МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Систематичний хід аналізу катіонів V групи
У ході аналізу катіонів V групи необхідно мати на увазі деякі особливості їх сполук: а). Гідроліз солей вісмуту і сурьми. Солі цих катіонів дуже легко можуть бути піддані гідролізу з утворенням осадів основних солей:
SbCI3 + Н2О ↔ SbОСІ↓ + 2НСІ
SbCI5 + 2Н2О ↔ SbОСІ↓ + 4НСІ
SbCI3 + 2Н2О ↔ 2НСІ + Ві(ОН)2СІ ä ВіОСІ↓ æ Н2О Основні солі сурми розчиняються в винній кислоті, що дає змогу відділити сурьму від вісмуту. Для попередження гідролізу, з метою утримати іони сурьми та вісмуту в розчині, до них додається кислота. б) Розчинність гідроксиду магнію в розчині хлориду амонію. На відміну від інших гідроксидів, Mg(OH)2 (білого кольору) легко розчинний в солях амонію, тобто не випадає в осад при дії NH4OH на розчини солей. Ця властивість використовується в ході аналізу для вилучення катіонів Mg2+ від інших катіонів. в) Нерозчинність MnO2 в розведеній HNO3. Із вихідного розчину в окремих порціях відкривають катіони : Fe2+ - реакцією з K3[Fe(CN)]6 Fe3+ - реакцією з K4[Fe(CN)]6 Mn2+- однією з характерних реакцій. 1. Відокремлюють вісмут і сурьму у вигляді основних солей. Наявність осаду у вихідному розчині свідчить про присутність сполук сурьми, у вигляді основних солей. Вісмут може випадати при цьому частково або взагалі не випадати, так як його основні солі краще розчинні.1. Назвати катіони V аналітичної групи, груповий реактив. При наявності осаду в досліджуваному розчині, для повного вилучення із нього основних солей вісмуту і сурьми, додають декілька капель 2н розчину KCl або NaCl, розводять дистильованою водою (на 1\3) і кип’ятять. Осад основних солей (I), який випав, відділяють від розчину (I) і обробляють розчином винної кислоти, в якій розчиняються основні солі сурьми. Виннокислий розчин (II) відокремлюють від осаду (II) і відкривають в ньому сурьму. Осад (II), який містить основні солі вісмуту розчиняються в азотній кислоті (1:1) при нагріванні і в розчині відкривають іони Bi3+ реакціями з йодидом калію або сіллю олова (II) в лужному середовищі. Якщо початковий розчин не містить осаду, то спочатку роблять пробу на наявність в ньому солей вісмуту та сурьми. Для цього декілька капель досліджуваного розчину розбавляють водою і кип’ятять. При випаданні осаду, в результаті такої проби, проводять відокремлення основних солей сурьми і вісмуту описаним вище методом 2. До фільтрату (I) , який залишився після відокремлення солей вісмуту та сурьми, або до досліджуваного розчину, якщо він не містив вказаних солей, додають NaOH до слабо лужного середовища, декілька капель 3% перекису водню до окислення Fe2+ в Fe3+ і Mn2+ в MnO2 і кип’ятять 2-3 хвилини ( для розкладу надлишку перекису водню). В осад (III) випадають Fe(OH)3,MnO2,Mg(OH)2. Осад (III) відокремлюють від розчину (III) , промивають водою та обробляють розчином NH4Cl для розчинення Mg(OH)2. В одержаному розчині (IV) відкривають катіони Mg2+ .Fe(OH)3 та MnO2 , які залишились в осаді (IV), розчиняють в 2 н азотній кислоті, в якій розчиняється Fe(OH)3, та перевіряють одержаний розчин (V) на катіони Fe3+. Осад (V) MnO2, який залишився, розчиняють в декількох краплях концентрованої хлороводневої кислоти і перевіряють на вміст катіонів Mn2+, якщо результати, одержані по п.3 недостатньо переконливі.
Контрольні запитання
1. Назвати катіони V аналітичної групи, групові реактиви. 2. Якими властивостями володіють гідроксиди катіонів V аналітичної групи? 3. В чому розчиняється гідроксид магнію? Як виділити магній із гідроксидів катіонів V аналітичної групи. 4. Напишіть рівняння реакції, яке підтверджує властивості Fe(III) як окисника. 5. Як проходить гідроліз солей вісмуту? 6. Як відокремити іони Mn2+ від Fe3+ і Bi3+. 7. Як відокремити Bi3+ від заліза.
Читайте також:
|
||||||||
|