МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ІІ. КОНКРЕТНІ ЦІЛІ1. Знати основні причини виникнення і патогенез гемолітичної анемії і анемій, що пов’язані з порушенням еритропоезу. 2. Вміти характеризувати основні гематологічні прояви анемій. 3. Вміти оцінювати кількісні і якісні зміни еритроцитів та гемоглобіну при гемолітичних, залізодефіцитних та В12-фолієводефіцитних анеміях. 4. Знати роль виробничих і побутових факторів у виникненні анемії. 5. Знати причини розвитку гемолітичної, залізодефіцитної та В12-фолієводефіцитних анемій у новонароджених і дітей раннього віку. 6. Знати про важливість деяких клінічних симптомів (гунтеровський глосит, атрофія слизової оболонки язика, схильність до карієсу зубів) для діагностики залізодефіцитної та В12-фолієводефіцитних анемій. ІІІ. БАЗОВІ ЗНАННЯ, ВМІННЯ, НАВИЧКИ НЕОБХІДНІ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ТЕМИ(міждисциплінарна інтеграція)
ІV. ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ ПРАЦІ ПІД ЧАС ПІДГОТОВКИ ДО ЗАНЯТТЯ 1. Перелік основних термінів, параметрів, характеристик, які повинен засвоїти студент при підготовці до заняття:
2. Теоретичні питання до заняття:
10. Характеристика загальних порушень в організмі при дефіциті вітаміну В12 та фолієвої кислоти. 11. Гіпо- і апластичні анемії (етіологія, патогенез, картина периферійної крові).
3. Практичні роботи (завдання), які виконуються на занятті: Дослід 1. Вивчити під мікроскопом мазки хворих різними видами анемій
VI. МАТЕРІАЛИ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ А. Завдання для самоконтролю:
Б. Задачі для самоконтролю: Задача 1. У жінки на сьомому місяці вагітності стала швидко наростати анемія: Е – 2,7×1012/л, Нb – 90 г/л. В мазку: анізоцитоз, пойкілоцитоз, поодинокі мегалоцити, ретикулоцити – 0. Розрахуйте кольоровий показник .
Задача 2. Через 4 роки після тотальної резекції шлунку хворий звернувся із скаргами на відчуття печії в язиці, виразки на слизовій порожнині роту, швидку втому, мерехтіння перед очима. При огляді слизова бліда, сосочки язика атрофовані. Був поставлений діагноз агастрична перніціозна анемія. Яка роль шлунку у виникненні анемії?
Задача 3. У хворого зі скаргами на неприємні відчуття в роті, печію в язиці, загальну слабість при огляді – виразки на слизовій порожнині роту, сосочки язика атрофовані. Попередній діагноз – анемія Адісона-Бірмера. Порушення в яких системах спостерігаються при даному виді анемій? Задача 4. Робітник фармацевтичного виробництва звернувся до лікаря із скаргами на біль при ковтанні, загальну слабість, носові кровотечі, підвищення температури тіла, значну кровоточивість ясен, множинні підшкірні крововиливи. В крові: Ер. – 2,2×1012/л, Нb – 48 г/л, КП – 0,65. Ле – 2,1×109/л, нейтропенія з відносним лімфоцитозом. Тромбоцити – 35×109/л. Які характерні особливості еритроцитів при даному виді анемій? Задача 5.В аналізі крові: Еp. – 1,2×1012/л, Нb – 48 г/л, КП – 1,6; ретикулоцити – 0, анізоцитоз, пойкілоцитоз, поодинокі мегалобласти, мегалоцити, тільця Жолі, кільця Кебота. Поясніть патогенез розвитку даної анемії. Задача 6.У відносно здорової дитини у віці 12 років виявлений гемоглобіноз (НbS). Який механізм розвитку анемії при структурних порушеннях гемоглобіну? Задача 7.Хвора Т., 3-х років (за національністю азербайджанка), поступила до дитячої клініки у важкому стані з приводу пневмонії і гематурії. Об’єктивні клінічні дані: шкіра і склери жовтушні, часте поверхневе дихання, адинамія, правостороння крупозна пневмонія, селезінка і печінка збільшені, сеча чорного кольору, містить гемоглобін і гемосидерин. Аналіз крові: Ер. – 2,3×1012/л, Нb – 68 г/л, КП – 0,9; лейкоцити – 15×109/л, нейтрофільний лейкоцитоз зі зсувом вліво. ШОЕ – 25 мм/год. Мазок крові: пойкілоцитоз, анізоцитоз, поодинокі серповидні еритроцити, поліхроматофіли. При електрофорезі гемоглобіну виявлені НbА і НbS. Проба з натрія метабісульфітом (відновник) виявила феномен серповидності еритроцитів. Чи є патогенетичний зв’язок між пневмонією і даним захворюванням крові? Задача 8.Хвора В., 40 р., поступила в клініку на обстеження з приводу болей в животі нез’ясованого походження. Аналіз крові при поступленні: Еp. – 3,8×1012/л, Нb – 68 г/л, КП – 0,51. Ле – 5,4×1012/л. Лейкоформула: Б – 1, Е – 2, Ю – 0, П – 6, С – 54, Л – 30, М – 7. Тромбоцити – 280×109/л. В мазку: гіпохромія, значна кількість мікроцитів, пойкілоцитоз, анулоцитоз, ретикулоцити – 1,2%. Які зміни складу периферійної крові є у хворої?
Задача 9.Хвора Г., 19 р., поступила до клініки на обстеження. З дитинства відмічалось зниження гемоглобіну до 90-95 г/л. Лікування препаратами заліза було неефективним. Аналіз крові при поступлення: Еp. – 3,2×1012/л, Нb – 85 г/л, КП – 0,78, Ле – 5,6×109/л. Лейкоформула: Б – 0, Е – 3, Ю – 0, П – 4, С – 8, Л – 29, М – 5. Тромбоцити – 210×109/л. В мазку: анізоцитоз, пойкілоцитоз, мішеневидні еритроцити, ретикулоцити – 16%. Яка патологія системи крові представлена на даній гемограмі? Задача 10. Хвора 16 років поступила в клініку зі скаргами на фізичну втому і психічну млявість, серцебиття, шум у вухах, постійну сонливість. Об’єктивно: «алебастрова» блідість шкіри, спотворення смаку і нюху; аменорея, гіпофункція статевих залоз. В крові: Еp. – 3×1012/л, Нb – 45 г/л, ретикулоцити – 0,1 ‰. Ле – 7,3×1012/л, залізо сироватки – 9,8 мкмоль/л. Які причини можуть його зумовити? Задача 11. Хворий 54 років, складач друкарні поступив у клініку зі скаргами на загальну слабкість, головну біль, поганий сон. При дослідженні крові виявлено: Еp. – 3,2×1012/л, Нb – 69 г/л, КП – 0,65. Лейкоцити – 6,1×109/л. В мазку: гіпохромія, мікроанізоцитоз, поодинокі поліхроматофіли, еритроцити з базофільною зернистістю, ретикулоцити – 1,8%. Рівень заліза сироватки – 63 мкмоль/л. Які клінічні симптоми будуть спостерігатись при цій патології?
ЛІТЕРАТУРА Основна:
Додаткова:
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|