МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Стан вищої освіти в Україні.Розробляються та впроваджуються нове покоління стандартів вищої освіти, сучасні освітні технології, кредитно-модульна система організації навчального процесу. Уже сьогодні в Україні навчається 27 тис. студентів із 110 країн світу, що сприяє підвищенню престижу України та збільшенню надходження коштів. Уживаються заходи щодо активізації наукових досліджень, інтеграції науки з виробництвом. Разом з тим учасники парламентських слухань зазначають, що вища школа ще не стала дієвим чинником утвердження моделі інноваційного соціально-економічного розвитку України. У державі не створено достатніх умов для реалізації в повному обсязі вимог законів України “Про освіту”, “Про вищу освіту”, “Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні”, указів Президента України “Про Національну доктрину розвитку освіти”, “Про Основні напрями розвитку трудового потенціалу в Україні на період до 2010 року”. Украй незадовільним є державне фінансування вищої освіти, яке всупереч положенням статті 61 Закону України “Про освіту” становить лише 4,5% від ВВП і стримує її інноваційний розвиток. Застаріле обладнання становить понад 70%. Невиправдано низькою залишається заробітна плата педагогічних і науково-педагогічних працівників, яка ледве перевищує мінімальний прожитковий рівень. Не виконуються вимоги статей 3 та 4 Закону України “Про вищу освіту” щодо доступності вищої освіти, статті 64 щодо співвідношення кількості студентів на десять тисяч населення, які навчаються за рахунок видатків Державного бюджету України, статті 12 щодо розроблення державних стандартів вищої освіти. Стрімко зростає плата за навчання, відбувається різке розшарування серед студентства. Не відповідає вимогам медичне обслуговування й організація харчування у вищих навчальних закладах. У незадовільному стані знаходяться гуртожитки, спортивні та культурні споруди. Існують значні проблеми з організацією виховної роботи. Серед студентської молоді розповсюджені пияцтво та наркоманія. Лише кожний шостий студент займається фізичною культурою та спортом. Стримуючим фактором розвитку вищої школи є відсутність науково обґрунтованих критеріїв матеріально-технічного та фінансового забезпечення. Наявність великої кількості філій, малопотужних за освітнім і науковим потенціалом вищих навчальних закладів, підпорядкованість їх більше ніж двадцяти міністерствам і відомствам негативно впливає на якість освітньої діяльності. Не виконується стаття 57 Закону України “Про освіту” щодо соціально-економічних гарантій та заохочень педагогічним і науково-педагогічним працівникам, що призводить до їх зубожіння та ставить під загрозу подальший розвиток вищої освіти. Мізерна заробітна плата викладачів, відсутність належного матеріально-технічного забезпечення їхньої діяльності провокує у вищих навчальних закладах хабарництво та інші негативні явища. Щорічно призупиняється дія положень статті 64 Закону України “Про вищу освіту” щодо визначення розмірів бюджетних призначень на підготовку фахівців з вищою освітою за напрямами і спеціальностями відповідних освітньо-кваліфікаційних рівнів та науково-педагогічних і наукових кадрів вищої кваліфікації. Ігноруються положення статті 63 Закону України “Про вищу освіту” щодо самостійного розпорядження власними доходами вищими навчальними закладами. Спостерігається різке старіння професорсько-викладацького корпусу, знижується рівень підготовки фахівців вищої кваліфікації в аспірантурі і докторантурі. Не упорядкована взаємодія сфери праці і сфери освіти. Недостатньо приділяють уваги вирішенню цієї проблеми Міністерство економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерство праці та соціальної політики України, Міністерство аграрної політики України, Міністерство промислової політики України та інші. Не визначено реальні потреби загальнодержавного та реґіональних ринків праці. Майже половина вищих навчальних закладів не проводить науково-дослідні та дослідно-конструкторські розробки. Кількість державних програм, в яких задіяні вищі навчальні заклади, становить лише 19 відсотків. Читайте також:
|
||||||||
|