МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Звітність платників, терміни сплати в бюджет та контроль податкових органів.Література: 1. Податковий кодекс України, роз.XVI? с. 289 - 292. (2.12.2010р. № 2755 – VI) 2. Закон України від 25 червня 1991р.№1264 – XII “Про охорону навколишнього природного середовища” (із змінами та доповненями). 3. Водний кодекс України від 6 червня 1995р № 213/95 –ВР 4.Інструкція про порядок обчислення і справляння збору за спеціальне використання водних ресурсів та збору за користування водами для потреб гідроенергетики і водного транспорту ( затв. Наказом Мінфіну України, ДПА України, Мінекономіки України, Мінохорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України від 01.10.99р. № 231/539/118/219). 5. Лист ДПА України від 29 05.2008р. № 10916/7/15 “Щодо порядку справляння збору за спеціальне водокористування підприємствами- виробниками напоїв” 6. Вісник податкової служби України № 1-2 2006р. (спеціальний випуск – Ресурсні платежі), Вісники податкової служби України № 23, 29 2008р. -1- Україна володіє значним природно-ресурсним потенціалом, ефективність використання якого значною мірою залежить від досконалості механізму визначення розміру належної державі частки економічної вигоди від господарської діяльності щодо використання цього потенціалу. Користувачі природних ресурсів шляхом дотримання екологічного права та сплати платежів за спеціальне використання природних ресурсів реалізують свою моральну та цивільну відповідальність перед нащадками за збереження природних ресурсів у належному стані. Одним із інструментів державного регулювання раціонального природокористування та збереження навколишнього природного середовища є запровадження зборів за використання природних ресурсів та екологічного податку. Відповідно до ст. 1 Водного кодексу України (далі – ВКУ) від 06.06.1995 р. № 213/95-ВР водокористування – це використання вод (водних об’єктів) для задоволення потреб населення, промисловості, сільського господарства, транспорту та інших галузей господарства, включаючи право на забір води, скидання стічних вод та інші види використання вод (водних об’єктів). Первинними називаються водокористувачі, які мають власні водозабірні споруди і відповідне обладнання для забору води. Оскільки нормами Податкового кодексу України розширено поняття «вторинні водокористувачі», то вторинні – водокористувачі (абоненти), які не мають власних водозабірних споруд і отримують воду з водозабірних споруд первинних та/або інших водокористувачів. Розрізняють загальне та спеціальне водокористування. При цьому збір за спеціальне використання природних ресурсів поділяється на складові, визначені природоохоронним законодавством, а саме: – збір за спеціальне використання лісових ресурсів та користування земельними ділянками лісового фонду (ст. 89 Лісового кодексу); – збір за спеціальне водокористування (ст. 30 Водного кодексу); – платежі за користування надрами, у тому числі платежі за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин (статті 28, 30 Кодексу про надра). Особливістю справляння платежів за спеціальне використання природних ресурсів є те, що вони є інструментами як податкового, так і екологічного права, саме за рахунок надходжень від цих платежів здійснюється фінансування заходів щодо забезпечення охорони навколишнього природного середовища та раціонального використання природних ресурсів. Ці платежі є значимим джерелом поповнення дохідної частини державного та місцевих бюджетів. Відповідно до ст. 43 Закону № 1264-ХІІ збір за спеціальне використання природних ресурсів установлюється на основі нормативів збору і лімітів їх використання. Використання природних ресурсів в Україні здійснюється в порядку загального і спеціального використання природних ресурсів. Законодавство гарантує громадянам право безоплатного загального використання природних ресурсів для задоволення життєво необхідних потреб (естетичних, оздоровчих, рекреаційних, матеріальних тощо] без закріплення цих ресурсів за окремими особами і надання відповідних дозволів, за винятком обмежень, передбачених законодавством. Щодо спеціального використання природних ресурсів, то відповідно до Закону № 1264-ХІІ громадяни, підприємства, установи й організації можуть на підставі спеціальних дозволів, зареєстрованих у встановленому порядку, за плату для здійснення виробничої та іншої діяльності, а у випадках, передбачених законодавством, — на пільгових умовах, взяти у володіння, користування або оренду природні ресурси. Відповідно до ст. 48 ВКУ спеціальне водокористування – це забір води з водних об’єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об’єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів. Спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами насамперед для задоволення питних потреб населення, а також для господарсько-побутових, лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських та інших державних і громадських потреб. Не належать до спеціального водокористування: пропуск води через гідровузли (крім гідроенергетичних); подача (перекачування) води водокористувачам у маловодні регіони; усунення шкідливої дії вод (підтоплення, засолення, заболочення); використання підземних вод для вилучення корисних компонентів; вилучення води з надр разом з видобуванням корисних копалин; виконання будівельних, днопоглиблювальних і вибухових робіт; видобування корисних копалин і водних рослин; прокладання трубопроводів і кабелів; проведення бурових, геологорозвідувальних робіт; інші роботи, які виконуються без забору води та скидання зворотних вод. Відповідно до ст. 49 ВКУ спеціальне водокористування здійснюється на підставі дозволів. Органи Мінприроди зобов’язані щороку до 20 січня подавати органам державної податкової служби перелік водокористувачів, яким надано дозволи на спеціальне водокористування, із зазначенням термінів їх дії. Крім дозволу, водокористувачам встановлюється ліміт використання води. Ліміт використання води - це гранична кількість води, на використання якої з водного об’єкта водокористовачу видається дозвіл. Ліміт затверджується на річний обсяг використання води на виробничі та інші потреби до 10 січня, а для зрошувального землеробства - до 10 березня поточного року. Квартальні ліміти використання води розраховуються в межах затвердженого річного ліміту з урахуванням виробничих програм і обов’язково подаються податковим органам. В разі зміни ліміту протягом року водокористувач зобов’язаний у десятиденний термін з дня його затвердження повідомити про ці зміни податковий орган. Ліміти використання водних ресурсів місцевого значення затверджуються обласними Радами народних депутатів. Не підлягають лімітуванню водні ресурси, що використовуються без вилучення їх із водних джерел (вода, що проходять через турбіни ГЕС; водні ресурси, що використовуються водним транспортом). Нормативи збору затверджуються КМ України. - 2- Платниками збору є водокористувачі – суб’єкти господарювання, незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи (крім бюджетних установ), постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи – підприємці, які використовують воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів (первинні водокористувачі) та/або від первинних або інших водокористувачів (вторинні водокористувачі), та використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва. Усі відносини, що виникають під час користування водними об'єктами, регулюються Водним кодексом, Законом України “Про охорону навколишнього природного середовища” та іншими нормативними документами. Усі води (водні об'єкти) на території України становлять її водний фонд, до якого належать: поверхневі води: природні водойми (озера), водотоки (річки, струмки), штучні водойми (водосховища, ставки) і канали, інші водні об'єкти; підземні води та джерела; внутрішні морські води та територіальне море. При цьому всі водні об'єкти поділяються на водні об'єкти загальнодержавного та місцевого значення (статті 3 та 5 Водного кодексу). З метою систематизації даних про забір і використання вод, скидання зворотних вод і забруднюючих речовин, наявність систем оборотного водопостачання та їх потужність, а також діючих систем очищення стічних вод та їх ефективність тощо здійснюється державний облік водокористування. Такий облік здійснюється насамперед шляхом подання водокористувачами звітів про водокористування до державних органів водного господарства за встановленою формою 2-ТП (водгосп). Водокористування може бути двох видів — загальне та спеціальне (ст. 46 Водного кодексу). Загальне водокористування здійснюється громадянами для задоволення їх потреб (купання, плавання на човнах, любительське і спортивне рибальство, водопій тварин, забір води з водних об'єктів без застосування споруд або технічних пристроїв та з криниць) безкоштовно, без закріплення водних об'єктів за окремими особами та без надання відповідних дозволів. До спеціального водокористування відповідно до ст. 48 Водного кодексу відноситься забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів. Спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами насамперед для задоволення питних потреб населення, а також для господарсько-побутових, лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських та інших державних і громадських потреб. При цьому водокористувачі зобов'язані, зокрема, здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу, здійснювати облік забору та використання вод, а також своєчасно сплачувати збори за спеціальне водокористування та інші збори відповідно до законодавства (ст. 44 Водного кодексу). До спеціального водокористування не належать: пропуск води через гідровузли (крім гідроенергетичних); подача [перекачування] води водокористувачам у маловодні регіони; усунення шкідливої дії вод (підтоплення, засолення, заболочення); використання підземних вод для вилучення корисних компонентів; вилучення води з надр разом з видобуванням корисних копалин; виконання будівельних, днопоглиблювальних і вибухових робіт; видобування корисних копалин і водних рослин; прокладання трубопроводів і кабелів; проведення бурових, геологорозвідувальних робіт; інші роботи, які виконуються без забору води та скидання зворотних вод. Зауважимо: спеціальне водокористування є платним (ст. 49 Водного кодексу) і здійснюється на підставі дозволу. Збір за спеціальне використання водних ресурсів справляється з метою стимулювання суб’єктів підприємницької діяльності раціонального використання і охорони вод та відтворення водних ресурсів. . Цей збір встановлено за використання водних ресурсів як загальнодержавного так і місцевого значення. До водних ресурсів загальнодержавного значення належать: 1)поверхневі води, віднесені до басейнів річок, що розташовані або використовуються на території кількох областей, (включаючи притоки); Читайте також:
|
||||||||
|