Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



IV. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.

1. Розповідь учителя з використанням наочності.

— У процесі розвитку Землі в певний період на планеті з'явилася людина. Поступово завдяки праці люди освоювали зручні для життя території земної поверхні.

Кількість людей у давні часи зростала досить повільно, тому що умови життя були дуже суворими. Людину підстерігали не лише різні хвороби, а й небезпека від хижих звірів, отруйних зміїв, стихійного лиха.

Поступово, коли людина перестала залежати від природи, а тривалість її життя збільшилась, кількість населення стала стрімко зростати. Якщо на початку нашої ери жило приблизно 300 млн. чоловік, то тепер сім'я народів становить вже понад 5,8 млрд. чоловік.

Як уявити собі таку кількість людей? Коли б ми поставили в шеренгу 1 млрд. чоловік, то вона розтягнулася б на 500 тис. км., а це 12,5 земних екваторів.

Люди постійно живуть на всіх материках, крім Антарктиди. Подумайте, чому?

— Розселилися люди по материках нерівномірно. Найбільше людей живе в Азії — більше половини населення світу. Густо заселені й території у Західній і Центральній Європі. А найменше населення — в Австралії.

За зовнішніми ознаками люди на Землі різні. Відповідно до природних умов життя, у людей виробилися зовнішні відмінності. Люди різних країн відрізняються зовнішньою будовою тіла, кольором шкіри, волосся, очей, формою носа і губ. Ці ознаки називають расовими.

Так у європейців світла шкіра, м'яке, пряме або трохи хвилясте волосся, вузький ніс, тонкі губи, різний колір очей. До цієї раси належить майже половина людства планети. Сама назва свідчить про те, що більшість народів цієї раси проживає в Європі. Але з відкриттям Америки й Австралії європейці розселилися по всьому світу.

В Азії люди набули жовтуватого кольору шкіри, вузького, ніби щілинки, розрізу очей і плоскуватого обличчя.

В Африці, Австралії та Америці живуть люди, для яких характерні темний колір шкіри, кучеряве або хвилясте волосся, у більшості з них широкий ніс, товсті губи.

Так виникли біла, жовта і чорна раси.

Хоч названі раси мають різні зовнішні ознаки, проте усі люди мають однакову внутрішню будову тіла. Тому раси ніяк не можна поділити на "вищі" і "нижчі" за кольором шкіри. Адже такий поділ відбувся у процесі розвитку людства під впливом природних умов, способу життя тощо.

Так, чорне забарвлення шкіри і густе кучеряве волосся захищає людей чорної раси від спекотного сонця. А вузький розріз очей азіатів запобігає попаданню в очі піску і пилу у пустелях, де дмуть сильні вітри.

З давніх-давен люди жили родами. У родах об'єднувалися кровні родичі. Вони спільно полювали і ділили здобич, спільно її споживали. Весь рід дотримувався певних звичаїв. Роди об'єднувались у племена. Пройшли сторіччя, і на зміну родоплемінній спільності людей прийшла нова форма спільності. Люди, які жили на певній території, спілкувались однією мовою, мали свої традиції і дотримувались їх, утворили народи. Згодом один чи кілька народів утворили держави. Кожна держава світу, які б народи не жили на її території, має свої кордони, назву, столицю, державну мову, історію, культуру. Зараз у світі понад 200 держав.

Символи держави — герб, прапор та гімн.

Герб — це пізнавальний знак, який свідчить про те, чим славна держава, що символізує її місцевість. Герби зображають на прапорах, грошах і печатках.

Прапор держави — це полотнище одного або кількох кольорів. Гімн — це урочиста пісня, що є символом державної єдності. У кожній державі є Конституція — основний закон. Він визначає її устрій, порядок утворення, основні права і обов'язки громадян.

— Які герб, прапор і гімн України?

— Коли в Україні відзначаємо День Конституції? Фізкультхвилинка.

—- Я і Україна. Я і природа. 4 клас

2. Продовження розповіді учителя.

— Усе менше залишається на Землі місць, де б не ступала нога людини. І все більше природа потерпає від її діяльності.

Колись життя людей залежало від "примх" навколишньої природи. Наші предки схилялися перед силою природи, гостро відчували свою залежність від неї. Але поступово дещо змінилося. У людей з'явилися поля, ферми, заводи, затишні домівки, різна техніка. І тоді людям стало здаватися, що вони вже не залежать від природи, що вони сильніші за неї. Більше того, людина стала намагатися "полонити" природу, стати її господарем. Озброєна могутньою технікою, вона вважала себе велетнем, якому все на планеті можна.

Не пройшло багато часу, і люди побачили, що це не так. "Полонення" природи призвело до забруднення повітря й води, руйнування ґрунту, загибелі лісів, знищення рослин і тварин. Люди почали розуміти, що вони не "панують" над природою, а просто знищують її. І ще люди зрозуміли: вони тисячами, мільйонами ниточок зв'язані з навколишньою природою і так само залежать від неї, як листочок дерева від його кореня. Знищивши навколишню природу, вони й самі не виживуть, бо людина — син природи, а не її полонитель.

3. Робота з підручником.

— Про деякі ознаки небезпеки, яка нависла над нашою планетою, дізнаєтесь, прочитавши статтю підручника " Збережемо природу Землі разом".

Під час читання учні заповнюють на дошці опорну схему.


Читайте також:

  1. II. Вивчення нового матеріалу.
  2. II. Вивчення нового матеріалу.
  3. II. Вивчення нового матеріалу.
  4. II. Вивчення нового матеріалу.
  5. II. Вивчення нового матеріалу.
  6. II. Вивчення нового матеріалу.
  7. II. Вивчення нового матеріалу.
  8. II. Вивчення нового матеріалу.
  9. II. Вивчення нового матеріалу.
  10. II. Вивчення нового матеріалу.
  11. II. Вивчення нового матеріалу.
  12. II. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 677

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Хід уроку | V. Осмислення учнями знань.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.