— Послухайте уривок з оповідання О. Гончара. Подумайте, про яку природну зону тут йдеться.
"Тиша панує тут. Дзвенять цикади. Гаряче пахнуть насичені сонцем трави. Лише зашерхоче десь суха зелена ящірка, пробігаючи в траві. Та ще жайворонки дзюркочуть у тиші. Вони невидимі в повітрі, як струмки, що течуть розмаїті, джерельно-дзвінкі. Здається, співає саме повітря.
Кожна стеблина закоренилась в суху, місцями вже потріскану землю. Пливуть гнучкі, тонконогі, квітучі типчаки. Серед золотавого їх розливу рясніють в улоговинах озеречка квітів. Сизіють де-не-де, немов покриті інеєм, острівки степового чаю. Зрідка видніються над ковшами кулясті кущі верблюдки, кармена та молодого кураю ".
— Як ви уявляєте її? Що таке степ?
— Знайдіть цю природну зону на карті. Яким кольором її позначено? Що ви можете сказати про її розміри?
— Де на території України розташована лісостепова зона?
IV. Повідомлення теми і завдань уроку.
— Степ — це найбільша природна зона нашої України. Сьогодні ми поговоримо про неї.