Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






V. Розвиток математичних знань

МАТЕМАТИКА 19.01

“ПОРІВНЯННЯ СПОСОБІВ УСНОГО ВІДНІМАННЯ КРУГЛИХ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ. ПЕРЕВІРКА ВІДНІМАННЯ ДОДАВАННЯМ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧІ НА ТРИ ДІЇ”.

Мета: узагальнити знання учнів про різні способи віднімання круглих трицифрових чисел; формувати вміння розв’язувати задачі на знаходження третього доданка; розвивати мислення, самостійність під час роботи; виховувати інтерес до предмета.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

— Назва якого свята у вас вийшла, коли ви розв’язували приклади 525(с. 83)? (Покрова)

— Що ви знаєте про це свято?

 

2. Гра «виправ помилки» (с. 83, завдання 527)

 

3. Фронтальна робота над задачею (с. 83, завдання 526)

1) Аналіз задачі, складання короткої умови.

48 кг картоплі — 8 кг крохмалю

30 кг картоплі — ?

Розв’язання

1) 48 : 8 = 6 (кг)

2) 30 : 6 = 5 (кг)

Відповідь: 5 кг крохмалю.

2) Складання оберненої задачі.

48 кг картоплі — 8 кг крохмалю

? — 5 кг крохмалю

Розв’язання

1) 48 : 8 = 6 (кг)

2) 6 • 5 = 30 (кг)

Відповідь: 30 кг картоплі.

 

III. Повідомлення теми уроку

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися розв’язувати приклади на віднімання круглих трицифрових чисел; будемо розв’язувати задачі на три дії.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Пояснення нового матеріалу

1) Порозрядне віднімання трицифрових чисел.

860 – 250 = (800 – 200) + (60 – 50) = 600 + 10 = 610

800 60 200 50

2) Послідовне віднімання круглих трицифрових чисел.

Спочатку від круглого числа віднімають сотні, а потім — десятки.

860 – 250 = (860 – 200) – 50 = 610

200 50

3) Заміна круглих трицифрових чисел десятками.

860 – 250 = 86 дес. – 25 дес. = 61 дес. = 610

2. Первинне закріплення

1) Обчислення прикладів з коментуванням (с. 84, завдання 530).

2) Самостійна робота (с. 84, завдання 531).

— Обчисліть приклади. Виконайте перевірку додаванням.

 

3. Робота над задачею на три дії (с. 83, завдання 528)

— Прочитайте задачу.

— Які дерева позначив лісник на зруб? (Сосни і ялини)

— Скільки було сосен? ялинок? (110; на 60 менше)

— Прочитайте головне питання задачі.

План розв’язання

1) Скільки ялинок позначив на зруб лісник?

2) Скільки всього дерев позначив на зруб лісник?

3) Скільки дерев залишиться на ділянці після зрубу?

— Оберіть схему і розв’яжіть задачу.

Розв’язання

1) 110 – 60 = 50 (д.) — ялинок позначив на зруб

2) 110 + 50 = 160 (д.) — позначив на зруб

3) 980 – 160 = 820 (д.)

Відповідь: 820 дерев залишиться на ділянці після зрубу.

Творча робота над задачею

— Замініть одне слово в умові, щоб задача розв’язувалася за другою схемою. (А ялинок — на 60 більше.)

 

Фізкультхвилинка

V. Розвиток математичних знань

1. Робота над задачею (с. 83, завдання 529)

— Прочитайте задачу.

— Які овочі завезли в їдальню? (Картоплю, буряк, моркву)

— Скільки завезли буряків? (420 кг)

— А моркви? (80 кг)

— Чи знаємо ми, скільки привезли картоплі? (Ні)

— Що ще відомо в задачі? (Що всього овочів було 990 кг.)

— Прочитайте головне питання задачі.

Під час відповідей на запитання на дошці з’являється короткий запис.

Картоплі — ?

Буряк — 420 кг

Морква — 80 кг

— Чи можемо ми відразу відповісти на питання задачі? (Ні)

— Яких даних нам бракує? (Скільки важить картопля.)

— Чи можемо ми взнати вагу картоплі? (Ні. Ми не знаємо, скільки важать буряк і морква разом.)

— Якою дією ми можемо знайти вагу буряка і моркви? (Додаванням)

— Що треба зробити, щоб дізнатися вагу картоплі?

— А якою дією дамо відповідь на головне питання задачі? (Відніманням)

Один учень розв’язує задачу біля дошки з коментуванням, решта записують розв’язання в зошитах.

Розв’язання

1) 420 + 80 = 500 (кг) — буряка і моркви разом

2) 990 – 500 = 490 (кг) — картоплі

990 кг

на ? кг >

3) 490 – 420 = 70 (кг)

Відповідь: на 70 кілограмів більше завезли картоплі, ніж буряка.

 

3. Завдання з логічним навантаженням (с. 84, завдання 532)

— Прочитайте задачу.

— Розгляньте таблицю. (Таблиця записана на дошці.)

Швидкість Час Відстань

? 2 год 10 км

?, на 1 км/год< 3 год?

— Чи можемо ми знайти швидкість, з якою йшов пішохід спочатку? (10 : 2)

— Що треба зробити, щоб дізнатися, з якою швидкістю пішохід став проходити наступні 3 години? (– 1)

— Якою дією дамо відповідь на питання задачі? (Множенням)

 


Читайте також:

  1. I. Актуалізація знань учнів
  2. I. Контроль і закріплення знань учнів
  3. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  4. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  5. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  6. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  7. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  8. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  9. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  10. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  11. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  12. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів




Переглядів: 408

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | VI. Підсумок уроку

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.