Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Аналіз чутливості реагування інвестиційних проектів

В інвестиційному менеджменті головним інструментом, що визначає ступінь впливу на здійсненність проекту, є аналіз чут­ливості, відповідно до якого кожній складовій критичної змін­ної надаються різні значення параметрів кількості й ціни, що дає змогу виявити ступінь впливу цих складових на одиницю критичних змінних.

Як відомо, аналіз реального інвестиційного проекту базуєть­ся на врахуванні багатьох оцінок. За допомогою аналізу чутливості визначають до­мінуючі статті витрат в інвестиційних, виробничих і реалізаційних витратах, які справляють найбільший вплив на розмір і структуру грошових потоків та формують обсяг прибутку або доходу.

Звичайно розробляються декілька сценаріїв аналізу чутли­вості: песимістичний, нормальний та оптимістичний. За цими сценаріями у витратах визначаються найважливіші складові, наприклад сировина і матеріали, заробітна плата, вартість екс­плуатації обладнання, адміністративно-господарські витрати та ін. Проведення аналізу чутливості інвестиційного проекту передбачає спочатку визначення очікуваної ЧТВ проекту, що дорів­нює середньому значенню сукупних вартостей потоків платежів проекту, визначених на підставі оцінок їх імовірностей або за такою комплексною формулою:

Для запобігання фінансовим втратам на наступному етапі визначаємо, наскільки запропоноване рішення про вкладання коштів чутливе до помилок оцінювання факторів.

Рішення про доцільність вкладання коштів у проект при­ймається залежно від того, вище чи нижче нуля знаходиться ОЧТВ цього проекту. Таким чином, якщо ОЧТВ=0, то проект ні прибутковий, ні збитковий.

Зрозуміло, якщо вихідні числові характеристики інвестиційної альтерна­тиви не мають суттєвих коливань, тобто невизначеність неістотна, то ми мо­жемо зробити відповідні висновки про ефективність проекту. Якщо навпаки, то ми можемо лише обмежитися тими вихідними значеннями параметрів проекту, які є суттєвими в процесі прийняття управлінських рішень щодо доцільності здійснення проекту.

Отже, аналіз чутливості інвестиційного проекту —це метод визначення того, на яку величину має змінитися оцінюваний фактор, щоб позитивний ОЧТВ зменшився до нуля за умови, що решта факторів залишаться незмінними. Якщо фактор зміниться на більшу величину, ніж одержана в результаті ана­лізу чутливості, то початкове оцінювання проекту як прийнят­ного стане помилковим.

Результатом аналізу чутливості є визначення беззбитковості проекту, яка характеризується рівновагою обсягів грошових надходжень від реалізації продукції (валового доходу) і відповід­них витрат (інвестиційних і виробничих). Таку рівновагу, за якої фірма працює беззбиткове, називають точкою беззбитковості. Якщо надходження від реалізації продукції не покривають витрат, фірма зазнає збитків і неминуче прийде до банкрутства.

Аналіз чутливості й беззбитковості інвестиційного проек­ту дає змогу виявити домінуючі змінні й, варіюючи їхніми складовими, оцінити проект з погляду доцільності здійснення інвестування.


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. I етап. Аналіз впливу типів ринку на цінову політику.
  3. I. Аналіз контрольної роботи.
  4. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  5. III етап. Аналіз факторів, що визначають цінову політику підприємства.
  6. IІI розділ. Аналіз стану маркетингового середовища підприємства
  7. SWOT-аналіз у туризмі
  8. SWOT-аналіз.
  9. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  10. V. Нюховий аналізатор
  11. VI етап. Аналіз варіантів зміни цін конкурентами.
  12. VI. Виконайте граматичний аналіз підкреслених речень.




Переглядів: 862

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Оцінювання економічної ефективності реальних інвестиційних проектів в умовах інфляції | Аналіз ефективності реальних інвестиційних проектів в умовах ризику

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.