Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Досвід вивчення громадської думки в різних країнах

Масові опитування у США з'явилися ще у XIX столітті. Спочатку вони мали характер так званих "солом'яних опитувань" — неофіційних підрахунків голосів виборців, яким займалися під час виборчих кампаній газети і журнали. Основний недолік таких опитувань — відсутність науковообгрунтованої виборки, велика питома вага випадкових обставин. В американських роботах з громадської думки фігурує приклад так званого "національного кукурудзяного опитування", яке уособлювало панування випадковостей.

У 30-х роках відбувається перехід до професіоналізму у вивченні громадської думки. Вводиться у практику науково обгрунтована виборка, більш ретельно розробляються анкети, створюються професійні підрозділи, котрі займаються опитуванням. Новий етап у розвитку аналізу громадської думки пов'язаний з іменем Д. Геллапа. У результаті багаторічного експериментування він зупинився на виборці 1500 чоловік, хоча в окремих випадках опитуються 5000 і більше. Так, вивчаючи думку з приводу сухого закону, він опитав 12 тис. чоловік і довів, що після 400 число противників закону залишалося більше 60%.

У 1947 р. створюється Американська асоціація дослідників громадської думки, яка провела протягом року спеціальне вивчення відповідних методик і дійшла висновку, що слід більш ретельно їх готувати, вдосконалювати техніку інтерв'ю та виборку. Був розроблений п'ятимірнии план, спрямований на вдосконалення опитувань: 1) знання про предмет;

2) виявлення спільних поглядів, світогляду;

3) причин;

4) специфічних поглядів з аспектів проблеми;

5) інтенсивність думки.

У відповідності до цього була сформульована вимога про необхідність в анкеті питань фільтруючих, питань на компетентність, відкритих чи вільних, які дають змогу уяснити загальну позицію, причинних питань, специфічних і таких, що виявляють інтенсивність, фактично всі ці вимоги прийняті сучасними соціологами.
Новий рубіж розвитку аналізу громадської думки — 60-ті роки. Створюється у 1963 р. інститут С. Харріса, який спирається на 250 газет і має філіали в різних країнах, у тому числі у Франції, Японії, Латинській Америці. С. Харріс опитує, як правило, 1600 чоловік, має кілька варіантів загальнонаціональної виборки, яка передбачає районування за регіонами, потім за видами поселенських утворень, за дільницями всередині цих утворень. Опитуються жителі 16-ти будинків на кожній дільниці. Як правило, у виборці пропорційно представлені люди різного віку, освіченості, груп доходу, віросповідання, чоловіки і жінки, білі і чорні.


Читайте також:

  1. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  2. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  3. II. Мета вивчення курсу.
  4. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  5. IV. Вивчення нового матеріалу.
  6. IV. Вивчення нового матеріалу.
  7. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  8. V. Вивчення нового матеріалу.
  9. Аксіологічний підхід до вивчення педагогічних явищ.
  10. Антитоталітарні демократичні революції у країнах Східної Європи. Розпад Югославії. Об’єднання Німеччини
  11. Арифметичні операції в різних системах числення
  12. Банківська система в ринковій економіці є звичайно дворівневою і включає центральний банк (емісійний) і комерційні (депозитні) банки різних видів.




Переглядів: 702

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Канали вивчення громадської думки | Тема 5-6.(2год.)Соціальна структура і соціальні процеси суспільства . Особистість. Соціальні відхилення.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.