МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Сутність етики.
Етика - система моральних принципів, яка зобов’язує відрізняти правильну поведінку від неправильної. Як видно з цього визначення, розуміння ділової етики багато в чому залежить від системи загальних і особистих цінностей менеджерів і виконавців. Важливо розрізняти етику всередині організації та етику взаємовідносин організації з навколишнім середовищем. Що стосується організаційної етики та зовнішньої етики взаємовідносин організації з навколишнім середовищем, то можна скористатися вимогами, яких дотримуються провідні м/н компанії у своїй діяльності, за оцінками Гарвардської школи бізнесу.
Етика відносин зі споживачами: -безпечність товарів (послуг, робіт); -надання інформації про товари і технологію їх виготовлення; -право вибору покупцем товарів (послуг, робіт); -урахування вимог споживачів; -спонсорування освітніх програм безпечного використання продукції; -поліпшення пакування і маркування; -підвищення споживчої цінності продуктів; -зменшення забрудненості продуктів.
Етика відносин зі співробітниками: -відсутність будь-якої дискримінації у сфері зайнятості; -особливий статус працівників із обмеженою дієздатністю; -охорона здоров’я і техніка безпеки; -навчання і розвиток персоналу; -обговорення кар’єри; -“Дитячий день” для працюючих батьків; -програми оздоровлення і стрес-менеджменту.
Етика довкілля: -контроль забруднення; -захист середовища; -збереження природних ресурсів; -утилізація (переробка) відходів. Екологічна етика: -уникнення несприятливого впливу фірми на природне середовище; -дотримання екологічних стандартів; -участь у поліпшенні екології.
Етика відносин із партнерами: -дотримання зобов’язань; -недопущення маніпулювання інвестиціями; -урахування інтересів партнерів під час розподілу прибутку.
Етика взаємовідносин із конкурентами: -запобігання таємних угод на ринках; -використання соціально прийнятних пріоритетів і критеріїв для оцінки конкурентних стратегій; -вихід із сумнівних ринків під час виникнення значних етичних проблем.
Етика відносин із суспільством: -збереження і розширення зайнятості; -соціальна відповідальність; -урахування місцевих традицій, звичаїв; -дарування коштів, продуктів, послуг, робочого часу працівникам; -спонсорування проектів соціального добробуту; -підтримування освіти і мистецтва; -підтримування громадських рекреаційних програм; -участь у громадських роботах, проектах.
Етика відносин з державою: -дотримання законодавства; -добросовісна звітність; -виконання державних замовлень у зазначені строки; -уникнення хабарництва у взаємовідносинах із державними службовцями.
Міжнародна етика: -вироблення етичних стандартів, прийнятих у всьому світі; -урахування національної культури; -залучення місцевого персоналу; -підтримування країн, що розвиваються, шляхом розвитку фірм з м/н конкурентами стратегіями; -дотримання відповідальності між країнами в умовах вимушеного закриття підприємств.
Причини неетичної поведінки: -недостатність законодавчої та нормативно-правової бази; -значний обсяг “тіньової” економіки; -конкурентна боротьба, що відсуває на дальній план етичні міркування; -зростаюче прагнення звітувати про рівень прибутковості за дедалі коротші періоди, тобто у кожному квартальному звіті; -відсутність належного стимулювання етичної поведінки керівників; -загальне зниження ролі етики в суспільстві; -певний тиск на рядових працівників з боку організації з метою пошуку компромісів між їхніми цінностями вищого керівництва; -низькі моральні якості членів суспільства.
Інструменти поліпшення етичності поведінки в організаціях: -етичні стандарти (кодекси), які описують загальну систему цінностей, етичні правила, яких мають дотримуватися працівники компанії; -комітети з етики, які роблять повсякденну оцінку практики з позиції етичних вимог. Деякі компанії замість таких комітетів, до складу яких включаються авторитетні працівники, запроваджують посади адвоката з етики; -соціальні ревізії, які проводяться для аналізу й оцінки звітів і програм соціальної відповідальності компанії; -навчання етичній поведінці керівників і рядових працівників.
Читайте також:
|
||||||||
|