Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Організація обліку особового складу працівників,

Організація обліку працівників та оплати праці у банку забезпечує виконання таких вимог:

1. проведення кількісного обліку особового складу персоналу банку згідно зі штатним розкладом;

2. проведення первинного обліку використаного робочого часу;

3. дотримання організаційних засад та форм оплати праці працівників, які перебувають у трудових відносинах із банком;

4. нарахування оплати праці та інших додаткових виплат із дотриманням вимог законодавства про працю та внутрішніх положень про оплату праці та матеріальне заохочення працівників банку;

5. дотримання порядку документального оформлення операцій з обліку праці та її оплати;

6. дотримання порядку збереження особових карток, відомостей про нарахування заробітної плати та інших первинних документів;

7. здійснення систематичного контролю за кількістю використаного робочого часу та фонду оплати праці;

8. формування фінансової та статистичної звітності;

9. надання фінансової звітності відповідним внутрішнім та зовнішнім користувачам.

Для забезпечення функціонування банку в кожній його установі розробляється штатний розклад працівників та схема посадових окладів, яка передбачає встановлення за кожною посадою нижньої та верхньої межі (вилки) посадового окладу. Залежно від категорії працівників застосовуються різні підходи до визначення розмірів посадових окладів. Конкретний розмір посадового окладу працівника залежить від його кваліфікаційно-професійного досвіду, складності виконуваних ним робіт та функцій, рівня відповідальності та фінансових можливостей банку. Для операційно-касових працівників, які можуть бути переведені на відрядну форму оплати праці, посадові оклади встановлюються на рівні законодавчо визначеної мінімальної заробітної плати.

Відрядна форма оплати праці вводиться з метою підвищення ефективності та продуктивності праці операційно-касових працівників, підвищення їх заінтересованості в результатах праці, творчої активності, розширення переліку банківських послуг та поліпшення якості обслуговування клієнтів.

Вона грунтується на наявності прямої залежності між розмірами заробітної плати працівника та обсягами виконаних ним робіт, оцінених за кількістю здійснених ним умовних операцій відповідно до внутрішнього положення про порядок обліку кількості операцій.

Відрядна система оплати праці у банку може використовуватися в основному для операційно-касових працівників.

Її рекомендується організовувати з двох частин:

постійно-наближеної до схеми посадових окладів;

змінно-відрядного приробітку за перевищення місячної норми, розрахованої з кількості умовних операцій та суми отриманих коштів.

При організації обліку відрядної оплати праці у банку має бути розроблене внутрішнє положення про порядок обліку кількості операцій, в якому передбачаються методи та нормативи для підрахування кількості фізичних операцій, їх підсумовування, переведення в умовні операції згідно з коефіцієнтом трудомісткості та рівня процентної надбавки до посадового окладу.

Облік особового складу персоналу банку ведеться в особових картках із присвоєнням кожному працівникові табельного номера та відомостей про нього (дата народження, кількість дітей та їх вік, дата прийняття на роботу, відомості про надані відпустки, дата звільнення з роботи тощо).

На підставі табелів обліку робочого часу організовується первинний облік його використання.

Облік робочого часу при перебуванні у відпустці здійснюється за видами відпусток:

· відпустка щорічна;

· додаткова відпустка у зв’язку з отриманням освіти;

· творча відпустка;

· соціальна відпустка: у зв’язку з вагітністю; по догляду за дитиною; додаткова відпустка працівникам, що мають дітей;

· відпустка без збереження заробітної плати.

Залежно від фінансового стану банк може планувати інші заохочувальні та компенсаційні виплати у формі винагород за підсумками роботи за рік і за вислугу років, одноразові заохочення та інші грошові і матеріальні виплати, які не передбачені актами чинного законодавства.

Крім основної заробітної плати, внутрішнім положенням банк може передбачати премії за виробничі результати, інші надбавки, доплати, гарантійні і компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством.

Усі витрати на оплату праці, включаючи доплати за кваліфікацію та за обсяги робіт, відносяться на витрати того звітного періоду, коли вони мали місце.

Облік коштів створених резервів на оплату відпусток здійснюється за балансовим рахунком № 3658 «Забезпечення оплати відпусток».

Організація обліку зборів і утримань із заробітної плати та обов’язкових нарахувань на заробітну плату здійснюється відповідно до чинного законодавства України. Розрахунки за цими зборами й утриманнями відображаються за окремими аналітичними рахунками балансових рахунків № 3622 «Кредиторська заборгованість за податками та обов’язковими платежами, крім податку на прибуток» та № 3653 «Утримання з працівників банку на користь третіх осіб».

Розрахунки щодо виплати заробітної плати персоналу банку відображаються в обліку за балансовим рахунком № 3652 «Нарахування працівникам банку за заробітною платою».

Облік нарахувань працівникам банку допомоги на дітей, різних видів винагород здійснюється за балансовим рахунком № 3659 «Інші нарахування працівникам банку».

Організація проведення розрахунків з працівниками банку може здійснюватись як у готівковому, так і в безготівковому порядку.

Витрати на утримання персоналу банку проводяться за окремими аналітичними рахунками балансових рахунків 7-го класу:

№ 7400 «Основна і додаткова заробітна плата»;

№ 7401 «Внески на державне соціальне страхування»;

№ 7402 «Інші обов’язкові нарахування на заробітну плату»;

№ 7403 «Матеріальна допомога та інші соціальні виплати»;

№ 7409 «Інші витрати на утримання персоналу».

 

3. Організація документообігу за внутрішньобанківськими операціями

Документообіг — система створення, перевірки та обробки первинних документів за внутрішньобанківськими операціями в бухгалтерському обліку від моменту їх створення до передання в архів.

Організація документообігу за внутрішньобанківськими операціями повинна забезпечити:

1. правильне й своєчасне оформлення первинними документами господарських операцій банку та своєчасне відображення їх в обліку;

2. правильне формування регістрів синтетичного та аналітичного обліку;

3. передання документів до автоматизованої обробки;

4. формування фінансової та статистичної звітності;

5. порядок підшивання та зберігання документів.

При організації документообігу за внутрішньобанківськими операціями використовуються типові форми первинної документації, які затверджені наказом Міністерства статистики, Міністерства фінансів, визначені окремими нормативними актами НБУ або виготовлені самостійно, із включенням обов’язкових реквізитів типових форм.

За кожним видом операцій у банку розробляється графік документообігу, в якому визначається час проходження документів на всіх етапах обробки інформації структурними підрозділами, які беруть участь в оформленні документа.

Графік документобігу включає такі етапи:

· підготовку первинної документації;

· складання та підписування документа;

· перевірки за змістом операції до підписання;

· затвердження документа;

· відображення даних у регістрах бухгалтерського обліку.

Усі внутрішньобанківські операції відображаються в обліку тільки за наявності документального підтвердження. Підставою для відображення в обліку є первинні документи, які фіксують факти здійснення операцій.

Відповідальність за своєчасне складання первинних документів і достовірність інформації, що міститься у них, а також їх передання для подальшого обліку несуть особи, які склали і підписали ці документи.

Первинними бухгалтерськими документами з обліку господарських матеріалів, малоцінних та швидкозношуваних предметів є накладні, інші бухгалтерські документи, спеціальні журнали або картки для обліку виданого форменого одягу, взуття і спорядження та акти на придбання та вибуття запасів товарно-мате­ріальних цінностей. Акт є документом, у якому зазначена основна інформація, зокрема детальна характеристика матеріальних цінностей, висновок комісії. Акт приймання-передання запасів товарно-матеріальних цінностей затверджується керівником установи банку і зберігається разом з іншими первинними документами в бухгалтерських документах дня.

Основними документами для обліку робочого часу, обліку праці та її оплати, всіх видів нарахувань заробітної плати, інших додаткових виплат та розрахунків із працівниками та бюджетом є:

· накази банку;

· табелі обліку робочого часу;

· особові рахунки на кожного працівника банку;

· відомості нарахувань заробітної плати та інших виплат;

· відомості на виплату готівки або зарахування на вкладні рахунки;

· відомості сплати обов’язкових нарахувань на оплату праці до бюджетів усіх рівнів;

· платіжні доручення на сплату обов’язкових платежів.

Для оцінки стану дебіторської заборгованості за господарською діяльністю банку, щомісячно здійснюється інвентаризація дебіторської заборгованості. Результати проведеної інвентаризації оформляються протоколом засідання комісії, в якому міститься інформація стосовно кожного дебітора. Прийняте рішення комісії про списання безнадійної до повернення дебіторської заборгованості за господарськими операціями банку також оформляється протоколом на списання.

Усі внутрішньобанківські операції з обліку доходів та витрат, здійснені банком за звітний період, мають відображатися у звітності цього періоду.

Для складання щоденного балансу використовується технічний рахунок № 5999, на якому на кожну звітну дату зіставляються доходи і витрати.

Операції з нарахування, руху резервів, розрахунку податків та інших обов’язкових платежів істотно впливають на фінансовий результат звітного періоду.

Для одержання реальної фінансової звітності установи банку на кінець року та кінець місяця здійснюють коригування доходів і витрат шляхом внесення коригуючих проведень.

У виписці поточного дня зазначається місяць, за який проводиться коригування. Аналогічно відокремлюються коригуючі проведення і в меморіальному ордері, який підписується виконавцем та головним бухгалтером. Банк щоденно роздруковує список здійснених коригуючих проведень, який надалі підшивається разом із документами за коригуючими проведеннями. У документах дня вони підшиваються окремою групою.

Банк зобов’язаний забезпечити дотримання встановленого порядку формування та зберігання документів.

Вимоги до зберігання документів за рахунками, що стосуються виконаних внутрішньобанківських операцій, регламентуються нормативними документами НБУ та внутрішніми положеннями щодо групування і брошурування в папки й подальшого зберігання в поточному архіві та здавання в постійний архів.

Первинні документи та облікові регістри за внутрішньобанківськими операціями підлягають обов’язковому зберіганню у сховищі або вогнетривких шафах у приміщеннях, які охороняються.


Читайте також:

  1. A. Організація уроку.
  2. C. 3. Структурна побудова управління організаціями.
  3. I. Організація класу до уроку та повторення правил техніки безпеки.
  4. II. За зміною ступенів окиснення елементів, які входять до складу реагуючих речовин
  5. II. Організація і проведення спортивних походів
  6. II. Організація перевезень
  7. II. Організація перевезень
  8. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  9. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  10. А. Організація Острозького колегіуму – Академії
  11. Автоматизація зведеного обліку та складання звітності засобами універсального програмного продукту
  12. Автоматизація обліку виробничих запасів та МШП засобами універсального програмного продукту




Переглядів: 641

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 10.Облік внутрішньобанківських операцій | Організація контролю внутрішньобанківських операцій

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.