МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||
Склад та джерела доходів державного бюджету
Доходи державного бюджету є фінансовою базою діяльності держави. Їх склад, форми мобілізації залежать від системи і методів господарювання, а також від економічних завдань, які вирішує суспільство в той чи інший період. Склад доходів державного бюджету визначається Бюджетним кодексом (Додаток А) та законами “Про Державний бюджет” на відповідний бюджетний рік. Починаючи з 2000 року державний бюджет поділено на складові частини: загальний та спеціальний фонд, що забезпечує прозору та реальну систему оцінки всіх джерел доходів і визначених пріоритетів їх витрачання. Доходи загального фонду (загальні доходи) призначені для забезпечення фінансовими ресурсами загальних видатків і не спрямовуються на конкретну мету. Перелік доходів державного бюджету окреслений в Бюджетному кодексі (Додаток А). На першому місці серед джерел його формування знаходиться податок на додану вартість (ПДВ). Різке зростання надходжень ПДВ стало наслідком його зарахування в повному обсязі до доходів державного бюджету. Питома вага ПДВ у доходах державного бюджету в 1997 році склала 51,6 відсотка, протягом 1998-2002 років вона знижалася досягла 32,5 відсотки у 2002 році. Зростання надходжень від ПДВ в період з 2003 р. по 2005 рік в абсолютних величинах відображено на графіку (рис.6.2). Рис. 6.2. Динаміка надходжень від ПДВ до державного бюджету, грн.
Другим за величиною джерелом формування до державного бюджету є податок на прибуток (доходи) підприємств. У зв'язку з законодавчими змінами цього податку в 1997-1998 роках він став зараховуватись до доходів місцевих бюджетів. Але з 1999 року знову став розподілятися між державним і місцевими бюджетами: його частка в доходах державного бюджету в 2002 році становила 19,7 відсотка, в 2003 році – 7,8 відсотка. У 2003 році податок на прибуток підприємств становив 11667740 грн., в 2004 – 12606780 грн., в 2005 – 20326093 грн. (рис. 6.3) [4, 5, 6].
Рис. 6.3. Динаміка надходжень до державного бюджету від податку на прибуток з підприємств, тис. грн.
Третім за значенням дохідним джерелом державного бюджету є акцизний збір. У 1998 році його величина збільшилась і становила 9,4 відсотка [7]. З 2003 року вона зростає як по товарам виробленим в Україні, так і по товарам ввезених на її територію (рис. 6.4) Рис. 6.4. Динаміка находжень від акцизного збору до державного бюджету, грн.
Прибутковий податок з громадян був важливим дохідним джерелом в 1999 році. У 1997–2002 роках він повністю зараховувався до місцевих бюджетів. В 2004 році він складав 752090,6 грн., а в 2005 році – 759600 грн. [4, 5, 6]. Останніми роками підвищується роль неподаткових джерел формування державного бюджету, зокрема, надходжень коштів від приватизації державного майна, рентної плати за нафту і природний газ, що видобуваються в Україні, відрахувань від плати за транзит природного газу через територію України та інших. В цілому частка неподаткових надходжень державного бюджету в 1998 році становила 13,2%, в 2002 — 27,9%. В табл. 6.2 представлені в динаміці (2003-2005 рр.) надходження до державного бюджету в абсолютних величинах. Частка державних цільових фондів у загальній сумі надходжень до державного бюджету поступово зменшується. У 1998 році вона становила 20,8%, у 2002 році — 0,5%. Динаміку показників величини доходної частини державного бюджету в цілому та з розподілом доходів між загальним та спеціальними фондами подано у табл. 6.3.
Таблиця 6.2 Читайте також:
|
|||||||||||||||||
|