Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Нові форми навчання.

Комерційність вищої освіти.

Масовість вищої освіти.

Тенденції розвитку вищої освіти в Україні

На думку експертів, українська вища освіта в цілому повторює світовий тренд переходу від вищої школи індустріального зразка до вищої школи постіндустріальної епохи, про що свідчить ряд тенденцій, що сформувалися протягом останніх п'ятнадцяти років.

Вища освіта в Україні стає усе більше масовою. З 1990- х років число вузів у країні збільшилося в 2 рази, а чисельність студентів зросла майже в 3 рази, що має безсумнівний позитивний ефект для українського суспільства. Однак особливістю переходу до масової вищої освіти в Україні є те, що це відбувається не на тлі ' бэби-буму' і економічного підйому, як було, наприклад, у США в 1960- е роки, а на тлі затяжного демографічного спаду й досить неоднозначної економічної ситуації.

Українська вища освіта швидко стає комерційною, що теж є світовою тенденцією. Ріст сектора платної освіти й збільшення числа приватних вузів іде у світі з 1980- х років. В Україні цей сектор з'явився із середини 1990- х років і розвивається дуже швидкими темпами. Вітчизняні вузи поступово перетворяться в ринкові суб'єкти й починають діяти відповідним чином. В 1995 році число комерційних студентів в українських вузах становило 10% від їхнього загального числа, те вже до 2000 року кількість першокурсників - і платників практично зрівнялося.

3.Гуманітаризація та компетентнісний підхід у освіті.

Змінився й сам процес навчання. Як відзначають експерти, з 80- х років вузи починають орієнтуватися на підготовку гнучких фахівців, затребуваних на ринку праці, і відповідно змінювати технології навчання. Компаніям необхідні співробітники, які можуть вирішувати завдання, що стосуються різних галузей знань і навичок, що мають, пристосування до швидкої зміни трудових операцій. Тому акцент у професійному навчанні поступово зміщається від передачі кваліфікацій як формально підтвердженого дипломом набору знань до передачі набору компетенций. В Україні ці зміни вузівської системи припали на 1990- і роки. Специфіка процесу полягала в швидкій гуманітаризації вітчизняної вищої освіти, прискореному імпорті на українські терени нових спеціальностей, особливо в сфері керування й послуг, появі нових спеціальностей на стиках старих дисциплін.

Важливою тенденцією в сфері освіти є активний розвиток нових форматів навчання, таких як бізнес- школи, корпоративні університети, тренінгові системи, дистанційне навчання і т.і. В Україні формування цього сектора почалося теж порівняно недавно, але, проте , він активно розвивається й займає усе більше серйозну частку ринку освітніх послуг.


Читайте також:

  1. А/. Форми здійснення народовладдя та види виборчих систем.
  2. Автоматизовані форми та системи обліку.
  3. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  4. Акредитив та його форми
  5. Активні форми участі територіальної громади у вирішенні питань ММС
  6. Банківський контроль та нагляд: форми та мета здійснення. Пруденційний нагляд: поняття, органи та мета проведення.
  7. Батьки мають право обирати форми та методи виховання, крім тих, які суперечать закону, моральним засадам суспільства.
  8. Безособові дієслівні форми на –но, -то
  9. Безробіття: суть, причини, форми та соціально-економічні наслідки
  10. Білінійні і квадратичні форми в евклідовому просторі
  11. Бінарні методи навчання.
  12. Бланки, форми і штампи




Переглядів: 701

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Забезпечення привабливості європейської системи освіти | Стан вищої освіти в Україні.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.