Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






На початку Вітчизняної війни

До початку війни курсанти Чорноморського вищого військово-морського училища проходили практику на кораблях флоту. Навчальний корабель «Нева» з курсантами 1-го курсу був у Козачій бухті Севастополя. Навчальний корабель «Днепр», на якому проходили практику другокурсники, ошвартувався в Одесі. На севастопольському зовнішньому рейді стояв крейсер «Коминтерн», на якому проходила практику частина курсантів 3-го курсу. Інша група курсантів цього курсу знаходилася на ескадрених міноносцях, що до початку війни дислокувалися в різних районах театру. І тільки частина третьокурсників залишалася в училищі. Вони практикувалися на навчальних катерах.

Училище, як і всі кораблі і частини флоту, у ніч на 22 червня 1941р. перейшло на бойову готовність № 1. Додатково були виставлені збройні пости охорони, вислані спеціальні варти до нафтоскладів у Стрілецьку бухту, збільшена кількість постів спостереження і зв'язку.

22 червня о 12 год. 15 хв. весь особовий склад училища був зібраний на стройовому плацу перед навчальним корпусом і слухав «Звертання до радянського народу» у зв'язку з початком війни.

Закінчився мирний період навчання. Для училища почався новий період - період військової, бойової історії.

З початком бойових дій військово-навчальні заклади одержали вказівки про перехід на навчальні плани і програми прискореної підготовки, стажування курсантів випускного курсу було припинене, і всі випускники отримали офіцерські звання.

Наказами Народного Комісара Військово-морського флоту СРСР від 24 і 28 червня 1941 р. за № 0962 і 01108 усім 460 мічманам - випускникам, що успішно завершили курс навчання, було присвоєно військове звання «лейтенант».

Наказами Народного Комісара ВМФ усі молоді офіцери були призначені в розпорядження командуючих флотами і флотиліями. Найбільша група з 260 чоловік надійшла в розпорядження командувача Чорноморським флотом. 29 випускників з цієї групи після короткої перепідготовки були призначені на підвідні човни.

На Червонопрапорний Балтійський флот одержали призначення 80 випускників, серед них 20 – на перепідготовку. У розпорядження Головного управління прикордонних військ НКВД було направлено 40 чоловік, на Каспійську військову флотилію – 12, Пінську – 45, у розпорядження начальника 1-го управління ВМФ – 11 чоловік і начальника Управління ВМУЗ ВМФ –30.

У зв'язку з початком війни і прискореним представленням в офіцери урочистого випуску у ЧВВМУ, як такого, не було. Курсанти першого випуску, які залишилися живими, одержали дипломи і кортики вже після війни, через 30 років на ювілейній зустрічі.

 

Відповідно до вказівок штабу флоту літню практику курсантів 1, 2 і 3-го курсів було також припинено, вони списувалися з кораблів і направлялися в училище.

Після повернення курсантів 1, 2 і 3-го курсів із практики охорона й оборона училища почали вирішуватися по-новому. Дуже важливим було забезпечення надійного укриття особового складу при нальотах ворожої авіації, які відбувалися вдень і вночі, на головну базу. Штатних бомбосховищ в училищі не було, а створення нових укриттів у скельному ґрунті ручним способом - справа більш ніж складна. І курсанти щоденно працювали на будівництві бліндажів, вогневих позицій, командних пунктів.

Офіцерами стройового і заново створеного оперативного відділів училища було розроблено детальний план оборони, складено схеми бойових дій, написано бойові інструкції, згідно до яких відпрацьовувалися дії особового складу, удосконалювалася організація і створювалися захисні споруди.

Були створені й обладнані дві позиції великокаліберних кулеметів «ДШК», на даху навчального корпусу по три кулемети на кожній. Розрахунки кулеметів були укомплектовані курсантами 3-го курсу, командирами позицій призначені викладачі кафедри артилерійської зброї.

Відповідно до вказівок начальника УВМУЗ проводилася робота з прийому нового поповнення. Уже 2 липня в училище прибули 24 кандидати для вступу на 1-й курс. З цього дня кандидати стали прибувати щодня групами в 25-35 чоловік.

 

Нове поповнення відразу ж долучилося до загального циклу робіт і занять. Предметом особливої уваги були заняття з вивчення стрілецької зброї і дій у сухопутному бою.

З 3 липня розпочалося будівництво сухопутних рубежів оборони головної бази. Першим зводився головний рубіж, а в другій половині липня почалося будівництво тилового рубежу оборони, у будівництві якого курсанти училища брали безпосередню участь.

 

 

Враховуючи можливість висадження супротивником повітряного десанту в тилу бази, штабом берегової оборони були намічені і розподілені між частинами гарнізону ділянки протидесантної оборони. На училище було покладено охорону й оборону ділянки в районі мису Феолент.

Бойовий розрахунок особового складу на виділену ділянку очікувався не меншим ніж 300 курсантів і офіцерів щодня.

 

Підрозділи, призначені на бойове чергування, готувалися до нього завчасно: одержували додаткове озброєння, стрілецький боєзапас і гранати, відпрацьовували елементи бою в нічних умовах, взаємодію і зв'язок із сусідами. Аж до евакуації училища в Ростов-на-Дону курсанти несли бойову службу в призначеному районі.

З першого дня війни на училище було покладено патрулювання узбережжя від м. Херсонес до Карантинної бухти. Наряди курсантів по 3-5 чоловік патрулювали в призначених ділянках цілодобово.

Участь у роботах на будівництві оборонних споруд, бойова служба курсантів у гарнізоні, постійні повітряні і бойові тривоги - усе це створило обстановку, у якій подальше проведення навчальної практики, навіть у берегових умовах, і тим більше проведення занять у класах стало неможливим.

Рішенням Ради по евакуації при СНК СРСР Чорноморському вищому військово-морському училищу була поставлена задача передислокації в Ростов-на-Дону.

 


Читайте також:

  1. I. Україна з найдавніших часів до початку XX ст.
  2. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  3. Адміністративний устрій та окупаційний режим в Україні під час війни 1941-1945 рр
  4. Алкени – вуглеводні, в молекулах яких є один подвійний зв’язок між атомами вуглецю . Алкені називають також олефінами або етиленовими вуглеводнями.
  5. Антивоєнні рухи напередодні Першої світової війни
  6. Архівна справа в Україні в роки другої світової війни
  7. Афро-азійський світ після Першої світової війни.
  8. Близький Схід під час Другої світової війни.
  9. Боротьба за союзників як провідна тенденція дипломатії в період війни
  10. Боротьба за союзників як провідна тенденція дипломатії в період війни.
  11. В яких умовах розвивалась українська культура на початку XX ст.?
  12. Визначення допустимого часу початку входу в зону зараження (початку роботи) за заданою дозою опромінення




Переглядів: 304

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Участь особового складу училища | В боях у складі 76-ї бригади

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.