Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Провадження у справах про адміністративні правопорушення

Загальна характеристика провадження у справах про адміністра­тивні правопорушення.Провадження у справах про адміністративні пра­вопорушення — особливий різновид адміністративного процесу, який значною мірою врегульований правовими нормами, що сконцентровані в розділах IV та V КУпАП (глави 18-33).

Вжиття під час провадження у справах про адміністративні правопо­рушення заходів державного примусу зумовлює високий ступінь форма­лізації процесу. Тут чітко визначені: завдання провадження (ст. 245); об­ставини, що виключають провадження (ст. 247); такі принципи, як рів­ність перед законом (ст. 249); законність, змагальність тощо; види доказів (ст. 251); вимоги до найважливіших процесуальних документів, зокрема до протоколу (статті 254—257), постанови у справі (статті 283—286) то­що; заходи забезпечення провадження (ст. 260 — адміністративне затри­мання, особистий огляд, вилучення речей та документів); права учасни­ків провадження (статті 268—275); строки і порядок розгляду справ (статті 277—279); оскарження і опротестування постанов у справі (статті 287—297); виконання постанови (глави 25—33, статті 298—330).

Усе це певною мірою зближує провадження у справах про адмініст­ративні правопорушення з кримінальним процесом.

Разом з тим адміністративному провадженню не властива складна процедура розслідування справ, спрощено порядок порушення, а нерідко і розгляду справи. Можливі випадки, коли протокол про адміністративне правопорушення не складається (наприклад, ст. 258 — порушення пра­вил користування річковими і маломірними суднами).

Строки розгляду справ про адміністративні правопорушення є корот­кими: 15, 7, 5, 3, 1 доба (ст. 277). Таке становище пояснюється тим, що адміністративні правопорушення здебільшого легко встановлюються і, як правило, не потребують багато часу для розслідування і розгляду порів­няно з кримінальними справами.

Аналіз законодавства України дає змогу виділити два види прова­дження у справах про адміністративні правопорушення: звичайне та спрощене.

Звичайне провадження здійснюється у більшості справ і детально рег­ламентовано чинним законодавством. Воно передбачає складання прото­колу: визначає зміст, запобіжні заходи і порядок їх застосування; права та обов'язки учасників провадження; порядок розгляду справ; факти й обставини, що є доказами.

Спрощене провадження застосовується щодо невеликої кількості пра­вопорушень, прямо передбачених ст. 258 КУпАП. Воно характеризується мінімумом процесуальних дій та їх оперативністю. Протокол про право­порушення не складається, посадова особа, що виявила правопорушення,


Адміністративно-процесуальне право__________________________ 293

приймає та виконує рішення про накладення і стягнення штрафу чи по­передження.

У разі стягнення штрафу порушникові видається квитанція про його сплату.

Оформлення попередження здійснюється або шляхом вручення офі­ційного письмового попередження за встановленою формою, або шляхом усного попередження.

До адміністративних правопорушень, провадження за якими здій­снюється у спрощеній формі, належать:

—порушення правил пожежної безпеки у лісах (ст. 77) у випадках
накладення штрафу інженерами відділів охорони і захисту лісу, льотчи-
ками-спостерігачами баз авіаційного захисту лісу, лісничими та іншими
особами, які зазначені у п. З ст. 241;

—порушення правил карантину тварин та інших ветеринарно-сані­
тарних правил (ст. 107) у випадках накладення штрафу державною вете­
ринарною інспекцією;

—викидання сміття та інших предметів з вікон та дверей вагонів, пе­
рехід через залізничні колії у невстановлених місцях (ч. З ст. 109);

—пошкодження внутрішнього обладнання вагонів, скла в пасажир­
ських поїздах, куріння у вагонах приміських поїздів, куріння у невста­
новлених місцях у поїздах місцевого та далекого прямування, а також у
метрополітені (ст. ПО);

—пошкодження внутрішнього обладнання морських суден і куріння
у невстановлених місцях цих суден (ст. 115);

—керування річковими або маломірними суднами, не зареєстровани­
ми у встановленому порядку або такими, що не пройшли технічного
огляду; перевищення водіями цих суден швидкості руху, стоянка в забо­
ронених місцях, недодержання вимог навігаційних знаків, порушення
правил маневрування, подачі звукових сигналів, несення бортових вогнів
і знаків (частини 1, 3 і 5 ст. 116);

 

—викидання за борт річкового або маломірного судна сміття або
інших предметів (ст. 116);

—порушення правил безпеки під час висадки і посадки пасажирів на
річкових і маломірних суднах, куріння у невстановлених місцях на річ­
кових суднах (частини 1 і 3 ст. 117).

Слід зазначити, що у разі якщо порушник зазначених норм заперечує накладене на нього стягнення, то складається протокол про адміністра­тивне правопорушення і провадження здійснюється у звичайному по­рядку.

Провадження у справах про адміністративні правопорушення часто визначають як інститут адміністративного права, що містить норми, які регулюють діяльність уповноважених органів і осіб із застосування адмі­ністративних стягнень за адміністративні правопорушення, або ж як ді­яльність уповноважених суб'єктів із застосування адміністративних стяг-



Читайте також:

  1. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  2. IIІ. Інші учасники провадження у справі про банкрутство
  3. X Впровадження Зростання Зрілість Спад Час
  4. Адміністративне правопорушення
  5. Адміністративне правопорушення як підстава юридичної відповідальності: ознаки і елементи
  6. Адміністративне правопорушення як підстава юридичної відповідальності: ознаки і елементи.
  7. Адміністративне правопорушення, його ознаки та склад
  8. Адміністративне правопорушення.
  9. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  10. Адміністративні витрати, витрати на збут, інші операційні витрати, інші витрати та їх облік
  11. Адміністративні зміни кінця 18-19 ст. та утворення нових архівів
  12. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.




Переглядів: 588

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Глава 8 | Глава б

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.