Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



МАТЕМАТИКА 28.04

Знаходження числа за його частиною.

Мета: вчити учнів розв'язувати задачі на знаходження числа за його частиною; вправ-пяти у підборі значень букв під час роботи з нерівностями; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

Хід уроку.
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
Завдання 1034
Скільки метрів тканини йде на один халат? ((76 — 3•8): 13 = 4 м)
Порівняйте цю задачу із задачею 1030.
Завдання 1035
Прочитайте вирази у порядку спадання відповідей. (78 • 10 — 12 = 768; 480 : 2-120 = 120: 27•3 + 3 = 84; 72:3 + 16 = 40; 80 :16 + 16 = 21; 50:2-25 = 0)
2. Проблемне запитання
1)У коробці 24 олівці. З них 1/8 жовті. Скільки в коробці жовтих олівців?
2) У танцювальному гуртку займаються 1/3 учнів класу, що складає 12 чоловік. Скільки всього учнів у класі?
3)Скільки чоловік було в кінотеатрі, якщо 1/9 всіх глядачів складає 10 чоловік? Під час розв'язування другої і третьої задач в учнів виникають труднощі.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви навчитеся розв'язувати задачі на знаходження числа за його частиною.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Колективне розв'язування задачі зо кресленням (с. 156, завдання 1036)
— Скільки четвертих частин у цілому? (Чотири)
— Яка довжина 1/4 відрізка? (18 мм)
— Якщо в цілому відрізку 4 таких частини по 18 мм, то треба по 18 мм взяти 4 рази. Якою арифметичною дією дізнаємося про довжину цілого відрізка? (Дією множення.)
Розв'язання 18 • 4 = 72 (леж) Відповідь: 72 мм.
— Що означає число 18? (Довжина однієї частини.)
— Що означає число 4? (Кількість частин у цілому.)
— Що означає число 72? (Величина цілого)
— Якою дією ми дізналися про величину цілого? (Дією множення.)
— Як знайти величину цілого за величиною його частини? (Треба величину частини помножити на кількість частин у цілому.)
Висновок. Щоб знайти число за величиною його частини, треба величину частипи помножити на кількість частин у цілому.
Фізкультхвилинка
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Первинне закріплення
1) Завдання 1037 (с. 156).
Виміряйте 1/5 смужки та обчисліть довжину всієї смужки. Результат обчис-о
лення перевірте вимірюванням. Вимірювати треба в міліметрах.
20•5= 100 (мм)
2) Завдання 1038 (с. 156).
Відомо, що відрізок KM становить 1/3 довжини деякого відрізка. Яка до-
вжина цього відрізка? Накресліть його в зошиті. 45-3= 135мм
2. Колективна робота над задачею (с. 756, завдання 1039)
— Що означає число 9? (Скільки медалістів у випускному класі.)
— Що ще означає число 9? (Величину 1/3 учнів у класі.)
— Що означає число 1/3 ? (Яку частину учнів становлять медалісти.)
— Що означає знаменник 3? (На скільки рівних частин поділили кількість усіх учнів.)
— Що означає чисельник 1? (Скільки таких частин взяли.)
— Що треба знайти в цій задачі? (Кількість учнів у класі.)
— Як в математиці позначають ціле? (1)
— Що треба знайти в цій задачі? (Треба знайти число за величиною його частини.)
— Як знайти число за величиною його частини? Розв'язання
9 • 3 = 27 (учн.)
Відповідь: 27 учнів у випускному класі.
Фізкультхвилинка
3. Диференційована робота над задачею (с 157, завдання 1040)
— Яка була ціна ігрової приставки?
— Що зробили із ціною?
— Що означає 1/4 від початкової?
— Як знайдемо 1/4 від 360?
— Як дізнатися нову ціну приставки?
Сильніші учні розв'язують задачу самостійно, решта — під керівництвом учителя.
Розв'язання
1) 360 : 4 = 90 (гри.) - 1/4ціни;
2) 360 — 90 270 (грн.) — нова ціна приставки.
4. Розв'язування нерівностей (с. 157, завдання 1041)
— До кожної нерівності доберіть по два значення змінної й, щоб нерівність була істинною.
20•1>15;20-2>15;
0•4 < 36; 3•4 < 36;
40:8>4;48:8>4;
2 + 12<15;1 + 12<15;
24 :8<6;24: 12 < 6;
24-20<5;23-20<5.
5. Самостійна робота над задачею (с. 157, завдання 1041)
Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв'язують.
Розв'язання
1)10:5 = 2 (бан.) = 1/5 частина;
2)10 + 2 = 12 (Лін.)
Відповідь'. 12 банок вишневого компоту вийшло.
— Складіть подібну задачу.
6. Офтальмологічна пауза
7. Розв'язування логічних завдань 1)Завдання 1043 (с. 257).
На столі лежать 4 цілих яблука, 10 половинок яблук і 8 чвертей яблук. Скільки всього яблук лежить на столі? (4 + 10:2 + 8:4 = 11 яб.) 2) Серед 12 цуценят 8 з довгими вухами та 9 тих, що кусаються. Скільки серед цих цуценят з довгими вухами і тих, що кусаються, одночасно? Розв'язання
12 -8 = 4 (ц.) — без довгих вух.
12 — 9 = 3 (ц.) — не кусаються.
4 + 3 = 7 (ц.) — або не мають довгих вух, або не кусаються.
12 — 7 = 5 (ц.) — і мають довгі вуха, і кусаються.
Відповідь: 5 цуценят.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
— Яку тему вивчали на уроці?
— Як знайти величину цілого за величиною його частини?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 157, завдання 1044; 1045.

 

 


Читайте також:

  1. Домашнее задание: чтение - в папке (читать словосочетания); математика - в папке (состав числа 6).
  2. МАТЕМАТИКА
  3. Математика
  4. МАТЕМАТИКА 01.04
  5. МАТЕМАТИКА 03.02
  6. МАТЕМАТИКА 04.02
  7. МАТЕМАТИКА 05.02
  8. МАТЕМАТИКА 06.04
  9. МАТЕМАТИКА 10.02
  10. МАТЕМАТИКА 10.03
  11. МАТЕМАТИКА 12.02
  12. МАТЕМАТИКА 12.03




Переглядів: 551

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
МАТЕМАТИКА 27.04 | МАТЕМАТИКА 29.04

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.