Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Форми та методи андрагогічного навчання

В педагогічній моделі досвід учня має дуже мале значення, на відміну від досвіду викладача. Тому основним видом навчальної діяльності є діяльність по зразках, а основними формами навчання є передавальні (лекції, рекомендоване читання, телепередачі). З погляду андрагогічної моделі навчання людина по мірі свого розвитку акумулює значний досвід, який

може бути використаний в якості джерела навчання. Функцією вчителя, в цьому випадку, є допомога учню у застосуванні цього досвіду.Основними формаминавчання стають дискусії, вирішення конкретних завдань, різні види ігрової діяльності та інше. Що стосується мотивації і цілі навчання, то в рамках педагогічної моделі готовність учня до навчання визначається здебільшого зовнішніми чинниками та соціальним тиском. Учні вимушені вивчати одні й ті ж предмети, тому їх навчання можна побудувати за єдиним стандартом , що передбачає одноманітне поступове вивчення окремих, не зв'язаних між собою дисциплін.

Головним завданням вчителя в цьому випадку стає створення штучної мотивації та визначення цілей навчання. У андрагогічній моделі готовність учнів визначається їх потребою у вивченні матеріалу для вирішення їх конкретних життєвих проблем. Тому учень є головним у формуванні

мотивації і визначенні цілей навчання. В цьому випадку завдання вчителя полягає в створенні для учня сприятливих умов навчання, забезпеченні його необхідними методами і критеріями, які допомогли б йому з'ясувати свої потреби в навчанні. Основою організації процесу навчання стає

його індивідуалізація, тобто навчання на основі індивідуальної програми, що дозволила б вирішити конкретні цілі навчання.

Стосовно використання знань, умінь, навиків і особових якостей при навчанні в педагогічній моделі учень орієнтуються на придбання знань про запас знаючи, що більшість з них, якщо і стане в нагоді їм в житті, то пізніше. Метою навчання стає заучування, а завданням – передача якомога більшої кількості знань без конкретного зв'язку з практичною діяльністю. В рамках андрагогічної моделі учні прагнуть до негайного застосування отриманих

знань і умінь, щоб стати більш компетентними у вирішенні конкретних питань.

Діяльність учнів полягає в придбанні тих конкретних знань, умінь, навиків і особових якостей, які необхідні йому для вирішення життєво важливої проблеми. Діяльність вчителя зводиться до надання допомоги учню у відбиранні необхідних йому знань.

В педагогічній моделі участь учнів в організації процесу навчання пасивна. Спільна діяльність вчителів і учнів особливо на етапах планування, оцінювання та корекції процессу навчання, практично не здійснюється. У андрагогічній моделі весь процес навчання будується на спільній діяльності учнів і вчителів на всіх його основних етапах.

Таким чином, андрагогічна модель навчання передбачає і забезпечує активну діяльність учня в організації процесу навчання, його високу мотивацію а, отже, високу ефективність процесу навчання.

З наведених моделей видно, що андрагогіка на відміну від педагогіки, дозволяє не лише вивчати предмет але й вчить дорослого учня здобувати знання, спонукає бути активною дійовою особою і працювати спільно з викладачем, більшою мірою визначати темп і розвиток своїх знань, що є важливим в системі неперервної освіти - навчити вчитися.

Не дивлячись на вказані переваги андрагогіки не можна не до оцінювати педагогіку, тому що вона є основною і незамінною в системі середньої освіти, і лише на базі педагогіки можна застосувати принципи андрагогіки. Ці дві науки є важливими в формуванні особистості, Але кожна з них на певному етапі її розвитку відповідно в більшій чи меншій мірі.


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. Demo 11: Access Methods (методи доступу)
  3. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  4. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  5. II. УЧЕБНЫЕ И МЕТОДИЧЕСКИЕ ПОСОБИЯ, ПРАКТИКУМЫ
  6. IV. Зміст навчання
  7. IV. Зміст навчання
  8. IV. Зміст навчання
  9. IV. Зміст навчання
  10. IV. Зміст навчання
  11. IV. Зміст навчання
  12. IV. Зміст навчання




Переглядів: 623

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Відмінності андрагогічної та педагогічної систем навчання | Література

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.