МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
РЕГУЛЮВАННЯ ПОПИТУ НА РОБОЧУ СИЛУПопит та пропозиція робочої сили на ринку праці Індивідуальний попит залежить від таких факторів: ^ попиту на продукцію фірми, тому що робоча сила потрібна роботодавцю перш за все як виробничий ресурс для створення нових товарів та послуг. ^ стану виробництва; ^ якості індивідуальної робочої сили (освіти; професіоналізму). Аналіз факторів, які впливають на величину попиту, дозволяє регулювати його. За умов появи значної кількості тимчасово незайнятих працівників, які звільняються в основному з виробничої сфери внаслідок структурної перебудови економіки, ліквідації збиткових підприємств з'являється необхідність у стимулюванні попиту на робочу силу. Останнє передбачає стимулювання створення робочих місць і розвиток продуктивних сил та нестандартних форм зайнятості, прямі інвестиції в створення і реконструкцію робочих місць, створення тимчасових робочих місць тощо. Зокрема, державна програма сприяння зайнятості може включати такі заходи: ^ встановлення системи пільгового оподаткування та кредитування для галузей і регіонів, де бажано збільшення попиту на робочу силу; ^встановлення юридичних обмежень зростання зайнятості (надання можливості індивідуального регулювання робочого часу, ліквідація обмежень на кількість найманих працівників); ^ відшкодування підприємству витрат, обумовлених пошуком, навчанням і наймом на роботу працівників; ^сприяння в забезпеченні підприємства матеріальними ресурсами, гарантування збуту продукції тощо за умови збільшення підприємством робочих місць; ^ прямі виплати підприємствам за кожного найнятого працівника; ^ створення умов економічної зацікавленості підприємств в забезпеченні зайнятості інвалідів, молоді та інших груп населення, менш конкурентоздатних на ринку праці (встановлення пільг по виплатах в бюджет за використання робочої сили цих груп населення, дотації для створення спеціалізованих робочих місць та організації профнавчання і т.п.). І навпаки, часто виникають економічні ситуації, для яких необхідно використати методи скорочення попиту на робочу силу, зокрема: ^ встановлення додаткових податків аа використання робочої сили; ^ жорстка Кредитна політика; ^ встановлення підприємству одноразових виплат в бюджет за наим працівників певної категорії; ^зниження інвестицій; ^скорочення або відміна гнучких форм зайнятості тощо. 35 СУКУПНА ПРОПОЗИЦІЯ НА РИНКУ ПРАЦІ Як відомо, пропозиція – це узагальнюючий термін, який описує поведінку потенційних та фактичних продавців товару. При цьому визначаються обсяг, шкала та крива пропозиції. Обсяг пропозиції — це кількість товару, який продавці бажають продати за деякий час. Індивідуальний продавець пропонує на ринку праці: • кількість робочих годин на тиждень, місяць, рік, протягом яких індивід бажає працювати, знаходячись на ринку праці; • інтенсивність праці, яку людина проявляє в процесі виробництва продуктів (Е); • рівень здібностей, підготовки (загальної, професійної) та досвід індивіда (ТЄ). з точки зору вузького підходу до визначення обсягів сукупної пропозиції на ринку праці, пропозицію в поточному періоді складатиме частина економічно активного населення, яке є тимчасово незайнятим і активно шукає роботу самостійно, або через відповідні служби. Саме воно потребує матеріальної допомоги та допомоги в працевлаштуванні в поточному періоді.Потенційними джерелами пропозиції в такому випадку є всі працюючі за наймом, найняте поза ринком праці населення, незайняте економічно активне населення та тимчасово непрацездатні, які не втратили працездатності повністю і можуть повернутись на ринок праці. Отже потенційні джерела пропозиції можуть проявитись в майбутніх періодах, тому інформація про них є важливою при розробці програм зайнятості. Таким чином, джерелами пропозиції робочої сили на ринку праці можуть бути як зайняте, так і незайняте, як працездатне, так і непрацездатне населення. В цілому, розглядаючи джерела пропозиції на ринку праці, слід виділити такі сегменти: Ø порівняно невелика за кількістю група трудящих, які мають високий соціальний статус та професійно-кваліфікаційний рівень, високу заробітну плату на рівні міжнародних стандартів, на які орієнтується дана група. Ø в основному "професіонали", тобто особи, які мають вищу або середню спеціальну освіту, зайняті в сфері інформаційних систем та високих технологій, а також більшість службовців державного сектору. працівники фізичної праці, зайняті в секторах економіки, які мають тенденцію до скорочення. Ø складається з працівників тих професій, яких є надлишок на ринку праці. Ø складається з осіб, які ще не знайшли роботу або виштовхуються з ринку праці. Читайте також:
|
||||||||
|