Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



РЕГУЛЮВАННЯ ПОПИТУ НА РОБОЧУ СИЛУ

Попит та пропозиція робочої сили на ринку праці

Індивідуальний попит зале­жить від таких факторів:

^ попиту на продукцію фірми, тому що робоча сила потрібна роботодавцю перш за все як виробничий ресурс для ство­рення нових товарів та послуг.

^ стану виробництва;

^ якості індивідуальної робочої сили (освіти; професіоналізму).

Аналіз факторів, які впливають на величину попиту, дозво­ляє регулювати його. За умов появи значної кількості тимчасово незайнятих пра­цівників, які звільняються в основному з виробничої сфери вна­слідок структурної перебудови економіки, ліквідації збиткових підприємств з'являєть­ся необхідність у стимулюванні попиту на робочу силу. Ос­таннє передбачає стимулювання створення робочих місць і роз­виток продуктивних сил та нестандартних форм зайнятості, прямі інвестиції в створення і реконструкцію робочих місць, створення тимчасових робочих місць тощо. Зокрема, державна програма сприяння зайнятості може включати такі заходи:

^ встановлення системи пільгового оподаткування та кредиту­вання для галузей і регіонів, де бажано збільшення попиту на робочу силу;

^встановлення юридичних обмежень зростання зайнятості (надання можливості індивідуального регулю­вання робочого часу, ліквідація обмежень на кількість найма­них працівників);

^ відшкодування підприємству витрат, обумовлених пошуком, навчанням і наймом на роботу працівників;

^сприяння в забезпеченні підприємства матеріальними ресур­сами, гарантування збуту продукції тощо за умови збільшен­ня підприємством робочих місць;

^ прямі виплати підприємствам за кожного найнятого праців­ника;

^ створення умов економічної зацікавленості підприємств в за­безпеченні зайнятості інвалідів, молоді та інших груп населення, менш конкурентоздатних на ринку праці (встановлення пільг по виплатах в бюджет за використання робочої сили цих груп населення, дотації для створення спеціалізованих робочих місць та організації профнавчання і т.п.).

І навпаки, часто виникають економічні ситуації, для яких не­обхідно використати методи скорочення попиту на робочу си­лу, зокрема:

^ встановлення додаткових податків аа використання робочої сили;

^ жорстка Кредитна політика;

^ встановлення підприємству одноразових виплат в бюджет за наим працівників певної категорії;

^зниження інвестицій;

^скорочення або відміна гнучких форм зайнятості тощо.

35 СУКУПНА ПРОПОЗИЦІЯ НА РИНКУ ПРАЦІ

Як відомо, пропозиція – це узагальнюючий термін, який описує поведінку потенційних та фактичних продавців товару. При цьому визначаються обсяг, шкала та крива пропозиції. Об­сяг пропозиції — це кількість товару, який продавці бажа­ють продати за деякий час.

Індивідуальний продавець пропонує на ринку праці:

• кількість робочих годин на тиждень, місяць, рік, протягом яких індивід бажає працювати, знаходячись на ринку праці;

• інтенсивність праці, яку людина проявляє в процесі вироб­ництва продуктів (Е);

• рівень здібностей, підготовки (загальної, професійної) та дос­від індивіда (ТЄ).

з точки зору вузького підходу до визначення обсягів сукупної пропозиції на ринку праці, пропозицію в поточному періоді складатиме частина економічно активного населення, яке є тимчасово незайнятим і активно шукає роботу самостійно, або через відповідні служби. Саме воно потребує матеріальної допомоги та допомоги в працевлаштуванні в поточному періоді.Потенційними джерелами пропозиції в такому випадку є всі працюючі за наймом, найняте поза ринком праці населення, не­зайняте економічно активне населення та тимчасово непрацез­датні, які не втратили працездатності повністю і можуть повер­нутись на ринок праці. Отже потенційні джерела про­позиції можуть проявитись в майбутніх періодах, тому інфор­мація про них є важливою при розробці програм зайнятості.

Таким чином, джерелами пропозиції робочої сили на ринку праці можуть бути як зайняте, так і незайняте, як працездат­не, так і непрацездатне населення.

В цілому, розглядаючи джерела пропозиції на ринку праці, слід виділити такі сегменти:

Ø порівняно невелика за кількістю група трудящих, які мають високий соціальний статус та професійно-кваліфікаційний рівень, високу заробітну плату на рівні міжнародних станда­ртів, на які орієнтується дана група.

Ø в основному "професіонали", тобто особи, які мають вищу або середню спеціальну освіту, зайняті в сфері інформаційних систем та високих технологій, а також більшість службовців державного сектору. працівники фізичної праці, зайняті в секторах економіки, які мають тенденцію до скорочення.

Ø складається з працівників тих професій, яких є надлишок на ринку праці.

Ø складається з осіб, які ще не знайшли роботу або виштовху­ються з ринку праці.


Читайте також:

  1. Авоматизація водорозподілу регулювання за нижнім б'єфом з обмеженням рівнів верхнього б'єфі
  2. Автоматизація водорозподілу з комбінованим регулюванням
  3. Автоматизація водорозподілу регулювання зі сталими перепадами
  4. Автоматизація водорозподілу регулюванням з перетікаючими об’ємами
  5. Автоматизація водорозподілу регулюванням за верхнім б'єфом
  6. Автоматизація водорозподілу регулюванням за нижнім б'єфом
  7. Автоматичне регулювання витрати помпових станцій
  8. Автоматичне регулювання.
  9. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  10. Адміністративно-правове регулювання державної реєстрації актів цивільного стану, державної виконавчої служби, нотаріату та адвокатури.
  11. Адміністративно-правове регулювання проходження державної служби
  12. АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ У ГАЛУЗІ КУЛЬТУРИ




Переглядів: 728

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ ДО АНАЛІЗУ ГИІІКУ ПРАЦІ | Сучасні моделі ринку праці

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.