МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Властивості множини цілих чисел.Малюнок № 5.1. Зображення точок А(4) і В(-6). Вправа: побудувати на числовій прямій точки А(5) і В(-8); знайти модулі чисел 4, 0, -17. Розв’язання: Для побудови точок вибираємо на довільній прямій початок відліку точку О та одиничний відрізок. Тоді для побудови точки А(5) слід відкласти праворуч від точки О п’ять одиничних відрізків, а для побудови точки В(-8) – ліворуч від точки О вісім одиничних відрізків. Відповідно до означення модуля, │4│ дорівнює самому числу 4, тобто │4│=4. Аналогічно │0│=0. Модуль від’ємного числа дорівнює цьому ж числу з протилежним знаком, тобто │-17│=-(-17)=17. Означення: множину М, що визначається рівністю М=М+ÈМ-È{0}, називають множиною цілочисленних точок числової прямої. Із наведеного означення можна зробити висновок: кожному цілому числу відповідає точка числової прямої, але не кожній точці числової прямої відповідає ціле число. Отже, між цілими числами та точками числової прямої не існує взаємно однозначної відповідності. Для подальшої побудови множини цілих чисел надзвичайно важливо ввести способи порівняння цілих чисел так, щоб вони не суперечили раніше прийнятим способам порівняння натуральних чисел. Отже, в наступному будемо керуватися наступними правилами порівняння цілих чисел: 1. Додатні цілі числа порівнюються за правилами порівняння натуральних чисел. 2. Кожне додатне ціле число більше від від’ємного цілого числа. 3. Нуль менше, ніж будь-яке додатне ціле число. 4. Нуль більший за будь-яке від’ємне ціле число. 5. Із двох від’ємних цілих чисел більшим буде те, модуль якого менше. Якщо використати числову пряму для порівняння цілих чисел, то наведені вище правила можна звести до одного: із двох цілих чисел більшим буде те, яке розміщене на числовій прямій правіше (із двох цілих чисел меншим буде те, яке розміщене на числовій прямій лівіше). За допомогою вказаних правил порівняння цілих чисел ми задали на множині цілих чисел відношення рівності та більше (менше), тобто відношення порядку. 3. Враховуючи все вищесказане можна сформулювати наступні властивості множини цілих чисел. Властивість 1: множина цілих чисел нескінченна. Властивість 2: множина цілих чисел дискретна. Властивість 3: множина цілих чисел впорядкована. Властивість 4: множина цілих чисел зчисленна. Доведення: Як відомо, множина називається зчисленною, якщо вона еквівалентна множині натуральних чисел. Для доведення теореми розмістимо всі цілі числа в такому порядку: Z={0, -1, 1, -2, 2, -3, 3,…, -n, n,…}. Встановимо взаємно однозначну відповідність між множинами цілих і натуральних чисел так, як це зроблено в таблиці № 5.1.
Читайте також:
|
||||||||
|