Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розділ XX. Правовий режим земель лісового фонду


 


земель природоохоронного, рекреаційного, оздоровчого та істо-рико-культурного призначення.

Система раціонального використання земель повинна мати природоохоронний, ресурсозберігаючий, відтворювальний ха­рактер і передбачати збереження грунтів, обмеження негатив­ного впливу на них, а також на рослинний і тваринний світ, геологічні породи, водні джерела та інші компоненти навколиш­нього середовища.

З метою належної охорони та захисту земель лісового фон­ду ст. 98 Лісового кодексу України передбачає дисциплінарну, адміністративну, цивільно - правову та кримінальну відпові­дальність за порушення правил використання земель лісового фонду, зокрема за:

? розкорчовування земельних ділянок лісового фонду і використання їх для спорудження будівель, переробки деревини, влаштування складів тощо, без належного доз­волу;

? порушення строків повернення земельних ділянок лісо­вого фонду, що перебувають у тимчасовому користуванні або невиконання обов'язків щодо приведення їх у стан, придатний для використання за призначенням;

? пошкодження сіножатей, пасовищ і ріллі на земельних ділянках лісового фонду;

? знищення або пошкодження лісоосушувальних каналів, дренажних систем і доріг на земельних ділянках лісового фонду, а також полезахисних лісових смуг, захисних лісо­вих насаджень на смугах відводу автомобільних доріг, залізниць, каналів.

Законодавчими актами України може бути встановлено відповідальність і за інші порушення лісового законодавства.

Лісове законодавство передбачає спеціальні вимоги, що сто­суються лісокористувачів, щодо розроблення і затвердження за згодою лікористувачів планів протипожежних заходів та їх ре­алізації. Громадяни та юридичні особи в місцях проведення на території лісового фонду робіт, культурно-масових та інших


заходів зобов'язані мати засоби пожежогасіння і утримувати ці засоби в пожежнонебезпечний період в готовності, яка забез­печує їх негайне використання.

Для забезпечення захисту лісів від шкідників і хвороб лісо-користувачі зобов'язані проводити роботи способами і з дотри­манням технологій, які забезпечують покращання санітарного стану лісів.

6. Лісовпорядкування та державний лісовий кадастр

Лісовпорядкування включає систему державних заходів, спрямованих на забезпечення ефективної охорони і захисту, раціональне використання, підвищення продуктивності лісів та їх відтворення, оцінку лісових ресурсів, а також підвищення культури ведення лісового господарства.

Лісовпорядкування на всій території України провадиться державними лісовпорядними службами за кошти державного бюджету і за єдиною системою в порядку, встановленому Дер­жавним комітетом лісового господарства України за погоджен­ням з Міністерством охорони навколишнього природного се­редовища.

Під час лісовпорядкування здійснюються:

? визначення меж і внутрігосподарська організація тери­торії лісового фонду, що перебуває у користуванні пост­ійних лісокористувачів;

? виконання топографо-геодезичних робіт і спеціального картографування лісів;

? інвентаризація лісового фонду з визначенням породного і вікового складу деревостанів, їх стану, якісних і кількісних характеристик лісових ресурсів;

? виявлення деревостанів, що потребують рубок, пов'язаних з веденням лісового господарства, визначення заходів щодо відновлення лісів і лісорозведення, меліорації, охо­рони та захисту лісів тощо, а також порядку і способів проведення цих робіт;


Земельне право України


Розділ XX. Правовий режим земель лісового фонду


 


? обгрунтування поділу лісів на групи і віднесення їх до категорій захисності;

? обчислення розрахункової лісосіки, обсягів рубок, пов'я­заних з веденням лісового господарства, та обсягів вико­ристання інших видів лісових ресурсів;

? визначення обсягів робіт щодо відновлення лісів і лісороз­ведення, охорони лісів від пожеж, захисту від шкідників і хвороб, а також інших лісогосподарських робіт;

? лісобіологічні та інші обстеження і дослідження;

? авторський нагляд за здійсненням розроблених під час лісовпорядкування заходів, а також інші лісовпорядні дії.

У матеріалах лісовпорядкування дається комплексна оцін­ка ведення лісового господарства, використання лісових ре­сурсів, користування земельними ділянками лісового фонду, розробляються основні положення організації та розвитку лісо­вого господарства.

Матеріали лісовпорядкування затверджуються державни­ми органами лісового господарства за погодженням з місце­вими Радами та органами охорони навколишнього природно­го середовища. Вони є основою для організації ведення лісового господарства та використання лісових ресурсів пост­ійними лісокористувачами.

Плата за використання лісових ресурсів та користування зе­мельними ділянками лісового фонду регулюється ст.ст. 89-91 Лісового кодексу України.

Загальне використання лісових ресурсів є безоплатним.

Спеціальне використання лісових ресурсів та користуван­ня земельними ділянками лісового фонду для потреб мисливсь­кого господарства, культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей та проведення науково-дослі­дних робіт є платним. Плата справляється за встановленими таксами або у вигляді орендної плати чи доходу, одержаного від реалізації лісових ресурсів на конкурсних умовах.

Розмір плати за спеціальне використання лісових ресурсів та користування земельними ділянками лісового фонду вста­новлюється, виходячи з лімітів їх використання і такс на лісо-564


ву продукцію та послуги з урахуванням якості і доступності. Такси і порядок справляння таких платежів встановлюються Кабінетом Міністрів України.

У разі застосування конкурсних умов реалізації лісових ресурсів плата за них встановлюється не нижче від діючих такс.

Розмір орендної плати визначається за угодою сторін у договорі оренди, але не нижче від встановлених такс на лісові ресурси.

Ради в межах своєї компетенції можуть встановлювати пільги щодо справляння платежів, передбачених Лісовим кодек­сом України.

Платежі за спеціальне використання лісових ресурсів дер­жавного значення в розмірі 80 відсотків зараховуються до дер­жавного бюджету і 20 відсотків - відповідно до бюджету Авто­номної Республіки Крим та бюджетів областей.

Плата за використання лісових ресурсів місцевого значен­ня і користування земельними ділянками лісового фонду для потреб мисливського господарства, культурно-оздоровчих, рек­реаційних, спортивних і туристичних цілей та проведення на­уково-дослідних робіт зараховується відповідно до бюджету Республіки Крим та бюджетів місцевого самоврядування.

Ці платежі спрямовуються на виконання робіт щодо відтво­рення лісів, проведення лісогосподарських заходів та утриман­ня лісів у належному санітарному стані.

7. Відповідальність за порушення лісового законодавства

Порушення лісового законодавства тягне за собою дисцип­лінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно з законодавством України.

Відповідальність за порушення лісового законодавства не­суть особи, винні у:

♦ незаконному вирубуванні та пошкодженні дерев і чагар­ників;


Земельне право України


Розділ XX. Правовий резким земель лісового фонду


 


? знищенні або пошкодженні лісу внаслідок підпалу або недбалого поводження з вогнем;

? порушенні вимог пожежної безпеки в лісах;

? знищенні або пошкодженні лісу внаслідок його забруд­нення хімічними та радіоактивними речовинами, вироб­ничими і побутовими відходами, стічними водами, інши­ми шкідливими речовинами, підтопленні, осушенні та інших видах шкідливого впливу;

? порушенні строків лісовідновлення та інших вимог щодо ведення лісового господарства, встановлених законодав­ством у галузі охорони, захисту, використання та відтво­рення лісів;

? знищенні або пошкодженні лісових культур, сіянців або саджанців у лісових розсадниках і на плантаціях, а також природного підросту та самосіву на землях, призначених для відновлення лісу;

? порушенні правил зберігання, транспортування та засто­совування засобів захисту лісу, стимуляторів росту, міне­ральних добрив та інших препаратів;

? засміченні лісів побутовими відходами і покидьками;

? розкорчовуванні земельних ділянок лісового фонду і ви­користанні їх для спорудження будівель, переробки дере­вини, влаштування складів тощо без належного дозволу;

? самовільній заготівлі сіна та випасанні худоби на земель­них ділянках лісового фонду;

? порушенні правил заготівлі (збирання) лісової підстилки, дикорослих плодів, горіхів, грибів, ягід тощо;

? заготівлі лісових ресурсів засобами, що негативно впли­вають на стан і відтворення лісів;

? порушенні порядку використання лісосічного фонду, за­готівлі та вивезення деревини, заготівлі живиці і викори­стання інших лісових ресурсів;

? невнесенні плати за спеціальне використання лісових ресурсів та користування земельними ділянками лісово­го фонду у встановлені строки;


 

? знищенні та пошкодженні відмежувальних знаків у лісах;

? введенні в дію нових і реконструйованих підприємств, споруд та інших об'єктів, не забезпечених обладнанням, що запобігає негативному впливу на стан і відтворення лісів;

? порушенні строків повернення земельних ділянок лісово­го фонду, що перебувають у тимчасовому користуванні, або невиконанні обов'язків щодо приведення їх у стан, придатний для використання за призначенням;

? пошкодженні сіножатей, пасовищ і ріллі на земельних ділянках лісового фонду;

? знищенні або пошкодженні лісоосушувальних канав, дре­нажних систем і доріг на земельних ділянках лісового фонду, а також полезахисних лісових смуг, захисних лісо­вих насаджень на смугах відводу автомобільних доріг, захисних лісових насаджень на смугах відводу залізниць, захисних лісових насаджень на смугах відводу каналів.

Законодавчими актами України може бути встановлено відповідальність і за інші порушення лісового законодавства.


 




Розділ XXI


Читайте також:

  1. IV розділ. Сегментація ринку та вибір цільового сегменту
  2. IІI розділ. Аналіз стану маркетингового середовища підприємства
  3. Q6 розраховують тільки при нестаціонарному режимі
  4. V розділ. Товарна політика підприємства
  5. V. ЗЕМЕЛЬНІ РЕСУРСИ. ОХОРОНА НАДР ТА ПРОБЛЕМИ ЕНЕРГЕТИКИ
  6. VI розділ. Маркетингова цінова політика
  7. VII розділ. Маркетингові рішення з розподілу та збуту товару
  8. VIII розділ. Маркетингова політика комунікацій
  9. XIX. ОСОБЕННОСТИ ПРАВОВОГО РЕЖИМА ПРИРОДНЫХ РЕСУРСОВ
  10. А) Грошова оцінка земель по Україні
  11. А) Роздільне складання таблиць (За підручником Богдановича М.В.)
  12. Абсолютна земельна рента.




Переглядів: 395

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Правове регулювання відтворення та охорони земель лісового фонду | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.024 сек.