МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Передмова
Зміна соціально-політичних пріоритетів розвитку країни призводить на світ нові стратегії освіти. І це не дивно, бо саме освіта творить майбутнє, яке напряму залежить від тих, кого і як ми виховуємо та навчаємо. Тому педагогічна проблематика становить собою стрижневе утворення будь-якого суспільства, що хоче не лише вижити сьогодні, а й дати плідні паростки в майбутньому. На жаль, педагогічна наука не встигає за плином часу та бурхливими перетвореннями суспільства (а, значить, і людини), свідком і учасником яких стало сучасне покоління. Про це свідчить навчально-педагогічна література, що будується на минулих засадах і лише констатує альтернативи, що не стають системоутворюючими в нових підходах до педагогічної дійсності. Часто-густо вона лишається матеріалом для переказу, навантажує пам’ять, не чіпає серця. Справа в тім, що і в попередній період багато і красиво говорилося про гуманізацію, конкурентноспроможність, культуровідповідність, демократизацію тощо. Але далі концептуальних узагальнень та декларацій діло не йшло. Нові вивіски над старими вітринами – так сприймали освітяни нічим не підтверджені гасла. Сьогодні, виправдовуючись перед втраченими поколіннями, педагоги кивають на кошторис, якого завжди не вистачає, забуваючи про дійсну ціну своєї роботи – цінність не лише матеріальну, а й інтелектуальну, естетичну, моральну, ту, що живе у віках і в душах вихованців, ту, що започатковують педагогічні дисципліни як основа майбутньої професійної досконалості педагога. Сьогодні як ніколи важлива єдність педагогічної теорії та практики. До цього спонукає зневіреність людей у моральних цінностях, їх пристосування до ситуації, відчуття своєї неспроможності впливати на неї, втрачені надії на чесне безбідне існування та мрії щодо прекрасного майбутнього й бажання його творити власноруч. У процесі позитивної перебудови суспільства належить створити умови для культурного відродження нації, відпрацювання громадянських та загальнолюдських пріоритетів, формування непересічної особистості. Як завжди, щоб сіяти розумне, добре та вічне, в цій ході попереду піде вчитель. Тому він першим повинен визначитися в суспільних та освітянських пріоритетах, які знаходять своє відображення в педагогічній теорії та практиці. Невирішеними в педагогіці сьогодні є проблеми цілі педагогічного процесу, змісту навчання та виховання, практично не розглянуті детермінантні залежності між його складовими, недостатньо розкрита цілісність педагогічного процесу, потребує перегляду методологія педагогіки та багато інших. У зв’язку з цим у посібнику робиться спроба створити систему педагогічних знань, в якій відстежуються нові альтернативи педагогічної освіти, вибудовуються логічні переходи від одних категорій до інших, предметний підхід (головне – засвоєння навчального предмету) поступається професійно спрямованому (головне – підготовка до майбутньої професійної діяльності) та особистісно орієнтованому. Останній розглядається на рівні особистісної взаємодії вчителя з учнями засобами особистісно насиченого навчального матеріалу та діяльності. Педагогічна інформація подається в єдності теоретичної та практичної частин. Перша відпрацьовується в посібнику «Педагогіка сучасної школи», друга – в робочих зошитах з педагогіки та з методики виховної роботи, що в своїй єдності становлять навчальний комплекс з курсу педагогічних дисциплін. Наявність робочих зошитів дозволяє спрямувати навчання не лише на засвоєння педагогічних знань та умінь оперувати ними, а й на кероване формування механізмів учіння, пізнання, спілкування та творчості, що виходять далеко за межі навчального процесу. До банку інформації робочих зошитів включено матеріали, що стануть у пригоді вчителям, а самі зошити після їх заповнення перетворяться на стислий довідник різнорівневої педагогічної інформації, придатної до повсякденного педагогічного користування. Текстовий матеріал посібника «Педагогіка сучасної школи» подано у відповідності до умов ефективного засвоєння, що розкриваються в його розділах. Викладення спирається на образність, доказовість, структурованість, повторюваність, порівняння тощо. Методичний апарат, в основному, винесено до робочих зошитів. У посібнику подано лише деякі тематично спрямовані проблемні питання ПП та практичні завдання ПЗ. Віддаючи на суд педагогічної спільноти свою роботу, автор далекий від гадки про те, що це є істина в останній інстанції, а тому запрошує всіх, хто переймається проблемами педагогіки, до конструктивного діалогу.
Читайте також:
|
||||||||
|