МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
V. Розвиток математичних знаньМАТЕМАТИКА 19.01 “ПОРІВНЯННЯ СПОСОБІВ УСНОГО ВІДНІМАННЯ КРУГЛИХ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ. ПЕРЕВІРКА ВІДНІМАННЯ ДОДАВАННЯМ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧІ НА ТРИ ДІЇ”. Мета: узагальнити знання учнів про різні способи віднімання круглих трицифрових чисел; формувати вміння розв’язувати задачі на знаходження третього доданка; розвивати мислення, самостійність під час роботи; виховувати інтерес до предмета.
Хід уроку І. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань 1. Перевірка домашнього завдання — Назва якого свята у вас вийшла, коли ви розв’язували приклади 525(с. 83)? (Покрова) — Що ви знаєте про це свято?
2. Гра «виправ помилки» (с. 83, завдання 527)
3. Фронтальна робота над задачею (с. 83, завдання 526) 1) Аналіз задачі, складання короткої умови. 48 кг картоплі — 8 кг крохмалю 30 кг картоплі — ? Розв’язання 1) 48 : 8 = 6 (кг) 2) 30 : 6 = 5 (кг) Відповідь: 5 кг крохмалю. 2) Складання оберненої задачі. 48 кг картоплі — 8 кг крохмалю ? — 5 кг крохмалю Розв’язання 1) 48 : 8 = 6 (кг) 2) 6 • 5 = 30 (кг) Відповідь: 30 кг картоплі.
III. Повідомлення теми уроку — Сьогодні на уроці ми будемо вчитися розв’язувати приклади на віднімання круглих трицифрових чисел; будемо розв’язувати задачі на три дії. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Пояснення нового матеріалу 1) Порозрядне віднімання трицифрових чисел. 860 – 250 = (800 – 200) + (60 – 50) = 600 + 10 = 610 800 60 200 50 2) Послідовне віднімання круглих трицифрових чисел. Спочатку від круглого числа віднімають сотні, а потім — десятки. 860 – 250 = (860 – 200) – 50 = 610 200 50 3) Заміна круглих трицифрових чисел десятками. 860 – 250 = 86 дес. – 25 дес. = 61 дес. = 610 2. Первинне закріплення 1) Обчислення прикладів з коментуванням (с. 84, завдання 530). 2) Самостійна робота (с. 84, завдання 531). — Обчисліть приклади. Виконайте перевірку додаванням.
3. Робота над задачею на три дії (с. 83, завдання 528) — Прочитайте задачу. — Які дерева позначив лісник на зруб? (Сосни і ялини) — Скільки було сосен? ялинок? (110; на 60 менше) — Прочитайте головне питання задачі. План розв’язання 1) Скільки ялинок позначив на зруб лісник? 2) Скільки всього дерев позначив на зруб лісник? 3) Скільки дерев залишиться на ділянці після зрубу? — Оберіть схему і розв’яжіть задачу. Розв’язання 1) 110 – 60 = 50 (д.) — ялинок позначив на зруб 2) 110 + 50 = 160 (д.) — позначив на зруб 3) 980 – 160 = 820 (д.) Відповідь: 820 дерев залишиться на ділянці після зрубу. Творча робота над задачею — Замініть одне слово в умові, щоб задача розв’язувалася за другою схемою. (А ялинок — на 60 більше.)
Фізкультхвилинка V. Розвиток математичних знань 1. Робота над задачею (с. 83, завдання 529) — Прочитайте задачу. — Які овочі завезли в їдальню? (Картоплю, буряк, моркву) — Скільки завезли буряків? (420 кг) — А моркви? (80 кг) — Чи знаємо ми, скільки привезли картоплі? (Ні) — Що ще відомо в задачі? (Що всього овочів було 990 кг.) — Прочитайте головне питання задачі. Під час відповідей на запитання на дошці з’являється короткий запис. Картоплі — ? Буряк — 420 кг Морква — 80 кг — Чи можемо ми відразу відповісти на питання задачі? (Ні) — Яких даних нам бракує? (Скільки важить картопля.) — Чи можемо ми взнати вагу картоплі? (Ні. Ми не знаємо, скільки важать буряк і морква разом.) — Якою дією ми можемо знайти вагу буряка і моркви? (Додаванням) — Що треба зробити, щоб дізнатися вагу картоплі? — А якою дією дамо відповідь на головне питання задачі? (Відніманням) Один учень розв’язує задачу біля дошки з коментуванням, решта записують розв’язання в зошитах. Розв’язання 1) 420 + 80 = 500 (кг) — буряка і моркви разом 2) 990 – 500 = 490 (кг) — картоплі 990 кг на ? кг > 3) 490 – 420 = 70 (кг) Відповідь: на 70 кілограмів більше завезли картоплі, ніж буряка.
3. Завдання з логічним навантаженням (с. 84, завдання 532) — Прочитайте задачу. — Розгляньте таблицю. (Таблиця записана на дошці.) Швидкість Час Відстань ? 2 год 10 км ?, на 1 км/год< 3 год? — Чи можемо ми знайти швидкість, з якою йшов пішохід спочатку? (10 : 2) — Що треба зробити, щоб дізнатися, з якою швидкістю пішохід став проходити наступні 3 години? (– 1) — Якою дією дамо відповідь на питання задачі? (Множенням)
Читайте також:
|
||||||||
|