Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Аналіз ефективності використання ОЗ

 

Оцінка ефективності використання ОЗ заснована на застосуванні загальної для всіх ресурсів технології оцінки, що припускає розрахунок і аналіз показників віддачі і ємності.

Показники віддачі характеризують вихід готової продукції на 1 грн. ресурсів.

Показники ємності характеризують витрати запасу ресурсів на 1 грн. випуску продукції.

Під запасами ресурсів розуміють наявний обсяг ресурсів на звітну дату по балансі, під витратами – поточні витрати ресурсів, зокрема по основних засобах – амортизація.

При зіставленні запасів ресурсів з розміром виручки за період необхідно розрахувати середню величину запасів на той же період.

Узагальнюючим показником ефективності використання ОЗ є фондовіддача (ФВ):

 

(2.14)

 

При розрахунку показника враховуються власні і орендовані ОЗ, не враховуються ОЗ, що перебувають на консервації й здані в оренду.

Показник фондовіддачі аналізують у динаміці за ряд років, тому обсяг продукції коректують на зміну цін і структурних зрушень, а вартість ОЗ – на коефіцієнт переоцінки.

Підвищення фондовіддачі веде до зниження суми амортизаційних відрахувань, що доводяться на один гривню готової продукції амортизаційної ємності.

Зростання фондовіддачі є одним з факторів інтенсивного зростання обсягу випуску продукції (ВП). Цю залежність описує факторна модель:

 

ВП = ОЗ . ФВ. (2.15)

 

На основі факторної моделі розраховують приріст обсягу випуску за рахунок збільшення ОЗ і росту фондовіддачі:

 

. (2.16)

 

Приріст випуску продукції за рахунок фондовіддачі можна розрахувати способом абсолютних різниць:

 

(2.17)

 

(2.18)

Інтегральним методом:

 

(2.19)

 

(2.20)

 

де ОЗ0, ОЗ1 – вартість основних засобів у базисному й звітному періоді відповідно;

ФВо,ФВ1 – фондовіддача базисного й звітного періоду відповідно.

 

Іншим важливим показником, що характеризує ефективність використання ОЗ, є фондоємність ОЗ:

 

(2.21)

 

Зміна фондоємності в динаміку показує зміна вартості ОЗ на один грнль продукції й застосовується при визначенні суми відносної перевитрати економії засобів в основні фонди (Е):

 

(2.22)

 

де ФЕ1, ФЕо – фондоємність звітного й базисного періоду відповідно;

VВП1 – обсяг випуску продукції у звітному періоді.

 

Для розробки технологічної політики підприємства необхідний поглиблений факторний аналіз показників ефективності використання ОЗ і в першу чергу фондовіддачі.

 

 


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. I етап. Аналіз впливу типів ринку на цінову політику.
  3. I. Аналіз контрольної роботи.
  4. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  5. III етап. Аналіз факторів, що визначають цінову політику підприємства.
  6. IІI розділ. Аналіз стану маркетингового середовища підприємства
  7. SWOT-аналіз у туризмі
  8. SWOT-аналіз.
  9. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  10. V. Нюховий аналізатор
  11. VI етап. Аналіз варіантів зміни цін конкурентами.
  12. VI. Виконайте граматичний аналіз підкреслених речень.




Переглядів: 1065

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Аналіз руху ОЗ | Факторний аналіз фондовіддачі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.