого малюнку. Зміст цей виражається через взаємозв’язки між окремими малюнками й через спільні характеристики їх з усім загалом. Необхідним для психологічної практики є розуміння категорії несвідомого у його статичних і динамічних проявах. Це дає можливість застосувати психокорекційний діалог, адаптований для конкретних проблем суб’єкта та нівелювати дисфункції і деструкції його психіки. Динаміка психіки виражена в єдності суперечливих тенденцій. Психокорекція спрямована на виявлення статики у функціонуванні психіки в єдності з динамікою, яка на поведінковому рівні виявляється у ригідності поведінки, закритості для нового досвіду. Статичні аспекти психіки знаходять вираження у системі базових захистів, що детермінуються інфантильними тенденціями і когнітивним підгрунтям яких виступає логіка несвідомого. Її пізнання покладене в основу адекватного розуміння суперечливого феномену психіки і передбачає виявлення повторюваності поведінкових моментів, що виявляються у ситуативних захистах, покликаних адаптувати суб’єкта до соціуму, і тому сповнених динамізму. Інваріантні тенденції формуються в психіці в інфантильний період у стосунках з первинними лібідними об’єктами, а динаміка зумовлюється набуттям індивідуально-неповторного досвіду в контексті проблеми адаптації до соціуму. Здійснення глибинно-психологічної корекції можливе лише за допомогою діалогу. Це – сукупність технік у розмовному стилі, при цьому спостерігається намір розв’язати якусь проблему, прояснити її сутність. Результат діалогу – це синтез нового смислу, який виникає в результаті зіткнення різих смислових позицій партнерів у спілкуванні. Діалог активізує рефлексивні можливості особистості у дослідженні особистісної проблеми. Читайте також:
|
||||||||
|