Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Для чого ми вивчаємо теорію порівняльних економічних систем?

 

Чому національна економіка однієї держави є ефективнішою за іншу? Як досягти вищої ефективності економічної системи? Які чинники обмежують цю ефективність? Чи можуть усі країни мати рівноефективні економічні системи? Відповіді на ці та багато інших запитань дає теорія порівняльних економічних систем.

Багатьом державам, таким як Україна, теорія порівняльних економічних систем допомагає ефективно формувати свою еко­номічну політику, спрямовану на побудову ефективної еконо­мічної системи. У цьому напрямку немає двох однакових стежок, кожен народ йде власним шляхом.

Так, Україна, на відміну від багатьох держав Східної Європи, не лише позбувається тоталітарної спадщини, а й відроджує свою національну державність. Відхід України від планово-командної економічної системи зумовлює необхідність не лише орієнтації на ринкову економіку, а й на конкретну економічну систему. Певні особливості кожної із систем роблять їх високоефективними в одних державах і зовсім неефективними в інших. Перехід України до ринку потребує вибору однієї, генетично спорідненої з українською ментальністю, яку можна взяти за основу при формуванні націо­нальної економічної системи. Вивчаючи різні економічні системи, постійно пам’ятатимемо про те, що Україні потрібен добрий приклад при проведенні економічних реформ. На кого орієнту­ватись Україні при формуванні власної економічної системи - на Німеччину, США, Францію, Швецію чи на яку-небудь іншу державу? Чи буде створена у котрійсь із них економічна система придатна й для України? Окрім того, імперська спадщина у вигляді критичного забруднення та деградації навколишнього середовища, ускладнені аварією на Чорнобильській АЕС, надає особливості економічній системі України. Тому головним акцентом цього курсу є розгляд власне еколого-економічної ефективності сучасних дер­жав.

Навіть поверховий аналіз свідчить, що держави можуть бути ефективні економічно, але зовсім неефективні екологічно. Аналіз економік як еколого-економічних систем дає змогу по-іншому подивитись на ефективність національних економік. Науково обґрунтований аналіз різноманітних еколого-економічних систем надзвичайно актуальний в умовах державотворення, адже Україна не лише проводить економічні реформи, а й формує національну екологічну політику.

Аналіз ефективності основних еколого-економічних систем - (1) німецької соціальної ринкової економіки, (2) американського економічного лібералізму, (3) французького узгодженого вільного підприємництва та (4) шведського розподільчого соціалізму - дасть нам змогу виявити найближчу (за основними характеристиками компонентів) та, можливо, прийнятну для України модель.

Порівняльний аналіз національних економік як еколого-еконо­мічних систем зумовив головним у цьому лекційному курсі системний метод дослідження, який передбачає порівняння не лише макроекономічних показників, а й природно-географічних, техніко-економічних, демографічних, етнопсихологічних тощо. А це означає, що порівняльні економічні системи хоч і належать до проблем економічної теорії, проте їх аналіз об’єктивно часто виходить за рамки лише однієї науки.

На превеликий жаль, непорівняльність національних статис­тичних даних, особливо екологічних та еколого-економічних показників, унеможливлюють порівняння різних систем як уніфіко­ваних математичних моделей. Тому паралельно із матема­тичною моделлю студентам пропонуємо традиційний емпіричний порів­няль­ний аналіз сучасних економічних систем.


Читайте також:

  1. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  2. А) Структура економічних відносин.
  3. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  4. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  5. АНАЛІЗ ЛІНІЙНИХ МОДЕЛЕЙ ЕКОНОМІЧНИХ ЗАДАЧ
  6. Аналіз макроекономічних показників
  7. Аналіз основних техніко-економічних показників діяльності підприємств будіндустрії
  8. Аналіз техніко-економічних показників розрахованого
  9. Аналіз техніко-економічних показників розрахованого
  10. В умовах спеціальних економічних зон
  11. Взаємозв'язок попиту, пропозиції і ціни. Ринковий механізм регулювання економічних відносин
  12. Взаємозв’язок економічних і бухгалтерських витрат і прибутку




Переглядів: 414

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Поняття економічної системи. Концепційні засади порівняння економічних систем

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.