Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 6. ПІЗНЯ КЛАСИЧНА ПОЛІТЕКОНОМІЯ

Вправи

Вправа 1. Подумайте і дайте відповідь на поставлені питання.

 

1. Як змінювались погляди на сутність вартості протягом еволюції класичної політекономії?

2. Як змінювались погляди на сутність і складові частини капіталу в межах класичної політичної економії?

3. В чому полягає еволюція методів аналізу економічних явищ в межах класичної політичної економії?

4. Як змінювались погляди на сутність диференційної ренти в межах класичної політекономії?

5. Проаналізуйте відмінності в аналізі проблем сутності доходів у представників пізнього класицизму.

6. Як змінювались погляди учених на проблему реалізації суспільного продукту в межах класичної політичної економії?

7. Проаналізуйте особливості методологічного інструментарію Т. Мальтуса, застосованого у його теорії народонаселення.

 

Вправа 2. Серед наведених варіантів відповідей на питання виберіть один.

1. У природі, як вважав Т. Мальтус, відповідність між кількістю населення та кількістю засобів існування досягається за рахунок:

 

а) конкуренції;

б) епідемій, голоду та війн;

в) державного регулювання економіки;

г) усі відповіді неправильні

 

2. Згідно з теорією Т. Мальтуса до причин, що зумовлюють проблему реалізації суспільного продукту, слід віднести:

 

а) недостатній рівень пропозиції товару;

б) недостатній платоспроможний попит;

в) монополізація виробництва;

г) правильна відповідь не названа.

 

3. С. Сісмонді стверджував, що до причин загального надвиробництва і відповідно недоспоживання не відноситься:

 

а) зменшення рівня споживання з боку найманих працівників;

б) розширення зовнішніх ринків збуту готової продукції;

в) зниження споживчого попиту з боку підприємців;

г) правильна відповідь не названа.

 

4. Хто з економістів вважається основоположником теорії “робочих грошей”?

 

а) К. Маркс;

б) Ж. Б. Сей;

в) С. Сісмонді;

г) П. Прудон.

 

5. Кого з названих економістів не можна віднести до представників класичної школи політичної економії?

 

а) Т. Мальтус;

б) В. Петті;

в) П. Буагільбер;

г) А. Монкретьєн;

д) Дж. Ст. Мілль.

 

6. Яка з приведених робіт написана Ж. Б. Сеєм?

 

а) “Дослідження про природу та причини багатства народів”;

б) “Трактат про податки і збори”;

в) “Нарис про закон народонаселення”;

г) “Трактат політичної економії”;

д) “Основи політичної економії та оподаткування”.

 

7. На думку Т. Мальтуса, “треті особи”, які можуть вирішити проблему реалізації надлишку товарів й послуг, – це:

 

а) продуктивна частина суспільства;

б) непродуктивна частина суспільства;

в) усі представники суспільства;

г) правильна відповідь не названа.

 

8. Яке з тверджень відповідає змісту “закону Сея”?

 

а) Пропозиція товару створює власний попит;

б) попит на товари створює відповідний йому рівень пропозиції;

в) у ринковій економіці пропозиція товару має стійку тенденцію до зростання під впливом технічного прогресу;

г) правильні відповіді подано у пунктах б, в.

 

9. Рівноправними факторами створення вартості товару, на думку Ж. Б. Сея, є:

 

а) праця, земля і воля;

б) праця, капітал і земля;

в) земля, капітал і підприємницькі здібності;

г) правильні відповіді подано у пунктах б, в.

 

10. Пріоритетним методом економічного аналізу, що застосовували представники класичної школи політичної економії, вважається:

 

а) каузальний метод;

б) емпіричний метод;

в) функціональний метод;

г) правильна відповідь не названа.

 

 

11. Представниками реформістського напрямку пізньої класичної школи є:

 

а) Ж. Сісмонді й Дж. С. Мілль;

б) П. Прудон і Дж. С. Мілль;

в) Ж. Сісмонді й П. Прудон;

г) Дж. С. Мілль і Ж. Б. Сей.

 

12. Ж. Сісмонді визначає вартість як:

 

а) затрати необхідного часу на виготовлення продукції за гірших умов виробництва;

б) затрати необхідного часу на виготовлення продукції за середніх умов виробництва;

в) суму затрат факторів виробництва;

г) затрати часу на видобуток золота.

 

 

13. На думку Т. Мальтуса, вплив народонаселення на добробут суспільства відбувається за такою закономірністю:

 

а) чисельність населення зростає в геометричній прогресії, а виробництво в арифметичній;

б) чисельність населення зростає в арифметичній прогресії, а виробництво у геометричній;

в) виробництво зростає більш високими темпами, ніж народонаселення;

г) якість робочої сили не дозволяє розвиватися виробництву високими темпами.

 

14. Особливістю творчості П. Прудона є застосування елементів методу:

 

а) кількісного аналізу;

б) граничного аналізу;

в) діалектичного аналізу;

г) математичного моделювання.

 

15. Н. Сеніор був творцем:

 

а) теорії трьох факторів виробництва;

б) теорії помірності;

в) теорії «залізної заробітної плати;

г) теорії послуг.

 

16. Представниками прагматичного напряму пізньої класики є:

 

а) Ж. Сісмонди і Дж. С. Мілль;

б) П. Прудон і Дж. С. Мілль;

в) Ж. Сісмонди і П. Прудон;

г) Дж. С. Мілль і Ж. Б. Сей.

 

17. Теорія народонаселення Т. Мальтуса базувалася на:

 

а) законі зростаючої родючості ґрунту;

б) законі спадної родючості ґрунту;

в) законі зростаючих потреб;

г) законі спадних потреб.

 

18. Закон «залізної заробітної плати» Т. Мальтуса полягає в тому, що:

 

а) заробітна плата зростає більш повільними темпами, ніж народонаселення;

б) заробітна плата залишається на постійно низькому рівні;

в) заробітна плата зростає більш високими темпами, ніж народонаселення;

г) заробітна плата постійно знижується.

 

19. На думку П. Прудона, інститут приватної власності повинен:

 

а) постійно відтворюватися в процесі виробничих відносин;

б) бути замінений на суспільну власність;

в) бути замінений на індивідуальну власність, основану на особистій праці;

г) захищатися всією силою державної влади.

 

20. Доктрина соціальних реформ Дж. С. Мілля не допускала:

 

а) обмеження нерівності багатства за допомогою обмеження права спадкування;

б) соціалізації земельної ренти за допомогою земельного податку;

в) державної підтримки підприємств;

г) усі відповіді неправильні.

 


Читайте також:

  1. III. ПІЗНЯ ГРЕЦЬКА ФІЛОСОФІЯ
  2. IV-й період Римської держави ( ІІІ – V ст. н. е. ) – пізня Римська імперія
  3. Б. Некласична форма.
  4. В) політекономія та обґрунтування економічної політики
  5. Західна некласична філософія.
  6. Зріла класична політекономія
  7. Класична або адміністративна школа в управлінні (1920 - 1950).
  8. Класична архітектурна
  9. Класична економічна теорія, історична школа, марксизм
  10. Класична електронна теорія електропровідності металів
  11. Класична і художня форма нарізування
  12. Класична кількісна теорія грошей




Переглядів: 502

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 6. Ринкове господарство країн Європейської цивілізації в період монополістичної конкуренції. | Вправа 3. Для кожного із поданих наукових досягнень або цитати, знайдіть прізвище їхнього автора.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.026 сек.