Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



IV. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.

1. Розповідь вчителя.

— Луки — це своєрідні рослинні угруповання, поширені в лісовій і лісостеповій зонах України, а також, меншою мірою, — у степах, гірських районах.

Луками називають рівні місця, вкриті переважно багаторічними рослинами. Рослини луків розвиваються протягом усього вегетативного періоду.

Особливо гарно у лузі влітку. Трава густа, висока. Кожна рослина пахне по-своєму: медовим ароматом сповнюють усе навкруги білі квіти повзучої конюшини; у берізки польової — приємний солодкуватий запах, кропива пахне огірками, полин — чимось гірким. Уявіть собі зелений килим, рясно всіяний різноманітними за забарвленням квітами: місцями виділяються рожеві квіти конюшини, білі — королиці, жовті — жовтецю. Над квітами кружляють бджоли, джмелі, метелики. У траві сюрчать коники.

Я гадаю, що для вас було б цікаво знати, що луки бувають природними і штучними. За походженням їх розподіляють напервинні і вторинні. До первинних належить частина заплавних, тобто таких, які утворилися в долинах річок та гір. Цікаво знати, що у Карпатах луки називаються полонинами, а у Кримських горах — яйлами. До вторинних луків належать похідні, тобто такі, що формуються на місцях насадження лісів і чагар­никових заростей, а також під час осушення боліт та озер.

Найбільші площі луків можна спостерігати на Західному Поліссі та в Українських Карпатах.

— Пригадайте, з яких ярусів складається ліс.

— Так от лукам теж властиве утворення ярусів: травостою — це надземний ярус і дернини — підземний ярус. Підземний шар ґрунту пронизаний коренями та кореневищами трав. Варто сказати, що підземні органи в 3—5 разів перевищують масу надземних органів. Як ви думаєте, чому?

2. Рослинний і тваринний світ луків.

— Говорячи про луки, ми не можемо не згадати про рослини, які тут ростуть, та тварин, які є справжніми господарями даної місцевості. Серед лучних рослин, в основному, переважають злаки. Також цінними компонентами луків є в'язіль барвистий, конюшина, горошок мишачий.

Тваринний світ луків теж дуже різноманітний: бджоли, джмелі, метелики, коники. Поласувати комашнею на луки прилітають ластівки, плиски, очеретянки. Тут живуть деркачі, які більше ходять, ніж літають. Поважно походжають на довгих ногах чорнокрилі лелеки. Біля річки багато жаб, вужів. Під землею живуть кроти, які полюють на різних дрібних тварин та їх личинок.

3. Робота з гербарієм.

— А зараз, щоб ви краще пізнали рослини луків, ми розглянемо їх у засушеному вигляді.

— Назвіть органи даної рослини.

— Порівняйте листки за формою, кольором, розташуванням жилок.

— У якої рослини листки складаються з 3-х листочків?

— Що цікавого у листках мишачого горошку?

— Які квіти ростуть на луках?

— Хто живиться їх нектаром?

— У яку погоду над квітами літає найбільше комах?

4. Сільськогосподарське значення луків.

— Луки — це велике природне багатство, без якого важко уявити нашу країну такою, якою вона є. Основним завданням луків є поліпшення природних та створення високопродуктивних сіножатей та пасовищ, а також їх раціональне використання для одержання сіна й зеленого корму. Трави на луках ростуть високі і соковиті. Та щоб вони були такими гарними, за ними треба доглядати і підсівати цінні кормові трави, вносити добрива, знищувати отруйні рослини — жовтець, чемерицю. Важливе значення має чергування пасовищного та сінокісного періодів.


Читайте також:

  1. II. Вивчення нового матеріалу.
  2. II. Вивчення нового матеріалу.
  3. II. Вивчення нового матеріалу.
  4. II. Вивчення нового матеріалу.
  5. II. Вивчення нового матеріалу.
  6. II. Вивчення нового матеріалу.
  7. II. Вивчення нового матеріалу.
  8. II. Вивчення нового матеріалу.
  9. II. Вивчення нового матеріалу.
  10. II. Вивчення нового матеріалу.
  11. II. Вивчення нового матеріалу.
  12. II. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 814

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
III. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і завдань уроку. | V. Осмислення учнями знань.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.