Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Сутність психокорекційного діалогу та його роль у роботі з малюнковими методиками

Вибір тематики комплексу психомалюнків

Література

Основна література

1. Яценко Т.С. Основи глибинної психокорекції: феноменологія, теорія і практика: Навч. посіб. – К.: Вища шк., 2006. – С. 200-372.

2. Яценко Т.С. Психологічні основи групової психокорекції: Навч. посібник. – К.: Либідь, 1996. – С. 139-194, 194-254.

3. Яценко Т.С. Теорія і практика групової психокорекції: Активне соціально-психологічне навчання: Навч. посіб. – К.: Вища шк., 2004. – 679 с.

Додаткова література

4. Мошенська Л.В. Діагностичні можливості комплексу тематичних психомалюнків у дослідженні глибинних аспектів психіки: Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук. – К., 1998. – 19 с.

5. Психомалюнок як метод діагностики психосексуальної сфери в юнацькому віці / Мазяр О.В. Курсова робота з психодіагностики. – Житомир, 2001. – 75 с.

На початку роботи з подолання особистісної проблеми психолог пропонує клієнту виконати кілька малюнків на задану тему. Ці теми є не обов’язковими, а рекомендованими. Теми малюнків підібрано так, щоб при виконанні актуалізувалися емоційні аспекти досвіду, ставлення до пережитих ситуацій, суб’єктивне бачення себе та власних стосунків з іншими людьми.

Загалом вибір тематики малюнків залежить від особливостей особистісної проблематики.

Орієнтовані теми:

1. Чоловік, жінка і я.

2. Неіснуюча тварина.

3. Сприймання минулого, яке не можна виправити.

4. Сприймання близькими й оточенням мого неіснування.

5. Людина, яку я люблю.

6. Людина, яку я не люблю.

7. Людина, яку я поважаю.

8. Драматична подія мого життя.

9. Я – реальне, Я – ідеальне.

10. Звичайний психічний стан близьких мені людей.

11. Як мене бачать батьки і я сам.

12. Радісний день у сімї.

13. Людина, яку я відчужую.

14. Людина, яка психологічно не існує.

15. Найбільш значуща для мене людина.

16. Мій звичайний день.

17. Мій звичайний емоційний стан.

18. Мої бажання.

19. Конфлікт.

20. Людина, якої я боюся.

21. Моя сімя тепер.

22. Ідеальна сімя.

23. Сімя в мою відсутність.

24. Криза й етапи виходу з неї.

25. Моя мрія.

26. Моє минуле.

27. Моє майбутнє.

28. Шлях мого життя.

29. Я йду назустріч біді.

30. Сприймання нещастя.

31. Сприймання щастя.

 

Численність малюнків одного автора допомагає пізнати такі внутрішні механізми психіки й тенденції його поведінки, які зумовлюють логіку несвідомого, що не розкриваються у змісті кожного окремого малюнку. Зміст цей виражається через взаємозв’язки між окремими малюнками й через спільні характеристики їх з усім загалом.

Необхідним для психологічної практики є розуміння категорії несвідомого у його статичних і динамічних проявах. Це дає можливість застосувати психокорекційний діалог, адаптований для конкретних проблем суб’єкта та нівелювати дисфункції і деструкції його психіки.

Динаміка психіки виражена в єдності суперечливих тенденцій. Психокорекція спрямована на виявлення статики у функціонуванні психіки в єдності з динамікою, яка на поведінковому рівні виявляється у ригідності поведінки, закритості для нового досвіду.

Статичні аспекти психіки знаходять вираження у системі базових захистів, що детермінуються інфантильними тенденціями і когнітивним підгрунтям яких виступає логіка несвідомого. Її пізнання покладене в основу адекватного розуміння суперечливого феномену психіки і передбачає виявлення повторюваності поведінкових моментів, що виявляються у ситуативних захистах, покликаних адаптувати суб’єкта до соціуму, і тому сповнених динамізму.

Інваріантні тенденції формуються в психіці в інфантильний період у стосунках з первинними лібідними об’єктами, а динаміка зумовлюється набуттям індивідуально-неповторного досвіду в контексті проблеми адаптації до соціуму.

Здійснення глибинно-психологічної корекції можливе лише за допомогою діалогу. Це – сукупність технік у розмовному стилі, при цьому спостерігається намір розв’язати якусь проблему, прояснити її сутність.

Результат діалогу – це синтез нового смислу, який виникає в результаті зіткнення різих смислових позицій партнерів у спілкуванні. Діалог активізує рефлексивні можливості особистості у дослідженні особистісної проблеми.


Читайте також:

  1. Арт-терапія в роботі з дітьми, які перенесли сексуальне насильство
  2. Арт-терапія в роботі з правопорушниками
  3. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн
  4. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  5. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  6. БАР’ЄРИ В РОБОТІ З БАТЬКАМИ
  7. Безробіття: сутність, види, соціально – економічні наслідки.
  8. Бізнес-план підприємства: сутність та складові
  9. Біологічна, соціальна та психологічна сутність здоров’я.
  10. Бюджетне регулювання, його сутність та методи здійснення
  11. Бюджетні установи: сутність та класифікація.
  12. Видатки бюджету, їх сутність, склад і класифікація




Переглядів: 831

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція 3. Цілісний психологічний аналіз комплексу тематичних малюнків | Робочий навчальний план з математики.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.