Визначальним елементом та причиною існування бюджетного регулювання є розподіл доходів і видатків між окремими ланками бюджетної системи. В процесі розмежування доходів вирішуються такі завдання:
- забезпечення збалансованості кожного бюджету;
- забезпечення рівномірності надходження коштів до бюджету протягом бюджетного року;
- забезпечення необхідними коштами покриття усіх видатків окремих ланок бюджетної системи згідно з програмами економічного та соціального розвитку.
Бюджетним кодексом запропоновано порядок формування доходної частини місцевих бюджетів. Закріплення доходів за бюджетами місцевого самоврядування здійснюється на засадах:
· забезпечення стабільності і передбачуваності надходжень для довгострокового прогнозування доходів бюджетів;
· встановлення взаємозв’язку між обсягами податків, що сплачуються на території, та рівнем бюджетних послуг, які отримує платник податку;
· закріплення переліку доходів за бюджетами місцевого самоврядування, які мають стимулювати органи місцевого самоврядування до нарощування податкової бази та мають більш стабільну базу оподаткування.
Перелік доходів, що закріплюються за місцевими бюджетами та бюджетами місцевого самоврядування, визначено у статтях 64, 66 та 69 Бюджетного кодексу України за видами бюджетів та видами податків і зборів, що зараховуються до цих бюджетів.
Бюджетний кодекс України закріпив на стабільній основі не тільки перелік доходів бюджетів місцевого самоврядування, а й постійні відсотки їх розмежування між видами бюджетів, зокрема нормативи зарахування до місцевих бюджетів надходжень від податку з доходів фізичних осіб (табл. 1). Рада вищого рівня не має права встановлювати для бюджетів місцевого самоврядування обсяги відрахувань від жодного з податків.