Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Загальні можливості програмного забезпечення АСДУ НТ.

 

Програмне забезпеченняАСДУ НТ дозволяє вести помашинний облік. Джерелом інформації про машини служать:

• дані про машини і водіїв, що вводяться диспетчером;

• дані про фактичну роботу машин;

• планові завдання.

Вихідною інформацією про машини є:

• підсумкова інформація про роботу кожного водія, його робочий час, допущених
порушеннях технологічної дисципліни;

• зведена інформація про виконані роботи (статистична інформація).

Система обліку і планування АСДУ НТвключає наступні функції:

• облік виконання робіт;

• облік порушення планових завдань;

• планування нових маршрутів;

• видача рейсових завдань водіям;

• облік робочого часу водіїв, витрати ПЗМ та ін.;

• відображення інформації про машини і водіїв на автоматизованому
робочому місці (ЛРМ) диспетчера.

Машини відображаються на електронній карті місцевості різними кольорами і значками в залежності від їхнього стану. Оператор може виділити на карті визначену машину й одержати по ній дані чи викликати її на голосовий зв'язок.

Карта може використовуватися для введення і редагування планових маршрутів машин.

Карта району (міста) і положення машин відображається на екрані автоматизованого робочого місця диспетчера в будь-якому зручному масштабі, зокрема відображається наступна інформація:

• вулиці, дороги і мости;

• проїжджа частина вулиць;

• назви вулиць;

• приналежність і категорії вулиць;

• адміністративні райони;

• автопарки, автоколони;

• зони жилої, промислової забудови, зелені зони;

• дома і будівлі;

• водоймища.

 

7. Порядок виконання роботи:

 

1.Вивчить Посібник з експлуатації Автоматизованої диспетчерської системи.

Включіть апаратуру у відповідності з "Керівництвом...".

2. Включіть ПЕОМ. На екрані монітора знайдіть «іконку» Maplnfo Professionalі включіть програму, двічі «клацнувши» на ній лівою кнопкою «миші». Автоматично відкривається карта і автоматично запускається модуль The Geographic Tracker(рис. 4.3).

 
 

 

 


Рис. 4.3. Електронна карта

 

3. У вікні Maplnfo Professionalу меню послідовно виберіть GPS-> Setup GPS Geocoding,клацнути лівою кнопкою «миші», у «вікні», що відкрилося, клацнути на стрілці і вибрати шар для малювання Current,а потім натиснути Ok;послідовно виберіть GPS -» Setup Tracking,установіть назву робочої карти і натиснути Ok.

4. Зробіть настройку модуля The Geographic Tracker(див. також п. 5): для цього в нижній частині екрана знайдіть «іконку» The Geographic Tracker,клацніть на ній один раз, відкриється «вікно», у якому послідовно виберіть Options -> Set GPS Receiver Options,клацніть на ньому і настройте властивості СОМ-порту (для базової конфігурації) відповідно до таблиці, укажіть номер порту, до якого підключена апаратура диспетчерської станції (рис.4.4).

 

 
 

 


Рис. 4.4. Встановлення параметрів інтерфейсу приймача GPS з комп’ютером.

 

5. Ознайомлення з програмним забезпеченням проведемо на основі виконання наступного завдання.

Одержуючи інформацію від транспортного засобу про його координати, будемо спостерігати на карті його місце розташування і траєкторію руху, а в «вікні» модуля The Geographic Trackerйого координати (широту, довготу, висоту над рівнем моря) і контролювати за поточним часом. Зробимо запис інформації, то надходить, а потім відтворимо записаний файл (рис.4.3).

Для цього потрібно зробити наступні маніпуляції:

У вікні модуля The Geographic Tracker(див. п. 4-5) в опціях Fileпотрібно ввійти в меню Live GPS Data(прийом інформації «у живу») і після натискання почнеться відображення на карті значка від об'єкта, а в модулі - The Geographic Trackerвідображення поточних координат і часу (рис. 4.5).

Далі необхідно записати сеанс. Для цього потрібно у вікні модуля The Geographic Trackerввійти в опціях Fileу меню Record GPS Data,клацнути «мишкою» і ввести назву файлу, в який Ви хочете зберегти поточний сеанс (наприклад 21_12_2011.gps), а потім натиснути Ok.Всі одержувані дані будуть записуватися.

У вікні Maplnfo Professionalна панелі GPSнатисніть кнопку з зображенням ламаної лінії «track» - на карті буде залишатися траєкторія руху транспортного засобу.

На цій же панелі є кнопка «світлофор», за допомогою якої можна припиняти відображення координат на карті, тобто робити паузи.

Щоб збільшити обрану ділянку карти, виберіть на панелі Mainкнопку «лупа» із знаком «+», за допомогою «миші» виділіть ділянку карти і відпустіть кнопку «миші». Для зменшення потрібно вибрати лупу зі знаком «-».

 

 

Рис. 4.5. Модуль Geographic Tracker

Для виміру відстані між точками на карті виберіть кнопку «лінійка», клацніть «мишкою» на точці карти, від якої хочете відміряти відстань. Переміщаючи «мишку», відстань у метрах буде відображатися у віконці, що з'явилося.

Кнопка «рука» допомагає переміщати карту в будь-якому напрямку без збільшення чи зменшення. Виберіть цю кнопку, натисніть ліву кнопку «миші» на карті і, не відпускаючи її, переміщайте повільно в потрібному напрямку.

У вікні Maplnfo Professionalунизу є «рядок стану» - на ньому можуть відображатися координати курсору «мишки», шар для редагування, виділений шар, а також масштабні режими: 1) власне поточний масштаб карти (наприклад, 1м = 1000м), 2) розмір видимої частини карти - наприклад, 2500 м.

Масштабні режими можна змінювати, клацнувши в лівому нижньому куті вікна, відкриється меню, де можна вибрати кожної з трьох режимів - курсор, масштаб, розмір.

Перед припиненням відображення (наприклад, після 5-10 хвилин спостереження) обов'язкововідіжміть кнопку «track». Далі у вікні модуля The Geographic Trackerвиберіть послідовно File -» Off,клацніть «мишкою», на карті припиниться відображення шляху – припинитися прийом інформації «online».

Примітка: Апаратура транспортного засобутакож має можливість підключення до комунікаційного порту (СОМ-порту) персонального комп'ютера (ПК). Для цього необхідно:

· виключити комп'ютер (у встановленому порядку);

· з'єднати ПК і блок за допомогою кабелю DB9-DB44 (КМ-ПК);

· включити комп'ютер, включити програму Maplnfo Professional (див. пп. 1 -3);

· задати параметри СОМ-порту в програмному модулі The Geographic Trackerвідповідно до таблиці, наведеної нижче:

GPS Message Type - NMEА 0183
Baud Rate
Data Bits
Parity None
Stop Bits

 

Протокол обміну NMEА 0183
Швидкість у бодах
Інформаційні розряди
Контроль по парності Немає
Стопові біти

 

GPS Message Type - NMEА 0183
Baud Rate
Data Bits
Parity None
Stop Bits

 

 

6. Для перевірки відтворення записаної інформації у вікні модуля The Geographic Trackerвиберіть послідовно File > Simulated GPS Data,у вікні, що відкрилося, виберіть потрібний файл і натисніть Ok.Після натискання почнеться відтворення інформації, записаної в обраному файлі.

Перед припиненням відтворення, якщо була натиснута кнопка «track», її потрібно обов'язкововіджати. Далі, як уже було описано раніше, у вікні модуля The Geographic Trackerвиберіть послідовно File -» Off,клацніть «мишкою», на карті припиниться відображення оцінки від об'єкта.

7. Завдання:

З використанням апаратно-програмного комплексу, описаного у даній роботі, а також апаратно-програмного комплексу з л.р.№2 провести оцінку відносної і повторюваної точності навігаційних визначень за сигналами ГНСС GPS. Для цього необхідно:

1) Запустити обидва апаратно-програмних комплекси супутникової навігації (відстань між антенами приймачів сигналів супутників не повинна перевищувати 1 м., а самі антени повинні «бачити» відкрите небо);

2) Провести два вимірювання координат лабораторії з одночасним використанням обох апаратно-програмних комплексів на протязі інтервалу 1000-2000 секунд. Отримані чотири результати записати у зошит;

3) Перевести одержані результати вимірювань з географічної системи координат (од. вимірювання градуси, хвилини і секунди) у прямокутну декартову (од. вимірювання метри) з використанням відомих залежностей [1];

4) Для визначення відносної точності оцінки координат лабораторії попарно порівняти результати одночасних вимірів, які одержані з використанням двох апаратно-програмних комплексів супутникової навігації і переведені у декартову систему координат. Одержані різниці між парами одночасних вимірювань є відносними похибками оцінки координат лабораторії. В якості найбільш достовірного значення похибки взяти середнє між двома різницями вимірів координат;

5) Для визначення повторюваної точності оцінки координат лабораторії попарно порівняти результати послідовних вимірів, які одержані з використанням двох апаратно-програмних комплексів супутникової навігації і переведені у декартову систему координат. Одержані різниці між парами послідовних вимірювань є відносними похибками оцінки координат лабораторії. В якості найбільш достовірного значення похибки взяти середнє між двома різницями, одержаними з використанням різних апаратно-програмних комплексів супутникової навігації.

Зміст звіту:

1. Мета лабораторної роботи;

2. Структурна схема і функції АСДУ НТ;

3. Результати вимірів та оцінки точності координат лабораторії згідно завдання у п. 7;

4. Висновки.

Контрольні питання:

 

1. Поясніть принцип роботи і структурну схему АСДУ НТ.

2. Яку інформацію про транспортні засоби одержує диспетчерський пункт при використанні АСДУ Т ?

3. Які особливості має практичне використання супутникових навігаційних систем на автотранспорті у міському, міжміському і міжнародному сполученнях, при перевезенні особливо цінних та небезпечних вантажів і VIP пасажирів?

4. Якими факторами характеризується підвищення ефективності транспортних перевезень при використанні АСДУ НТ ?

5. Який перспективи подальшого розвитку АСДУ на автомобільному транспорті ?


Читайте також:

  1. I. Введення в розробку програмного забезпечення
  2. I. Загальні збори АТ
  3. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  4. I. Загальні положення
  5. II. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.
  6. II.1 Програмне забезпечення
  7. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  8. Qзабезпечення виконання завдань кожним відділом.
  9. XX1. Забезпечення відкритості та прозорості при проведенні прийому до вищих навчальних закладів
  10. XXXIII. ЗАГАЛЬНІ ПРОФЕСІЇ (У ВСІХ ГАЛУЗЯХ ГОСПОДАРСТВА)
  11. А) загальні критерії
  12. Або зі зберігання інформації та забезпечення доступу до неї, за умови, що ця особа не могла знати про незаконність розповсюдження інформації.




Переглядів: 408

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Використання сучасних систем мобільного радіозв’язку у АСДУ НТ. | Лабораторна робота №5

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.