МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ІІ. КОНКРЕТНІ ЦІЛІ
ІІІ. БАЗОВІ ЗНАННЯ, ВМІННЯ, НАВИЧКИ НЕОБХІДНІ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ТЕМИ(міждисциплінарна інтеграція)
ІV. ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ ПРАЦІ ПІД ЧАС ПІДГОТОВКИ ДО ЗАНЯТТЯ 1. Перелік основних термінів, параметрів, характеристик, які повинен засвоїти студент при підготовці до заняття:
2. Теоретичні питання до заняття: 1. Якісні зміни лейкоцитів та їх характеристика. 2. Лейкоцитози: визначення та принципи класифікації. 3. Етіологія різних видів лейкоцитозів. 4. Механізми розвитку лейкоцитозів. 5. Поняття про ядерне зрушення лейкоцитарної формули, його різновиди.
3. Практичні роботи (завдання), які виконуються на занятті: Дослід 1. Визначити кількість лейкоцитів у тварин з експериментальним лейкоцитозом і лейкопенією Дослід 2. Підрахувати лейкограму.
Дослід 3. Вирахувати абсолютний вміст окремих видів лейкоцитів
Дослід 4. Вивчити мазки крові хворих з різноманітними видами лейкоцитозів.
VI. МАТЕРІАЛИ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ А. Завдання для самоконтролю:
Б. Задачі для самоконтролю: Задача 1. Скласти лейкограму, яка свідчить про лімфоцитоз. Вказати величини вмісту лейкоцитів у нормі, можливі причини лімфоцитозу і механізми його виникнення,
Задача 2. Після дії іонізуючого випромінювання у тварин розвинулася гостра променева хвороба. Описати характерні зміни лейкоцитів по стадіях променевої хвороби.
Задача 3. Вказати в чому полягає подібність і відмінність змін лейкоцитів при сепсисі, що перебігає з гіперрегенеративним ядерним зрушенням вліво і хронічному мієлолейкозі.
Задача 4. У хворого з ішемічною хворобою серця в аналізі крові: Ер. – 4,5× 1012/л, Hb – 120 г/л, КП – 0,8. Ле – 48×109/л. Лейкоформула: Б – 1%, Е – 3%, промієлоцити – 1%, мієлоцити – 12%, Ю – 19%, П/я – 27%, С/я – 30%, Л – 6%, М – 1%. Вкажіть причину і механізм розвитку даного лейкоцитозу. Задача 5. У хворого М., 53 р., що поступив до хірургічної клініки з діагнозом флегмона стегна, незважаючи на оперативне втручання, загальний стан залишився важким, спостерігалася висока температура тіла (39–40,5°С) з добовим коливанням 3–5°С, тахікардія, задишка. Аналіз крові: Ер. – 3×1012/л, Hb – 80 г/л, КП – 0,8; Ле – 80×109/л. Лейкоформула: Б – 0%, Е – 0%, П – 3 %, М – 7%, Ю – 20%, П/я – 28%, С/я – 30%, Л – 11%, М – 1%. Тромбоцити – 220×109/л, ШОЕ – 50 мм/год. 3 якою патологією крові необхідно диференціювати дані зміни у хворого?
Задача 6.Хвора К., 35 р., знаходиться в клініці з приводу абсцесу легені. Аналіз крові: Ер. – 3,9×1012/л, Hb – 120 г/л, КП – 0,9. Ле – 25×109/л. Лейкоформула: Б – 0%, Е – 3%, Ю – 4%, П/я – 16%, С/я – 58%, Л – 15%, М – 4%. У мазку: нейтрофіли з токсичною зернистістю цитоплазми. Про що свідчить токсична зернистість цитоплазми нейтрофілів?
Задача 7.Хвора С., 27 р., рентгенлаборант за спеціальністю. Поступила в клініку з підозрою на гострий лейкоз. За місяць до поступлення з’явилась наростаюча слабість, підвищена кровоточивість. Аналіз крові при поступленні: Ер. – 1,46×1012/л, Hb – 42 г/л, КП – 0,85. Ле – 3,1×109/л. Лейкоформула: Б – 0%, Е – 1%, Ю – 0%, П/я – 2%, С/я – 18%, Л – 68%, М – 11%. Тромбоцити – 97×109/л. В мазку: нормохромія, ретикулоцити – 0,1 %. Який механізм виникнення гематологічних змін?
Задача 8.Хворий Д., 20 років, скаржиться на підвищення температури з ознобом, біль у горлі при ковтанні. Об’єктивно: шкірні покриви бліді, слизова зіву гіперемована, на мигдаликах гнійні нальоти, підщелепні лімфовузли збільшені, болючі при пальпації. Аналіз крові: Ер. – 4,4×1012/л, Нb – 140 г/л, ретикулоцити – 0,9%. Ле – 17×109/л,. Лейкоцитарна формула: Б – 0%, Е – 1%, метамієлоцити – 5%, П/я –17%, С/я –53%, Л – 20%, М – 4%. Тромбоцити – 240×109/л. ШОЕ – 27 мм/год. Вкажіть вид лейкоцитозу і зрушення лейкоформули в даному випадку.
Задача 9.Хворий Р., 6 р., поступив до клініки зі скаргами на загальну слабість, зниження апетиту, схуднення, невизначені тупі болі в животі. Аналіз крові: Ер. – 4,4×109/л, Hb – 128 г/л, КП – 0,87; Ле – 13,6×109/л. Лейкоформула: Б – 1%, Е – 18%, Ю – 0%, П – 4%, С – 47%, Л – 23%, М – 7%. Тромбоцити – 210×109/л. У мазку: нормохромія, ретикулоцити – 0,7 %. Які зміни складу периферійної крові є у дитини?
Задача 10.Хвора В., 25 років, поступила до клініки зі скаргами на багаторазові приступи чихання з рясними водянистими виділеннями з носа, закладеність і свербіння носа, свербіння повік, сльозотечу, світлобоязнь. Подібний стан спостерігався протягом останніх 4-х років в період з початку червня до кінця липня. Аналіз крові:. Ер. – 4,2×1012 /л, Нb – 140 г/л, ретикулоцити – 0,7%. Ле – 9,0×109/л. Лейкоцитарнаформула:Б – 0%, Е – 14%, метамієлоцити – 0%, П/я – 4%, С/я – 50%, Л – 27%, М – 5%. Тромбоцити – 250×109/л. ШОЕ – 20 мм/год. Поясніть зміни у гемограмі в патогенезі даного захворювання. Задача 11. У хворого з абсцесом сідничної ділянки в аналізі крові: Ер. – 3,8× 1012/л, Hb – 115 г/л. Ле – 18,0×109/л. Лейкоформула: Б – 0,5%, Е – 2,5%, П/я – 18%, С/я – 51%, Л – 20%, М – 8%. Яка форма лейкоцитозу має місце у хворого?
ЛІТЕРАТУРА Основна:
Додаткова:
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|