Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Та лікувально-оздоровчих заходів у дошкільних дитячих колективах

За визначенням Всесвітньої організації охорони здоров'я, «здоров'я - це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороби». Отже, здоров’я являє собою широке соціальне поняття. Для дітей дошкільного віку бути здоровим - означає мати змогу відвідувати дошкільні заклади і успішно оволодівати усіма вміннями та навичками, що передбачені для їх віку згідно з програмою виховання. Тому пошук оптимальних та ефективних шляхів зміцнення здоров'я дітей дошкільного віку набуває особливого значення.

Існуюча нині система охорони здоров'я складає комплекс медико-санітарних та інших суміжних підрозділів, спільна поєднана діяльність яких забезпечує охорону здоров'я. Первинна медико-санітарна допомога є нижчим рівнем цієї системи, на якому проходить безпосередній контакт між дітьми, які обслуговуються, і власне системою охорони здоров'я, і, отже, дозволяє максимально наблизити медико-санітарну допомогу до дитячих дошкільних закладів, являє собою первинний етап безперервного процесу охорони здоров'я прийдешнього покоління тощо.

Первинна медико-санітарна допомога передбачає реалізацію наступних положень:

- підвищення рівня освіченості дітей дошкільного віку та їх батьків з найбільш важливих проблем охорони здоров'я і методів профілактики захворювань;

- сприяння оптимальному забезпеченню дітей раціональним харчуванням, доброякісним і безперервним водопостачанням та проведення відповідного об'єму санітарно-гігієнічних заходів;

- оздоровлення дітей, які стоять на диспансерному обліку, передусім осіб, які часто і тривало хворіють;

- імунізація проти основних інфекційних захворювань;

- профілактика ендемічних у районі перебування дітей хвороб;

- відповідне лікування захворювань та корекція імовірних відхилень у фізичному і нервово - психічному розвитку;

- забезпечення у повному обсязі усіма необхідними лікувальними засобами.

В комплексі заходів первинної медико-санітарної допомоги повертають на себе увагу задачі, які пов'язані з оздоровленням організованих дошкільних колективів. Дійсно, високий рівень захворюваності дітей засвідчує необхідність пошуку нових організаційних форм медичного обслуговування передусім завдяки часткового переведення місця проведення основних профілактичних, лікувально-оздоровчих та протирецидивних засобів з поліклініки до дошкільних закладів.

У зв’язку з цим великого значення набуває організація спеціалізованих дошкільних закладів для дітей, які часто хворіють на гострі респіраторні вірусні захворювання. Ураховуючи недоцільність утворення в кожному дитячому закладі лікувально-оздоровчої бази, що передбачає розміщення цілого комплексу фізіотерапевтичного оснащення, заслуговує також уваги досвід використання пересувних дитячих діагностичних реабілітаційних кабінетів, використання яких на базі дитячих дошкільних закладів, створює найбільш сприятливу можливість для проведення лікувально-оздоровчих заходів у звичній для дітей обстановці.

У профілактичній роботі важливе місце повинна займати охорона та оздоровлення дітей зі зниженою гостротою зору. Ураховуючи, що серед заходів профілактики міопії провідне місце займають заходи гігієнічного змісту, працівникам санітарно-епідеміологічної служби необхідно більш ретельно контролювати відповідність освітленості у приміщеннях дитячих дошкільних закладах значенням загальноприйнятих нормам. Медичні працівники дошкільних закладів разом з лікарями-офтальмологами поліклінік та лікарями з гігієни дітей і підлітків СЕС повинні здійснювати постійний контроль за режимом зорового навантаження, проводити відповідні заняття з дітьми, серед яких виявлені явища спазму акомодації та прояви короткозорості. Профілактика міопії не є прерогативою тільки офтальмолога. Цим питанням слід займатися вихователям, педагогам і, звичайно, батькам. Всі вони повинні знати і володіти на практиці засобами, які спрямовані направлені на запобігання захворювань зорової сенсорної системи.

Медичні працівники зобов'язані регулярно проводити співбесіди з батьками дітей, які страждають на міопію, розповідати їм про засоби профілактики щодо її прогресування. Так, наприклад, дітям з пониженою гостротою зору рекомендують більш подовжений час перебування на свіжому повітрі, підвищення рухової активності, скорочення часу для відвідувань кінотеатрів та перегляду телепередач.

У плані проведення оздоровчих заходів особлива увага повинна приділятися дітям, які народилися у матерів із групи ризику: з ускладненим акушерським анамнезом, спадковою патологією, які перенесли оперативне втручання під час пологів (кесарів розтин тощо) або підлягали негативному впливу чинників навколишнього середовища, в т.ч. побутових і виробничих шкідливостей, протягом періоду вагітності.


Читайте також:

  1. Аналіз дитячих творів.
  2. Аналіз ефективності системи антиризикованих заходів
  3. Блок 6. Соціально-психологічний клімат у трудових колективах.
  4. Будинки дитячих дошкільних установ
  5. Варіанти запропонованих заходів
  6. Видатки бюджету на фінансування дитячих дошкільних закладів
  7. Види заходів адміністративного примусу.
  8. Види примусових заходів медичного характеру
  9. Види та критерії вибору заходів медичного характеру
  10. Визначення ефективності дератизаційних заходів.
  11. Визначення ефективності природоохоронних заходів.
  12. Визначення ефективності проектованих заходів




Переглядів: 666

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Загальні положення щодо організації відпочинку дітей

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.