МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
На початку Вітчизняної війниДо початку війни курсанти Чорноморського вищого військово-морського училища проходили практику на кораблях флоту. Навчальний корабель «Нева» з курсантами 1-го курсу був у Козачій бухті Севастополя. Навчальний корабель «Днепр», на якому проходили практику другокурсники, ошвартувався в Одесі. На севастопольському зовнішньому рейді стояв крейсер «Коминтерн», на якому проходила практику частина курсантів 3-го курсу. Інша група курсантів цього курсу знаходилася на ескадрених міноносцях, що до початку війни дислокувалися в різних районах театру. І тільки частина третьокурсників залишалася в училищі. Вони практикувалися на навчальних катерах. Училище, як і всі кораблі і частини флоту, у ніч на 22 червня 1941р. перейшло на бойову готовність № 1. Додатково були виставлені збройні пости охорони, вислані спеціальні варти до нафтоскладів у Стрілецьку бухту, збільшена кількість постів спостереження і зв'язку. 22 червня о 12 год. 15 хв. весь особовий склад училища був зібраний на стройовому плацу перед навчальним корпусом і слухав «Звертання до радянського народу» у зв'язку з початком війни. Закінчився мирний період навчання. Для училища почався новий період - період військової, бойової історії. З початком бойових дій військово-навчальні заклади одержали вказівки про перехід на навчальні плани і програми прискореної підготовки, стажування курсантів випускного курсу було припинене, і всі випускники отримали офіцерські звання. Наказами Народного Комісара Військово-морського флоту СРСР від 24 і 28 червня 1941 р. за № 0962 і 01108 усім 460 мічманам - випускникам, що успішно завершили курс навчання, було присвоєно військове звання «лейтенант». Наказами Народного Комісара ВМФ усі молоді офіцери були призначені в розпорядження командуючих флотами і флотиліями. Найбільша група з 260 чоловік надійшла в розпорядження командувача Чорноморським флотом. 29 випускників з цієї групи після короткої перепідготовки були призначені на підвідні човни. На Червонопрапорний Балтійський флот одержали призначення 80 випускників, серед них 20 – на перепідготовку. У розпорядження Головного управління прикордонних військ НКВД було направлено 40 чоловік, на Каспійську військову флотилію – 12, Пінську – 45, у розпорядження начальника 1-го управління ВМФ – 11 чоловік і начальника Управління ВМУЗ ВМФ –30. У зв'язку з початком війни і прискореним представленням в офіцери урочистого випуску у ЧВВМУ, як такого, не було. Курсанти першого випуску, які залишилися живими, одержали дипломи і кортики вже після війни, через 30 років на ювілейній зустрічі.
Відповідно до вказівок штабу флоту літню практику курсантів 1, 2 і 3-го курсів було також припинено, вони списувалися з кораблів і направлялися в училище. Після повернення курсантів 1, 2 і 3-го курсів із практики охорона й оборона училища почали вирішуватися по-новому. Дуже важливим було забезпечення надійного укриття особового складу при нальотах ворожої авіації, які відбувалися вдень і вночі, на головну базу. Штатних бомбосховищ в училищі не було, а створення нових укриттів у скельному ґрунті ручним способом - справа більш ніж складна. І курсанти щоденно працювали на будівництві бліндажів, вогневих позицій, командних пунктів. Офіцерами стройового і заново створеного оперативного відділів училища було розроблено детальний план оборони, складено схеми бойових дій, написано бойові інструкції, згідно до яких відпрацьовувалися дії особового складу, удосконалювалася організація і створювалися захисні споруди. Були створені й обладнані дві позиції великокаліберних кулеметів «ДШК», на даху навчального корпусу по три кулемети на кожній. Розрахунки кулеметів були укомплектовані курсантами 3-го курсу, командирами позицій призначені викладачі кафедри артилерійської зброї. Відповідно до вказівок начальника УВМУЗ проводилася робота з прийому нового поповнення. Уже 2 липня в училище прибули 24 кандидати для вступу на 1-й курс. З цього дня кандидати стали прибувати щодня групами в 25-35 чоловік.
Нове поповнення відразу ж долучилося до загального циклу робіт і занять. Предметом особливої уваги були заняття з вивчення стрілецької зброї і дій у сухопутному бою. З 3 липня розпочалося будівництво сухопутних рубежів оборони головної бази. Першим зводився головний рубіж, а в другій половині липня почалося будівництво тилового рубежу оборони, у будівництві якого курсанти училища брали безпосередню участь.
Враховуючи можливість висадження супротивником повітряного десанту в тилу бази, штабом берегової оборони були намічені і розподілені між частинами гарнізону ділянки протидесантної оборони. На училище було покладено охорону й оборону ділянки в районі мису Феолент. Бойовий розрахунок особового складу на виділену ділянку очікувався не меншим ніж 300 курсантів і офіцерів щодня.
Підрозділи, призначені на бойове чергування, готувалися до нього завчасно: одержували додаткове озброєння, стрілецький боєзапас і гранати, відпрацьовували елементи бою в нічних умовах, взаємодію і зв'язок із сусідами. Аж до евакуації училища в Ростов-на-Дону курсанти несли бойову службу в призначеному районі. З першого дня війни на училище було покладено патрулювання узбережжя від м. Херсонес до Карантинної бухти. Наряди курсантів по 3-5 чоловік патрулювали в призначених ділянках цілодобово. Участь у роботах на будівництві оборонних споруд, бойова служба курсантів у гарнізоні, постійні повітряні і бойові тривоги - усе це створило обстановку, у якій подальше проведення навчальної практики, навіть у берегових умовах, і тим більше проведення занять у класах стало неможливим. Рішенням Ради по евакуації при СНК СРСР Чорноморському вищому військово-морському училищу була поставлена задача передислокації в Ростов-на-Дону.
Читайте також:
|
||||||||
|