Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 1. Філософія, її предмет і роль у суспільстві

Поняття і структура світогляду: світовідчуття, світорозуміння, світовоління, їх світоглядний статус. Структурні блоки світогляду: чуттєво-афективний, інформаційно-теоретичний, аксіологічний, праксеологічний.

Історичні типи світогляду: міфологічний, релігійний, філософський, науковий, їх соціально-культурна обумовленість, основні риси та визначення. Філософія як теоретична основа світогляду.

Специфіка філософського знання. Предмет, структура і основні проблеми філософії.

Основні функції та соціальна роль філософії.

 

Тема 2. Філософія буття

Поняття буття: екзистенційні витоки і філософський смисл. Становлення проблеми буття в історії філософії.

Основні форми буття: буття речей (тіл), процесів і станів, буття людини, буття духовного, буття соціального тощо, їх єдність і специфіка.

Проблема субстанції. Поняття субстанції та різноманітні позиції трактування субстанції в історії філософії. Матерія: визначення, історико-філософські та сучасні наукові уявлення про неї та її атрибутивні характеристики: рух, простір, час Дух як проблема в історії філософії. Матерія і дух: межа протилежностей.

Проблема єдності світу та основні варіанти (моделі) її вирішення.

 

Тема 3. Філософія розвитку

Поняття діалектики та її історичні форми. Види діалектики: об’єктивна і суб’єктивна діалектика. Діалектика як система принципів, законів і категорій. Становлення ідеї розвитку в історії філософії та науки. Поняття відношення й зв’язку. Розвиток і рух. Розвиток як принцип діалектики. Закони діалектики: закон взаємопереходу кількості і якості, закон єдності і боротьби протилежностей, закон заперечення заперечення. Категорії діалектики. Альтернативи діалектики: метафізика і «негативна діалектика», еклектика і софістика, релятивізм і догматизм. Діалектика як метод пізнання й практичної дії.

 


Читайте також:

  1. Cum in corpore dissentiatur, apparet nuliam esse emptionem (D. 18.1. 9. рr.). - Когда есть разногласие в отношении самого предмета, то продажа, очевидно, недействительна.
  2. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  3. X. Зарахування вступників на основі повної загальної середньої освіти, які досягли визначних успіхів у вивченні профільних предметів
  4. А є А, тобто усякий предмет є те, що він є.
  5. Абетково-предметний покажчик
  6. Алфавітно-предметний покажчик
  7. Алфавітно-предметний покажчик
  8. Алфавітно-предметний покажчик
  9. Аналіз основних систем трудового і професійного навчання: предметної, предметно-операційної, операційної, операційно-предметної, системи ЦІП, операційно-комплексної тощо.
  10. Аналіз предметної сфери соціальної роботи
  11. Аналізування предмету дослідження БКР
  12. Аналогія - спосіб отримання знань про предмети та явища на основі їхньої подібності з іншими.




Переглядів: 422

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ | Тема 4. Філософія суспільства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.