Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Психічні відповідності органів і частин тіла,

за Р. Дальке – Т. Детлефсеном [10]

Волосся — воля, влада.

Вуха — слухняність.

Геніталії — сексуальність.

Горло — страх.

Жовчний міхур — агресія.

Зуби — агресія, вітальність.

Кисті — розуміння, здатність діяти.

Кінцівки — рухливість, гнучкість, активність.

Кістки — твердість, відповідність нормам.

Коліна — приниженість.

Кров — життєва сила, вітальність.

Легені — контактність, комунікабельність, воля.

М'язи — рухливість, гнучкість, активність.

Нирки — партнерство.

Нігті — агресія.

Ніс — влада, гордість, сексуальність.

Очі — погляди.

Пеніс — влада.

Печінка — оцінка, світогляд, релігія.

Піхва — самовіддача.

Рот — сприйняття.

Серце — здатність любити, емоції.

Сечовий міхур — потреба послабити тиск.

Спина — прямота.

Стопа — розуміння, стійкість, приниженість.

Товстий кишечник — несвідоме, жадібність.

Тонкий кишечник — перероблення, аналіз.

Шкіра — відгородження, норми, контакт, ніжність.

Шлунок — почуття, сприйняття.

Ясна — довіра.

«Сценарний опитувальник» для трансактного аналізу [17]

 

I. Дородові впливи.

1. Який був спосіб життя ваших прабатьків (дідусів і бабусь)?

2. Яке ваше старшинство в родині?

а) Назвіть дату вашого народження.

б) Назвіть дату народження народжених перед вами брата або сестри.

в) Назвіть дату народження наступного за вами брата або сестри.

г) Чи є у вас особливий інтерес до дат?

3. Скільки у вас братів і сестер?

a) Скільки дітей ваш Батько (Дорослий, Дитина) прагне (припускає) мати?

б) Скільки дітей прагнули мати ваші батьки?

в) Чи маєте Ви особливий інтерес до дат?

4. Чи Ви були бажаною дитиною?

5. Чи він був у вас бажаною дитиною?

a) Чи планувалася його поява?

б) Коли й де він був зачатий?

в) Чи були спроби позбутися вагітності?

г) Як Ви ставитеся до сексу?

6. Як мати поставилася до Вашого народження?

7. Хто був присутній при Вашому народженні?

а) чи вдавалися при вашому народженні до кесарева розтину або накладення щипців?

8. Ви знайомі зі своїм свідоцтвом про народження?

9. Хто вибрав Вам ім'я?

10. На честь кого Вас було названо?

11. Яке походження Вашого прізвища?

12. Як Вас кликали в дитинстві?

a) Яке Ваше дитяче ім'я?

б) Чи було у Вас прізвисько в дитинстві?

14. Як кликали Вас товариші в школі?

15. Як Вас зараз кличуть друзі?

а) Як Вас зараз кличуть матір, батько?

II. Раннє дитинство.

1. Як батько й мати вчили Вас поводитися за столом?

а) Що говорила Ваша мати, коли кормила дитину (брата або сестру)?

2. Що відбувалося, коли Ви годували грудьми свою дитину?

а) Що Ви йому говорили в цей час?

3. Хто вчив Вас користуватися горщиком і туалетом?

4. Як Вас учили користуватися горщиком і звикати до туалету; що при цьому говорилося?

а) Що взагалі говорили про це Ваші батьки?

5. Коли і як Ви привчали свою дитину до горщика й туалету?

а) Що Ви йому при цьому говорили?

6. Часто Вам давали в той час закріпне або проносне?

7 Коли Ви були маленьким (маленькою), яке уявлення про самого себе навіювали Вам батьки?

а) Такого Ви були уявлення про себе, коли були маленьким (маленькою)?

8. Який урок Ви винесли для життя зі свого раннього дитинства?

9. Як люди довкола ставилися до Вас у Вашому дитинстві?

а) Якими Вам уявлялися інші люди?

10. Пригадайте, чи ухвалювали Ви, будучи дитиною, рішення ніколи не робити певних учинків, ніколи не виражати певних почуттів?

а) Чи вирішували ви, навпаки, завжди робити щось певне – неважливо що?

11. Ви переможець чи невдаха?

12. Коли Ви дійшли до цієї думки?

13. Як Вам здається, які були відносини у Ваших батьків, коли Ви були дитиною?

а) Як Ви до цього ставилися?

14. Яких людей Ваші батьки не поважали?

а) Які люди Вам найбільше не подобаються?

15) До яких людей Ваші батьки відчували повагу?

а) Які люди Вам найбільше подобаються?

16. Що звичайно трапляється з такими людьми, як Ви?

III. Підлітковий вік.

1. Що ваші батьки навіювали Вам, коли Ви були дитиною?

а) Що Вони говорили вам, коли Ви були зовсім маленьким (маленькою)?

2. Якою була улюблена фраза Ваших батьків?

3. Що вони вчили Вас робити?

4. Що вони Вам забороняли робити?

5. Коли б Вашу родину помістити на сцену, яка би вийшла п'єса?

IV. Пізнє дитинство.

1. Яка казка була у Вас у дитинстві улюбленою?

а) Яка колискова Вам подобалася?

b) яку історію Ви полюбляли слухати?

2. Хто Вам її читав або розповідав?

a) Де, коли?

3. Що говорили про цю казку оповідач або оповідачка?

a) Що при цьому виражалося на його (її) обличчі?

б) Було йому самому цікаво або це робилося тільки для Вас?

4. Який був Ваш улюблений персонаж?

a) Улюблений герой?

б) А з лиходіїв хто найбільше подобався?

5. Як реагувала Ваша мати на життєві труднощі?

6. Як реагував Ваш батько на життєві труднощі?

7. Які почуття були для Вас найнеприємнішими?

8. Які почуття Вам найбільше подобалися?

9. Як Ви найчастіше реагуєте на труднощі й проблеми?

10. Чого Ви чекаєте від життя?

11. Про що Ви найчастіше думаєте, говорячи «коли б тільки...»?

12. Як, по-Вашому, виглядає Санта Клаус?

а) Хто або що відіграє для Вас роль Санта Клауса?

13. Ви вірите в безсмертя?

а) Які були улюблені ігри Ваших батьків?

14. У якого роду неприємності потрапляли Ваші батьки?

15. Яких ігор Ви навчали свою дитину, коли вона була маленькою?

а) У що Ви гралися з Вашими батьками, коли самі були дитиною?

16. Як до Вас ставилися вчителі в школі?

17. Як до Вас ставилися однокласники?

18. Про що Ваші батьки звичайно говорили за обідом?

19. У Ваших батьків є «пунктики»?

V. Юність.

1. Про що Ви говорили з друзями?

2. Хто сьогодніВ герой?

3. Хто для Вас найогидніша людина у світі?

4. Як Ви ставитеся до тих, хто мастурбує (займається онанізмом)?

5. Як би Ви почувалися, коли б мастурбували?

6. Що з Вами відбувається фізично, коли Ви нервуєтеся?

7. Як Ваші батьки поводяться, коли навколо люди?

8. Про що вони говорять, будучи самі або в компанії близьких друзів?

9. Вас коли-небудь охоплювали кошмари?

а) Яким з'являється світ у Ваших снах?

10. Розкажіть який-небудь із Ваших снів.

11. Чи бували у Вас галюцинації?

12. Як люди до Вас ставляться?

13. Назвіть найкраще з того, чого Ви бажали домогтися в житті.

14. А тепер найгірше, на що Ви не бажали б перетворити своє життя?

15. А що Ви прагнете зробити зі своїм життям?

16. Як Вам здається, що Ви робитимете через п'ять років?

а) А через десять?

17. Яка Ваша улюблена тварина?

а) Якою твариною вам хотілося б бути?

18. Який Ваш життєвий девіз?

a) Який напис Ви помістили б на грудях майки, щоб люди знали, хто йде?

б) А що б Ви написали на спині майки?

VI. Зрілість.

1) Як Ви гадаєте, скільки дітей у Вас буде?

а) Скільки дітей прагне Ваш Батько (Дорослий, Дитина)? (Це питання зіставляється з питаннями пунктівів І і ІІ).

2. Скільки разів Ви були одружені?

3. Скільки разів був одружений кожний із Ваших батьків?

а) Чи були в кожного з них коханці?

4. Ви коли-небудь потрапляли до в'язниці?

а) А хтось із Ваших батьків?

5. Ви коли-небудь вчиняли злочин?

а) А хтось із Ваших батьків?

6. Ви коли-небудь потрапляли до психіатричної лікарні?

а) А хтось із Ваших батьків?

7. Ви коли-небудь потрапляли до лікарні для алкоголіків?

а) А хтось із Ваших батьків?

8. Чи вдавалися Ви до спроби самогубства?

а) А хтось із Ваших батьків?

9. Що Ви робитимете, коли постарієте?

VII. Смерть.

1. Скільки ви маєте намір прожити?

2. Чому саме стільки років?

а) Хто вмер у такому віці?

3. В якому віці перебувають Ваші батько й мати? Якщо вони

померли, то коли і в якому віці?

а) В якому віці вмер батько Вашої матері (для чоловіків)?

b) В якому віці вмерли Ваші бабусі (для жінок)?

4. Хто буде біля Вас, коли Ви вмиратимете?

5. Які можуть бути Ваші останні слова?

6. Які були останні слова Ваших батьків (якщо вони вмерли)?

7. Що Ви по собі залишите?

8. Що буде написано на пам'ятнику після Вашої смерті?

а) Що за напис буде на лицьовому боці?

9. Що б Ви самі написали на цьому пам'ятнику?

а) Який напис міг би бути на зворотному боці?

10. Що стане для Ваших близьких сюрпризом, приємним або неприємним, після Вашої смерті?

11. Ви переможець чи невдаха (переможниця чи невдаха)?

12. Що важливіше для Вас: часова структура або події? (Попередньо треба пояснити термін).

VIII. Біологічні фактори.

1. Чи уявляєте Ви собі своє обличчя, коли на щось реагуєте?

2. Чи знаєте Ви, як інші реагують на вираз Вашого обличчя?

3. Чи можете Ви визначити відмінності між Вашими Батьком, Дорослим і Дитиною? У чому вони полягають?

a) Можуть це зробити щодо Вас інші люди?

б) Можете Ви це зробити щодо інших людей?

4. Як Ви сприймаєте своє справжнє Я?

5. Чи завжди Вваше справжнє Я може контролювати Вашу поведінку?

6. Чи є у Вас особливі пристрасті у сфері сексу?

7. Чи буває, що в голові у Вас постійно крутиться те саме?

8. Ви сприйнятливі до запахів?

9. Чи починаєте Ви турбуватися задовго до того, як відбувається очікувана подія?

10. Як довго Вас продовжують турбувати події, які вже минули?

a) Бувало, що Ви не могли заснути, обмірковуючи помсту?

б) Чи буває, що емоції заважають Вашій роботі?

11. Чи подобається Вам показувати, що Ви здатні страждати?

а) Волієте Ви виглядати щасливою людиною чи стражденною?

12. Чи говорять «голоси» у Вашій голові?

13. Чи говорите Ви самі з собою, коли навколо нікого немає?

а) А коли Ви не на самоті?

14. Чи завжди Ви виконуєте те, про що говорять «голоси»?

а) Ваш Дорослий або Дитина коли-небудь сперечається з Батьком?

15) Яка Ви людина, коли стаєте самим собою?

«Терапевтичний опитувальник» для трансактного аналізу [17 ]

 

Пропоновані нижче питання повинні показати, наскільки пацієнт зумів позбутися свого сценарію. Звичайно мета вважається досягнутою, коли на всі запитання отримано позитивну відповідь. Тут відкривається можливість кількісної оцінки ефективності праці психотерапевта на кожному етапі його роботи. Оскільки визначити відносну вагу кожного питання важко, ми приймаємо всі питання за такі, що дорівнюють одне одному. Цей опитувальник найкраще використовувати в психотерапевтичних групах. Відповіді пацієнта вважатимуться правильними, якщо отримають підтвердження психотерапевта й усіх інших членів групи. Відповіді будуть сумнівними, якщо всі інші члени групи не погодяться з відповіддю, яку в такому разі можна використовувати для пошуку прихованих сценарних мотивів.

 

1. Чи подобається Вам ім'я, яким кличуть Вас зараз друзі?

2. Яким Ви вважаєте своє справжнє становище в житті?

3. Чи дивитеся Ви на світ зараз інакше, ніж раніше?

4. Чи звільнилися Ви від галюцинацій?

5. Чи змінили Ви рішення, яке прийнято було в дитинстві?

6. Чи відмовилися Ви від деструктивних намірів, запропонованих Вам батьками?

7. Чи можете Ви зараз виконувати дії, які свого часу Вам забороняли батьки?

8. Чи з'явився у Вас новий герой чи, може, Ви стали дивитися інакше на старого?

9. Чи відкинули Ви обмовки «якби тільки», «у крайньому разі»?

10. Чи відмовилися Ви від ігор, в які грали Ваші батьки?

11. Ви зняли «футболку»?

12. Світ у Ваших снах став іншим?

13. Чи вважаєте Ви, що проживете довше, ніж Вам здавалось раніше?

14. Чи змінилися Ваші передбачувані останні слова в житті?

15. Чи змінилася епітафія?

16. Ви усвідомлюєте, як впливає на інших людей вираз Вашого обличчя?

17. Ви знаєте, який стан Я активізовано у Вас у цей момент?

18. Чи усвідомлюєте Ви, як на Вас впливають запахи?

19. Ви щасливі чи просто храбритеся?

20. Тепер Ви інакше думаєте про цілі психотерапії?

 


Читайте також:

  1. B грудини зі здавленням чи пораненням органів.
  2. I. Вступна частина
  3. II Основна частина
  4. II Основна частина
  5. II Основна частина
  6. II частина
  7. II частина.
  8. II. Основна частина
  9. II. Основна частина
  10. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  11. III Заключна частина
  12. III Заключна частина




Переглядів: 389

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Загальний опитувальник до позитивної психотерапії, | Опитувальник рівня енергії для тілесно орієнтованої

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.