г) це єдиний монополіст на ринку, який продає який-небудь товар;
д)панування в деяких галузях промисловості кількох великих підприємств.
17. Олігополія - це:
а) галузь, де за допомогою таємної змови здійснюється постійний контроль за цінами;
б) декілька конкуруючих галузей, які залишають вільний вхід в галузь;
в) галузь, де функціонує декілька фірм, що виготовляють стандартизований або диференційований продукт, а вступ в галузь блокований або обмежений;
г) монополістичне об’єднання, яке встановлює свої ціни та повністю контролює ринок;
д) фірма, яка використовує заходи досконалої конкуренції.
Задачі
1.За даними таблиці побудуйте графік взаємодії попиту і пропозиції щодо товару X (масштаб довільний). Яка ціна та який обсяг купівлі-продажу є рівноважними:
Варіант
Ціна за од., грн.
Попит, од.
Пропозиція, од.
1-й
2-й
3-й
4-й
5-й
2. Функція ринкового попиту Q = 10 – 4 P. Збільшення доходів населення привело до збільшення попиту на 20% при кожній ціні. Найдіть нову функцію попиту.
Терміни і поняття
Ринок. Ринкова система господарювання. Попит та об’єм попиту. Пропозиція і об’єм пропозиції. Закон попиту. Закон пропозиції. Ефект доходу. Ефект заміщення. Еластичність попиту. Еластичність пропозиції. Ринкова рівновага. Конкуренція. Конкурентоспроможність. Досконала і недосконала конкуренція. Монополія. Олігополія. Дуополія. Монопсонія. Антимонопольна політика. Конкурентна політика.
Теми рефератів
1. Історичний процес формування і розвитку ринку.
2. Інституціональні основи ринкової економічної системи.
3. Роль попиту і пропозиції в ринковій економіці.
4. Ціна товару, види цін, важелі їх регулювання в сучасній ринковій економіці.