МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ ДО АНАЛІЗУ ГИІІКУ ПРАЦІВиділяють 4 основні концепції аналізу механізму функціонування сучасного ринку. Відповідно до першої концепції, якої дотримуються та прихильники концепції економіки пропозиції ринок праці, як і всі інші ринки, діє на основі цінової рівноваги. Саміе ціна робочої сили (заробітна плата) регулює попит та пропоаицію робочої сили. Ціна робочої сили гнучко реагує на потреби ринку, збільшуючись чи зменшуючись в залежності від попиту та пропозиції. При цьому рівновага виключає безробіття. На відміну від неокласиків, кейнсіанці та монетаристи розглядають ринок праці як явище постійної і фундаментальної рівноваги. Вони виходять з того, що ціна робочої сили жорстко фіксується і практично не змінюеться. Ціна не є регулятором ринку праці, тому вона мусить бути привнесена зовні державою. Держава може, зменшуючи або збільшуючи сукупний попит, інакше — обсяги виробництва, ліквідувати нерівновагу. Представники школи монетаристів розглядають встановлення державою мінімального рівня заробітної плати, сильні позиції профспілок, відсутність необхідної інформації про наявність вакансій та резервної робочої сили як фактори негативного характеру, які збільшують ринкову нерівновагу. На думку монетаристів, врівноваженню ринку більше сприяють інструменти грошово-кредитної політики, зокрема облікова ставка національного ( центрального) банку, розміри обов'язкових резервів комерційних банків на рахунках центрального (національного) банку. Школа інституціоналістів основну увагу приділяє аналізу професійних та галузевих розбіжностей в структурі робочої сини і відповідних рівнів заробітної плати. Марксистська теорія розглядала ринок праці як ринок особливого роду, особливість якого пояснюється різницею товару "робоча сила" та фізичного капіталу. Якщо робоча сила в процесі праці створює вартість, то всі інші види ресурсів лише переносяться на нову вартість самою працею. В зв'язку з цим ринок праці, підкоряючись загальним ринковим закономірностям, має суттєві особливості, тому що сама робоча сила як суб'єктивний фактор виробництва, будучи товаром, може в той же час активно впливати на співвідношення попиту і пропозиції та на свою ринкову ціну.Таким чином, ринок праці, в цілому підкоряючись законам попиту та пропозиції, має ряд суттєвих розбіжностей з іншими товарними ринками. Регуляторами тут є фактори не тільки макро- та мікроекономічні, але і соціальні та соціально-психологічні, які не завжди мають відношення до ціни робочої сили — заробітної плати. Читайте також:
|
||||||||
|