Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Progress Test 1. (Unit 1. Lessons 1-4).

1. Find ten pairs of synonyms among the following words and make up five sentences of your own:

Degree, competitor, advantage, need, hope for the future, issue, level, content, opportunity, policy, expectation, stuff, rival, problem, plus, possibility, demand, plan of action, run, manage.

 

2. Complete the sentences with one word for each gap:

(affect, asset, claim, abandon, household, hire, legislation, benefits, celebrities, account for).

1) Britain’s fast growing ranks of ____________________ - like David Beckham – form a kind of parallel aristocracy open to talent.

2) Around four in five of all English state schools allow their pupils to ___________

Languages at fourteen.

3) There is also ____________ to create binding targets for carbon emissions.

4) The quality of teachers _____________ pupils performance more than anything else.

5) Our customer service team is our most important ________.

6) The vacuum cleaner is the leading brand in the market and a _________ name.

7) The self employed may ______ income tax relief as an allowance in their income tax assessment.

8) Increased business means that the company will need to ______15 new sales staff.

9) The industry is reaping the ________ of an increase in consumer confidence.

10) High-tech companies _________ 32% of the total value of the payrolls in the area.

 

3. Fill in the appropriate prepositions: (to (2), on (2), at, for).

 

1) The newly-appointed government had to impose limits _____ immigration.

2) Foreign-born holders of British passports, EU residents account _____ two-thirds of newcomers.

3) The bills are aimed _____ doing something to help teenagers who are out of schools but not in work.

4) Pupils who are keen _____ foreign languages often drop them since schools don’t schedule them as obligatory subjects.

5) Britons are surprisingly alert ____ class and still think that class is sticky.

6) If class no longer describes a clear social, economic or even political status, is it worth paying any attention ____ ?

4. Find six pairs of antonyms and make up three sentences of your own:

Manual, blue-collar, demand, extend, mental, obligatory, white-collar, legislative, optional, supply, shrink, executive.

5. Grammar: Complete the text with the correct grammar tense of the predicate:

The increasing ethnic diversity of British society _______(to mean ) it _____(to be) difficult to define nowadays what _______(to make) someone British. Tony Blair, Ex-Prime Minister, says that "blood alone" _______ ( not define) national identity and that modern Britain _______ (to be shaped) by a "rich mix of all different ethnic and religious origins". These views ______ (to be reflected ) by the Queen, who _______ (to talk) about "our richly multicultural and multi faith society" in her jubilee speech to Parliament.

The British people should have an opportunity to express their personal views on what they ______ (to be) about. “At present we often _____ and ______ (to hear, to read) a lot about the irrelevancy of national identity by so called enlightened intellectuals but when an ordinary person _________ (to spend) over forty years of his working life in America and whose final wish______ (to be) to be buried in the place of his birth We realize one of the most important influences in the majority of people ________ (to be) the feeling of belonging and having a national identity.

All countries _________ (to have) reason to be loved and cherished by their nationals whether they _________ (to be born ) there or adopted and that’s why everybody _____ (to have) its own vision to adhere a point of view what it _______ (to mean) for him or her to be British.

 

 

6. Insert the correct articles (the indefinite article, the definite article or no article):


Читайте також:

  1. Assess your progress in Module 1. Give marks for yourself. Compare them with the marks of your teacher
  2. B. Put the verb into the most suitable form with future meaning, Present progressive or Present simple.
  3. C. Choose the best alternative between Past Simple or Past Progressive.
  4. Paolo is talking to his teacher about some techniques to help him assess his progress in learning English.
  5. PILGRIMS’ PROGRESS THROUGH REVOLUTION
  6. Progress of Culture. Introduction of Printing
  7. Progress Test 2. (Unit 2. Lessons 1-4).
  8. Progress Test 3. (Unit 3. Lessons 1-4)
  9. Progress Test 4: (Unit 4, Lessons 1- 4)
  10. Sсience and Technological Progress in Modern Society
  11. Table 5. Teachers Opinions about Frequency of Media Education Elements Occurred During their Lessons




Переглядів: 1265

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
V. Listening and watching: Globalization | Queen Victoria

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.