Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Систематичний хід аналізу катіонів V групи

 

У ході аналізу катіонів V групи необхідно мати на увазі деякі особливості їх сполук:

а). Гідроліз солей вісмуту і сурьми. Солі цих катіонів дуже легко можуть бути піддані гідролізу з утворенням осадів основних солей:

 

SbCI3 + Н2О ↔ SbОСІ↓ + 2НСІ

 

SbCI5 + 2Н2О ↔ SbОСІ↓ + 4НСІ

 

SbCI3 + 2Н2О ↔ 2НСІ + Ві(ОН)2СІ ä ВіОСІ↓

æ Н2О

Основні солі сурми розчиняються в винній кислоті, що дає змогу відділити сурьму від вісмуту. Для попередження гідролізу, з метою утримати іони сурьми та вісмуту в розчині, до них додається кислота.

б) Розчинність гідроксиду магнію в розчині хлориду амонію.

На відміну від інших гідроксидів, Mg(OH)2 (білого кольору) легко розчинний в солях амонію, тобто не випадає в осад при дії NH4OH на розчини солей. Ця властивість використовується в ході аналізу для вилучення катіонів Mg2+ від інших катіонів.

в) Нерозчинність MnO2 в розведеній HNO3.

Із вихідного розчину в окремих порціях відкривають катіони :

Fe2+ - реакцією з K3[Fe(CN)]6

Fe3+ - реакцією з K4[Fe(CN)]6

Mn2+- однією з характерних реакцій.

1. Відокремлюють вісмут і сурьму у вигляді основних солей.

Наявність осаду у вихідному розчині свідчить про присутність сполук сурьми, у вигляді основних солей.

Вісмут може випадати при цьому частково або взагалі не випадати, так як його основні солі краще розчинні.1. Назвати катіони V аналітичної групи, груповий реактив.

При наявності осаду в досліджуваному розчині, для повного вилучення із нього основних солей вісмуту і сурьми, додають декілька капель 2н розчину KCl або NaCl, розводять дистильованою водою (на 1\3) і кип’ятять. Осад основних солей (I), який випав, відділяють від розчину (I) і обробляють розчином винної кислоти, в якій розчиняються основні солі сурьми.

Виннокислий розчин (II) відокремлюють від осаду (II) і відкривають в ньому сурьму. Осад (II), який містить основні солі вісмуту розчиняються в азотній кислоті (1:1) при нагріванні і в розчині відкривають іони Bi3+ реакціями з йодидом калію або сіллю олова (II) в лужному середовищі.

Якщо початковий розчин не містить осаду, то спочатку роблять пробу на наявність в ньому солей вісмуту та сурьми. Для цього декілька капель досліджуваного розчину розбавляють водою і кип’ятять. При випаданні осаду, в результаті такої проби, проводять відокремлення основних солей сурьми і вісмуту описаним вище методом

2. До фільтрату (I) , який залишився після відокремлення солей вісмуту та сурьми, або до досліджуваного розчину, якщо він не містив вказаних солей, додають NaOH до слабо лужного середовища, декілька капель 3% перекису водню до окислення Fe2+ в Fe3+ і Mn2+ в MnO2 і кип’ятять 2-3 хвилини ( для розкладу надлишку перекису водню).

В осад (III) випадають Fe(OH)3,MnO2,Mg(OH)2.

Осад (III) відокремлюють від розчину (III) , промивають водою та обробляють розчином NH4Cl для розчинення Mg(OH)2.

В одержаному розчині (IV) відкривають катіони Mg2+ .Fe(OH)3 та MnO2 , які залишились в осаді (IV), розчиняють в 2 н азотній кислоті, в якій розчиняється Fe(OH)3, та перевіряють одержаний розчин (V) на катіони Fe3+.

Осад (V) MnO2, який залишився, розчиняють в декількох краплях концентрованої хлороводневої кислоти і перевіряють на вміст катіонів Mn2+, якщо результати, одержані по п.3 недостатньо переконливі.

 

Контрольні запитання

 

1. Назвати катіони V аналітичної групи, групові реактиви.

2. Якими властивостями володіють гідроксиди катіонів V аналітичної групи?

3. В чому розчиняється гідроксид магнію? Як виділити магній із гідроксидів катіонів V аналітичної групи.

4. Напишіть рівняння реакції, яке підтверджує властивості Fe(III) як окисника.

5. Як проходить гідроліз солей вісмуту?

6. Як відокремити іони Mn2+ від Fe3+ і Bi3+.

7. Як відокремити Bi3+ від заліза.

 

 


Читайте також:

  1. CMM. Групи ключових процесів
  2. I група катіонів
  3. II група катіонів
  4. IV група катіонів
  5. V група катіонів
  6. VI група катіонів
  7. Автоматизовані системи управлінні охороною праці, обліку, аналізу та дослідження травматизму
  8. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.
  9. Агровиробничі групи грунтів України
  10. Алгебра та початки аналізу
  11. Алгоритм вибору групи ЛП для самолікування діареї
  12. Алгоритм однофакторного дисперсійного аналізу за Фішером. Приклад




Переглядів: 834

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
V група катіонів | ХАРАКТЕРИСТИКА ШОСТОЇ АНАЛІТИЧНОЇ ГРУПИ КАТІОНІВ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.