Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Земельними ресурсами

1. Система управління земельними ресурсами

Вирішення нагальних соціально-економічних проблем у процесі розбудови незалежної України нерозривно пов'язане з потребою прискорення управлінських реформ. Великої ваги набувають завдання розвитку та наповнення реальним змістом місцевого самоврядування. Вони зафіксовані в Конституції України - створення надійної економічної бази цієї інституції та досконалих механізмів її функціонування, надійна охорона землі державою.

У кожному розвинутому суспільстві значна частина його багатства представлена землею. Процес "відкриття" цього багат­ства починається із створення або формування тисяч земель­них ділянок у будь-якому суспільстві, розподілу різних прав стосовно кожної з них. Такі права часто розподіляються між власниками, позикодавцями, орендарями та іншими користу­вачами. Кожне з цих прав для конкретної ділянки землі з ча­сом матиме свою довгу історію.

Що ж це означає для України? В її Конституції зазначаєть­ся: для розвитку та зміцнення демократичного, соціально спра­ведливого суспільства, яке будується на законах, право приват­ної власності, включаючи приватну власність на землю, має бути недоторканим.

Проте "захист права" торкається багатьох груп, кожна з яких має в цьому свої інтереси. В результаті виникають конфлікти вже в підході до розуміння "захисту прав"; тому що часто за­хист прав однієї групи означає обмеження прав іншої групи. Наприклад, якщо суспільство хоче надати високий ступінь за­хисту власникам нерухомості, тоді захист позикодавців послаб­люється. Представлення переваг захисту прав власника часто


Розділ X. Правові форми управління замельними ресурсами

означає, що процедури ліквідації невиплаченого боргу шляхом відчуження земельної ділянки у власника стають настільки складними для позикодавця, що останній просто не може одер­жати у власність земельну ділянку.

Тому розроблення і запровадження раціональних засобів державного управління земельними ресурсами є одним із найак­туальніших завдань, його вирішення сприятиме наповненню місцевих бюджетів, заохоченню інвестицій і пожвавленню місцевої економіки, відновленню та розвитку міст, селищ і сільських поселень, поліпшенню їх довкілля.

Це мають бути ринкові і демократичні управлінські засоби, які відповідатимуть Конституції України та загальному напрям­ку здійснення реформ.

Методи вирішення питань управління міським та сільським землекористуванням, які склалися за часів винятково держав­ної власності на землю та значною мірою збереглись і до сьо­годні, не відповідають сучасним вимогам економіки, гальмують її розвиток, не задовольняють потреб фізичних та юридичних осіб. Зважаючи на це, Державним Комітетом України по зе­мельних ресурсах протягом 1997 р. проведені дослідження, спрямовані на створення нових управлінських засобів із залу­ченням найбільш прогресивного досвіду інших країн.

Основними принципами створення в Україні системи уп­равління земельними ресурсами у перехідний до ринкової еко­номіки період є:

? забезпечення гарантії права власності на землю для роз­роблення ефективності житлової політики;

? визначення правового статусу землі для ефективного сільськогосподарського виробництва;

? офіційне встановлення структури права на землю і влас­ності інвесторів, які вкладають кошти в ринкову економ­іку країни;

? стійкий розвиток, який залежить від держави і яка несе основну відповідальність за управління інформацією про власність, вартість землі, режим землекористування навіть у випадку активної участі приватного сектора;



Читайте також:

  1. Актуальні питання управління земельними ресурсами та їх охорони
  2. Алгоритми керування ресурсами
  3. Аналіз забезпеченості підприємства матеріальними ресурсами й ефективності їх ви­користання.
  4. Аналіз забезпеченості підприємства трудовими ресурсами
  5. Виникнення і розвиток управління людськими ресурсами
  6. Від управління персоналом до управління людськими ресурсами.
  7. Глобальне управління людськими ресурсами в багато культурному середовищі
  8. Для задоволення своїх потреб люди використовують необхідні засоби, які називають економічними ресурсами, або факторами виробництва.
  9. ДОГОВІР ПОСТАЧАННЯ ЕНЕРГЕТИЧНИМИ ТА ІНШИМИ РЕСУРСАМИ ЧЕРЕЗ ПРИЄДНАНУ МЕРЕЖУ.
  10. ЕКОЛОГІЧНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ ТА УПРАВЛІННЯ ЗЕМЕЛЬНИМИ РЕСУРСАМИ
  11. Забезпеченість матеріальними ресурсами
  12. Забезпечення виробничої програми трудовими ресурсами.




Переглядів: 284

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Земельне право України | Земельне право України

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.