МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Систематичний хід аналізу катіонів VІ групиГолубий колір розчину свідчить про присутність іонів Cu2+, світло-зелений – іонів Ni2+, рожевий – іонів Co2+, безбарвний – іонів Hg2+ і Cd2+. В окремих порціях розчину, який аналізується, виконують попередні проби на наявність катіонів: 1. Cu2+- надлишком NH4OH, 2. Hg2+- йодидом калію, 3. Ni2+- диметилгліоксимом в аміачному середовищі, 4. Cd2+- сірководневою водою в присутності тіомочевини, 5. Co2+- реакцією з Na2S2O3 в спиртовому середовищі.
До розчину, який аналізується, додають 1,5 – 2 кратний об’єм 2н розчину аміаку і нагрівають 2 – 3 хвилини. Відокремлюють осад (І), в якому знаходяться солі Cо(OH)Cl, [HgNH2]Cl і розчин (І), який містить аміакати: [Cd(NH3)4]Cl2; [Cu(NH3)4]Cl2; [Ni(NH3)6]Cl2. Осад (І) обробляють 5-6 каплями 2н розчину H2SO4, при цьому Cо(OH)Cl розчиняється, а [HgNH2]Cl залишається в осаді. У фільтраті відкривають Со2+ розчином NH4CNS. Осад розчиняють, додавши 5 капель азотної кислоти, приливають 6-8 капель води і відкривають катіон Hg2+ реакцією з KJ. Розчин (І) підкисляють 2н розчином H2SO4, додають декілька кристалів Na2S2O3 і нагрівають на киплячій бані 3 хвилини до повного осадження сульфіду міді чорного або чорно-бурого кольору. Осад (ІІ) відокремлюють від розчину (ІІ), в якому знаходяться іони і Ni2+ і розчиняють в гарячій 2н HNO3. Іон Cu2+ відкривають характерними реакціями. Розчин (ІІ) ділять на дві частини. В першій відкривають катіон Cd2+ реакцією з сірководневою водою, а в другій - катіон Ni2+ реакцією з диметилгліоксимом.
Контрольні запитання
1. Чому груповим реактивом на катіони VI групи є надлишок розчину NH4OH ? 2. Чому катіони Cu2+ можна відкривати надлишком розчину NH4OH в присутності всіх інших катіонів ? 3. Які катіони заважають відкриттю іона Ni2+ розчином диметилгліоксиму ? Як можна відкрити катіони Ni2+ в присутності катіонів Fe2+ ? 4. Яким чином маскують іони Fe3+ , які заважають відкриттю іонів Co2+? 5. Для чого використовують тіомочевину при відкритті іонів Cd2+ сірководневою водою ? 6. Чому при дії 2н розчину NH4OH на суміш катіонів VI групи в осад переходять тільки катіони Co2+ і Hg2+ ? 7. На чому базується різна здатність іонів Cd2+, Cu2+, Ni2+ до взаємодії з Na2S2O3 ?
Читайте також:
|
||||||||
|