Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Коротка характеристика структури і функцій медичних закладів

 

Медичну допомогу населенню надає система різноманітних медичних закладів, серед яких, перш за все, розрізняють керівні та практичні (додаток №2).

Згадаємо, що центральним керівним органом системи є Міністерство охорони здоров’я (фактично медичною допомогою). В регіонах керівні функції виконуюють відповідні управління (відділи) охорони здоров’я: обласні, міські, районні. В тих районах, де такі управління не утворені, керівництво здійснюють безпосередньо головні лікарі центральних районних лікарень. Це ланки керівництва по вертикалі: від міністрества до лікарень. Крім того, існує керіництво по горизонталі, яке здійснюють у регіонах відповідні обласні, міські, районні адміністрації. Таким чином, медичні заклади мають подвійне керівництво: спеціальне і загальне.

Практичні медичні заклади дуже різноманітні і класифікуються за різними ознаками, зокрема, залежно від:

1) окремих територій, населенню яких надається медична допомога: це медичні заклади республіканські, обласні, міські, районні, сільські;

2) напрямків допомоги, заклади бувають санітарно-протиепідемічними та лікувально-профілактичними;

3) контингентів населення, що обслуговуються: заклади дитячі, жіночі, геріатрічні;

4) профільності, спеціалізації: бувають заклади загальні, багатопрофільні, а також вузькоспеціалізовані (венерологічні, протитуберкульозні тощо);

5) по рівню, кваліфікованості медичної допомоги, заклади бувають первинного, вторинного і третинного рівня:

- первинний рівень: це найбільш поширений, відносно простий і наближений до населення рівень медичної допомоги, що передбачає можливість огляду і консультації у фельдшера чи лікаря загальної практики, проходження простих лабораторних обстежень, при необхідності, направлення до спеціалістів вищого рівня. Така допомога надається медпунктами різного виду, сільськими амбулаторіями, центрами сімейної медицини;

- вторинний рівень: це надання кваліфікованої, при потребі спеціалізованої медичної допомоги, всебічне діагностичне обстеження і комбіноване лікування, одержання різних медичних послуг. Представниками такого рівня є звичайні міські, районні полікліники та лікарні;

- третичний рівень: це висококваліфікована та вузькоспеціалізована лікарська допомога, яку надають сучасні діагностичні центри, обласні лікарні, спеціалізовані клініки;

6) залежно від особливостей організації медичної допомоги: заклади бувають амбулаторні та стаціонарні.

Детальніше розглянемо останній підхід. Амбулаторними називають заклади, в які хворий приходить на прийом, обстеження, лікування і повертається додому. Важкі хворі можуть одержувати необхідну медичну допомогу безпосередньо на дому. До числа амбулаторних медичних закладів відносять медпункти, амбулаторії, медсанчастини, консультації, полікліники, диспансери, тощо. Коротко про специфіку призначених закладів кожного виду:

а) амбулаторія: це невеликий лікувально-профілактичний заклад первинного рівня медичної допомоги. Такі заклади звичайно діють в сільській місцевості, в них працює по 2-3 лікарі основних фахів (терапевт, педіатр, стоматолог). У розпорядженні хворих процедурний і часто фізіотерапевтичний кабінети, з відносно простим обладеннаям;

б) медсанчастина – щодо структури і штату медпрацівників схожа на амбулаторію, але обслуговує працівників великого підприємства чи господарства. Це форма наближення медичної допомоги до місця роботи трудящих, з обслуговуванням не за територіальним, а за виробничим принципом. Окрім надання лікувально-діагностичної допомоги, цехові лікарі та інші медпрацівники здійснюють певну профілактичну роботу, заходи по забезпеченню здорових і безпечних умов праці;

в) полікліника – це звичайно великий, багатопрофільний медичний заклад, що обслуговує населення міста або району. Лікувально-профілактичну допомогу хворим надають не тількі лікарі широкого профілю (терапевти, хірурги, неврапатологи), але і біля двох десятків спеціалістів вузького профілю (окулісти, отоларингологи, кардіологи тощо). Полікліника має потужне діагностичне відділення, з низкою лабораторій, рентгенкабінети, кабінети функціональної діагностики, що дозволяє проводити хворим комплекси необхідних лабораторно-діагностичних обстежень. Також існує реабілітаційне відділення з кабінетами фізіотерапії, лікувальної фізкультури тощо, де хворі проходять відновно-оздоровче лікування, одержують різні медичні послуги;

г) диспансер – це лікувально-профілактичний заклад вторинного, навіть іноді третинного рівня, який надає хворим кваліфіковану, спеціалізовану допомогу при певних складних, вузьких видах патології. Поширеними є такі види диспансерів: психоневрологічний, протитуберкульозний, онкологічний, кардіологічний тощо.

Стаціонарні лікувально-профілактичні заклади, як правило, вторинного та третинного рівня медичної допомоги забезпечують таку допомогу хворим з важкими, складними видами патології. В таких закладах хворі знаходяться цілодобово і одержують повний комплекс показаних лабораторно-діагностичних та кваліфікованих лікувальних заходів. До числа стаціонарних закладів відносять лікарні, госпіталі, клініки, пологові будинки, санаторії тощо. Зрозуміло, лікарні є найбільш поширеними і важливим закладом, тому їх вивченню буде окремо присвячена наступна тема. Про інші види закладів наведемо коротку довідку:

а) госпіталь (шпиталь) – це лікувально-профілактичний заклад вторинного, третинного рівня допомоги. Їх специфіка полягає у тому, що кваліфікована медична допомога надається військовослужбовцям строкової служби, а також колишньому офіцерському складу Збройних Сил, що знаходяться у запасі або відставці, а також є інваліди війни;

б) клініка – це високої кваліфікації лікувально-профілактичний заклад третинного рівня медичної допомоги. Клініки мають передове сучасне медичне обладнання, в них працюють висококваліфіковані спеціалісти з науковими ступенями і званнями. Окрім звичайних для лікувальних закладів функцій, вони виконують і відмінні, притаманні саме їм завдання. А саме, вони є науковими базами для вивчення і апробації нових, передових методів лікування, а також навчальними центрами для практичного навчання студентів-медиків, підвищення кваліфікації практикуючих лікарів;

в) санаторії – це оздоровчі медичні заклади, основою лікувального процесу в яких є використання цілющих природних факторів курортів, зокрема, особливого клімату, мінеральної води, лікувальної грязі, морських купань тощо.

 


 


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  3. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  4. III. Процедура встановлення категорій об’єктам туристичної інфраструктури
  5. XX1. Забезпечення відкритості та прозорості при проведенні прийому до вищих навчальних закладів
  6. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  7. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  8. Автокореляційна характеристика системи
  9. Адаптація організаційної структури до стратегії
  10. Адаптивні організаційні структури управління.
  11. Аденогіпофіз, його гормони, механізм впливу, прояви гіпер- та гіпофункцій.
  12. Адміністративна і дисциплінарна відповідальність медичних працівників




Переглядів: 1324

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття “медицина”, “медична допомога”, структура органів | ЛЕКЦІЯ №3

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.