Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лабораторна робота № 1 «АДСОРБЦІЯ»

Поверхневі явища та дисперсні системи

Методичні вказівки

до виконання лабораторних робіт

для студентів напряму підготовки

6.051301 «Хімічна технологія»

усіх форм навчання

 

 

Рекомендовано Вченою радою

хіміко-технологічного факультету НТУУ «КПІ»

Київ

НТУУ «КПІ»


Поверхневі явища та дисперсні системи: Метод. вказівки до викон. лабораторних робіт для студ. напряму підготов. 6.051301 «Хімічна технологія» усіх форм навч. / Уклад.: І.О. Ренський, М.Є. Пономарьов, О.С. Бережницька, Г.А. Рудницька – К.: НТУУ «КПІ», 2012. – 84 с.

 

Рекомендовано Вченою радою ХТФ НТУУ «КПІ»

(Протокол № 11 від 26.12. 2011 р.)

Електронне навчальне видання

 

 

Поверхневі явища та дисперсні системи

Методичні вказівки

до виконання лабораторних робіт

для студентів напряму підготовки

6.051301 «Хімічна технологія»

усіх форм навчання

 

 

Укладачі: Ренський Ігор Олександрович

Пономарьов Микола Євгенович, канд. хім. наук, доц.

Бережницька Олександра Степанівна, канд. хім. наук, доц.

Рудницька Ганна Анатоліїна, канд. хім. наук, доц.

 

Відповідальний

редактор Т. А. Каменська, канд. хім. наук, доц.

 

Рецензент О. О. Андрійко, д-р хім. наук, проф.

 

 

 

 


ЗМІСТ

Вступ 4

1. Лабораторна робота № 1 «Адсорбція» 6

Робота 1.1. Адсорбція органічної кислоти вугіллям з водного розчину 8

2. Лабораторна робота № 2 «Поверхневий натяг. Адсорбція на рідкій поверхні» 15

Робота 2.1. Адсорбція на поверхні рідини 23

Робота 2.2. Визначення питомої поверхні адсорбента 29

3. Лабораторна робота № 3 «Теплота змочування» 36

Робота 3.1. Визначення природи поверхні гідрофільних та гідрофобних речовин калориметричним методом 37

4. Лабораторна робота № 4 «Седиментація» 42

Робота 4.1.Седиментаційний аналіз суспензії 48

5. Лабораторна робота № 5 «В’язкість» 53

Робота 5.1. Дослідження в’язкості структурованих розчинів 56

Робота 5.2. Визначення молярної маси ВМС віскозиметричним методом 60

6.Лабораторна робота № 6 «Одержання та коагуляція золів» 65

Робота 6.1. Приготування золів 69

Робота 6.2. Визначення знаку заряду частинок золів на підставі

правила валентності – значності 75

Робота 6.3. Визначення порогу коагуляцiї золю 75

7. Лабораторна робота № 7 «Електрофорез» 78

Робота 7.1. Визначення знаку та величини електрокiнетичного

потенцiалу методом електрофорезу 81

Перелік рекомендованої літератури 84


ВСТУП

 

Курс «Поверхневі явища та дисперсні системи» є фундаментальною хімічною дисципліною в системі підготовки фахівців в галузі хімії та хімічної технології. Хімія поверхневих явищ та дисперсних систем забезпечує неперервність зв’язку між загальнохімічними та хіміко-технологічними дисциплінами. Вона посідає важливе місце серед наук, рівень розвитку яких визначає технічний прогрес, високу продуктивність і науково-технічну культуру проведення технологічних процесів. Цей напрямок хімічних досліджень є теоретичною і експериментальною основою для розвитку та впровадження нанотехнологій.

Засвоєння курсу «Поверхневі явища та дисперсні системи» вимагає не лише глибокого розуміння основних закономірностей, що описують поверхневі явища, та знань властивостей дисперсних систем, але і потребує набуття навичок їх експериментального дослідження.

Лабораторний практикум з курсу «Поверхневі явища та дисперсні системи» суттєво збільшує ефективність засвоєння цієї дисципліни. Його мета – дати студенту правильне розуміння взаємозв’язку теорії та практики, прищепити навички самостійного наукового пошуку, навчити грамотно обробляти результати експерименту.

Оскільки за навчальним графіком виконання студентами деяких лабораторних робіт випереджає лекційний курс, то опису практичних задач передує стислий виклад теорії.

Самостійна робота при підготовці до лабораторних занять полягає у засвоєнні теоретичних положень і написанні протоколу роботи у відповідності до запропонованих методичних вказівок та рекомендованої літератури.

Протокол лабораторної роботи повинен містити назву теми, назву роботи, мету роботи і хід її виконання, експериментальні дані та звіт з результатами їх обробки, які включають таблиці і графіки. Графіки потрібно будувати на міліметровому папері або за допомогою комп’ютера, використовуючи графічні комп’ютерні програми. Кожна робота повинна завершуватися висновками по суті проведеного дослідження.

До захисту студент подає повністю оформлений протокол лабораторної роботи. Основні питання, що виносяться на захист лабораторної роботи, наведено наприкінці опису відповідної роботи.


Лабораторна робота № 1 «АДСОРБЦІЯ»

Перед тим, як виконувати лабораторну роботу, необхідно засвоїти основні поняття (адсорбент, адсорбат, ізотерма адсорбції), ознайомитися з кількісним описом залежності величини адсорбції на твердому адсорбенті від концентрації адсорбата (рівняння Фрейндліха та Ленгмюра). Слід звернути особливу увагу на одиниці вимірювання та методику визначення величини адсорбції, а також на розрахунок констант ізотерм адсорбції.

Метою роботи є експериментальне встановлення параметрів адсорбційного процесу на твердій поверхні.


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. II. Самостійна робота студентів.
  3. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  4. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  5. IV. Науково-дослідницька робота.
  6. IV. Практична робота.
  7. IV. Робота над темою уроку
  8. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  9. V. Робота з підручником
  10. V. Робота з підручником. с. 59-60
  11. V. Робота з програмою «Виконавець Восьминіжка»
  12. V. Робота з програмою «Виконавець Садівник».




Переглядів: 749

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Індивідуальне контрольне завдання | Стислі теоретичні відомості

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.