МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Для чого ми вивчаємо теорію порівняльних економічних систем?
Чому національна економіка однієї держави є ефективнішою за іншу? Як досягти вищої ефективності економічної системи? Які чинники обмежують цю ефективність? Чи можуть усі країни мати рівноефективні економічні системи? Відповіді на ці та багато інших запитань дає теорія порівняльних економічних систем. Багатьом державам, таким як Україна, теорія порівняльних економічних систем допомагає ефективно формувати свою економічну політику, спрямовану на побудову ефективної економічної системи. У цьому напрямку немає двох однакових стежок, кожен народ йде власним шляхом. Так, Україна, на відміну від багатьох держав Східної Європи, не лише позбувається тоталітарної спадщини, а й відроджує свою національну державність. Відхід України від планово-командної економічної системи зумовлює необхідність не лише орієнтації на ринкову економіку, а й на конкретну економічну систему. Певні особливості кожної із систем роблять їх високоефективними в одних державах і зовсім неефективними в інших. Перехід України до ринку потребує вибору однієї, генетично спорідненої з українською ментальністю, яку можна взяти за основу при формуванні національної економічної системи. Вивчаючи різні економічні системи, постійно пам’ятатимемо про те, що Україні потрібен добрий приклад при проведенні економічних реформ. На кого орієнтуватись Україні при формуванні власної економічної системи - на Німеччину, США, Францію, Швецію чи на яку-небудь іншу державу? Чи буде створена у котрійсь із них економічна система придатна й для України? Окрім того, імперська спадщина у вигляді критичного забруднення та деградації навколишнього середовища, ускладнені аварією на Чорнобильській АЕС, надає особливості економічній системі України. Тому головним акцентом цього курсу є розгляд власне еколого-економічної ефективності сучасних держав. Навіть поверховий аналіз свідчить, що держави можуть бути ефективні економічно, але зовсім неефективні екологічно. Аналіз економік як еколого-економічних систем дає змогу по-іншому подивитись на ефективність національних економік. Науково обґрунтований аналіз різноманітних еколого-економічних систем надзвичайно актуальний в умовах державотворення, адже Україна не лише проводить економічні реформи, а й формує національну екологічну політику. Аналіз ефективності основних еколого-економічних систем - (1) німецької соціальної ринкової економіки, (2) американського економічного лібералізму, (3) французького узгодженого вільного підприємництва та (4) шведського розподільчого соціалізму - дасть нам змогу виявити найближчу (за основними характеристиками компонентів) та, можливо, прийнятну для України модель. Порівняльний аналіз національних економік як еколого-економічних систем зумовив головним у цьому лекційному курсі системний метод дослідження, який передбачає порівняння не лише макроекономічних показників, а й природно-географічних, техніко-економічних, демографічних, етнопсихологічних тощо. А це означає, що порівняльні економічні системи хоч і належать до проблем економічної теорії, проте їх аналіз об’єктивно часто виходить за рамки лише однієї науки. На превеликий жаль, непорівняльність національних статистичних даних, особливо екологічних та еколого-економічних показників, унеможливлюють порівняння різних систем як уніфікованих математичних моделей. Тому паралельно із математичною моделлю студентам пропонуємо традиційний емпіричний порівняльний аналіз сучасних економічних систем. Читайте також:
|
||||||||
|