Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Прикладні програми навчального призначення

 

Останнім часом починає застосовуватись широкий термін, що передбачає не лише комп'ютерні програми, розроблені з певною педагогічною метою, а й інші засоби навчання, засновані на використанні інформаційно-комунікаційних технологій.

Електронні засоби навчального призначення (ЕЗНП) - засоби навчання, що зберігаються на цифрових або аналогових носіях даних і відтворюються на електронному обладнанні (комп'ютерні програми загально-дидактичного спрямування, електронні таблиці, електро­нні бібліотеки, слайд теки, тестові завдання, віртуальні лабораторії тощо) .

Цифровий освітній ресурс (ЦОР) - термін охоплює не лише комп'ютерні програми, але й будь-які навчальні ресурси, які забезпечують різноманітні форми підтримування ос­вітнього процесу - інформаційну, методичну, технічну, організаційну .

Електронне видання навчального призначення - це навчальні засоби, що реалізуються за допомогою ІКТ, і орієнтовані на досягнення наступних цілей: подання навчальних відомо­стей з залученням засобів технологій мультимедіа, гіпертекст, гіпермедіа, телекомунікації, геоінформаційні технології; здійснення зворотного зв' язку з користувачем при навчальній взаємодії; автоматизація процесів контролю результатів навчання та просування у навчан­ні, автоматизація процесів інформаційно-методичного забезпечення навчально-виховного процесу і організаційного управління навчальним закладом .

На наступному рівні ієрархії можна виділити групи засобів, що постають різновидами об'єктів оцінювання, серед яких існує подальша диференціація:

• інформаційно-пошукові, інформаційно-довідкові програмні засоби - засоби, при роботі з якими користувач отримує можливість вибору і виводу необхідних відомостей. Їх мето­дичне призначення - формування умінь і навичок систематизації інформації; їх різновидами є: навчальна база даних, електронний довідник, навчальна енциклопедія тощо;

• імітаційні програмні засоби (системи) — засоби, при взаємодії з якими користувач отримує можливість вивчення певного аспекту реальності за рахунок дослідження його основних структурних або функціональних характеристик за допомогою деякого обме­женого числа параметрів. Як правило, засоби даного типу ґрунтуються на використанні імітаційної моделі певного процесу або явища, причому передбачаються не лише засоби дослідження, але й побудови моделі;

• моделюючі програмні засоби - засоби, при роботі з якими у розпорядження учня потрапляють головні елементи і типи функцій для моделювання певної реальності. Вони призначені для створення моделі об' єкта, явища, процесу або ситуації (як реальних, так і віртуальних), з метою їх вивчення, дослідження. Різновидами є: мікросвіти, динамічні моделі, бібліотеки моделей;

• демонстраційні програмні засоби - засоби для забезпечення наочного подання на­вчального матеріалу, візуалізації явищ, що вивчаються, процесів і взаємозв'язків між об'єк­тами. Різновидами є: електронні атласи, колекції, відеотеки, електронні колекції;

• програмні засоби - тренажери - призначені для відпрацювання умінь, навичок на­вчальної діяльності, здійснення самопідготовки;

• програми контролю - призначені для здійснення контролю та самоконтролю рівня оволодіння навчальним матеріалом. Різновидами є програми тестування та самотестування.

Варто зупинитися на тлумаченні термінів групи засобів з елементами штучного інте­лекту (ШІ), досить таки поширеної:

експертні системи навчального призначення - системи, що мають певні функції ке­рування процесом навчання в деякій предметній галузі, шляхом надання послідовності завдань, наведення пояснень до них, діагностика помилок та контролю досягнутого рівня знань. Передбачається отримування наслідків на основі наявних знань, генерування відпо­відей на запитання, здійснення логічних висновків та перетворень в процесі розв'язання за­дач, подання пояснень послідовності своїх міркувань у формі, зрозумілій людині;

•моделюючі середовища (мікросвіти) - засоби, при роботі з якими учень отримує мож­ливість використовувати основні елементи та типи функцій для самостійного створення мо­делі певного явища або ситуації

. У структурі середовища реалізовані засоби опису і оперування з до­сліджуваними об'єктами, їх властивостями, взаємовідношеннями на мові програмного забезпечення.

•програми-тренажери - призначені для засвоєння складних ситуаційних алгоритмів (прийняття рішень, керування), для опанування навичок роботи з технічним обладнанням (проектування, налагоджування, монтажу тощо), для діагностики та класифікації (пошук несправностей, виявлення приналежності до класу, медична діагностика), взагалі, для розв' язання задач, які вимагають процедурних знань у вигляді сценаріїв, ситуаційних ал­горитмів, планів, схем виконання дій тощо.

•«інтелектуальні» програми контролю знань - засоби, призначені для підтримування процесів здійснення контролю рівня знань учня, діагностики помилок, надання рекомен­дацій стосовно їх виправлення, оцінювання результатів повторних опитувань, коригування рівня складності запитань в залежності від етапу навчання, на якому знаходиться учень. Контроль знань та рівня майстерності учня може проводитися постійно, а не обов' язково в кінці теми або курсу.

•програми імітації експерименту - середовища для здійснення експериментів або ла­бораторних робіт, які ґрунтуються на використовуванні комп'ютерних імітаційних моделей об'єктів вивчення. Користувачеві надаються засоби здійснення специфічних процедур, притаманних діяльності експериментатора, таких як вибір та регулювання значень параме­трів, вимірювання, побудова на основі даних таблиць, графіків, інтерпретація результатів.



Читайте також:

  1. II. Вимоги безпеки під час проведення практичних занять у кабінеті (лабораторії) біології загальноосвітнього навчального закладу
  2. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  3. II. Фактори, що впливають на зарплату при зарубіжних призначеннях
  4. III. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.
  5. III. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.
  6. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  7. ISO 15504. Призначення і структура стандарту
  8. IV. План навчального процесу.
  9. IV. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.
  10. IV. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.
  11. IV. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.
  12. IV. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.




Переглядів: 1813

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Тема 21

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.