Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Порівняння економічних систем

 

Порівняння економічних систем є відносним. США є привабливими за одними показниками, а Німеччина - за іншими. Кожна еконо­мічна система має позитивні ознаки. Завдання порів­няльного аналізу полягає в тому, щоб із усієї сукупності показників вибрати головні. Сьогодні існують різноманітні методики порів­няльного аналізу, але найпридатнішою для використання на прак­тичних заняттях є методика розроблена Б.Гаврилишиним, яка дає можливість проаналізувати поточний стан країни, зробити більш-менш обґрунтований прогноз її бажаного і вірогідного стану через 10 років[314][314]. Ця методика застосовувалась для оцінки перспектив розвитку політичними та урядовими інституціями різних країн, а також керівництвом кількох міжнародних організацій.

Для оцінки поточного стану країни рекомендується застосову­вати шкалу оцінок від 1 до 5 за наступною системою:

"1" - незадовільно (гірша від більшості країн);

"2" - погано;

"3" - добре (паритет з більшістю країн);

"4" - дуже добре;

"5" - відмінно (краща від більшості країн).

За такими критеріями пропонується розглянути вісім факторів: (I) природні ресурси; (II) населення; (III) "know-how"; (IV) інвести­ції; (V) екологію; (VI) цінності; (VII) політичні установи; (VIII) еко­номічну структуру та економічну систему.

 

I. Природні ресурси

 

Аналізуючи цей фактор, дайте відповідь на такі запитання: Які важливі природні ресурси має держава? Чи оптимально вони використовуються? Наскільки важливими вони є для національної економіки?

I.1.Енерґія: (а) нафта; (б) ґаз; (в) гідроенерґія; (г) інші (сонячна, вітрова, біоенерґія тощо).

I.2. Мінеральні ресурси: (а) металеві руди; (б) рідкісні метали; (в) інші.

I.3. Земельні та водні ресурси: (а) сільське господарство; (б) лісо­ві ресурси; (в) рибні ресурси; (г) питна вода.

I.4. Клімат та топографія: (а) умови праці; (б) умови транспор­тування; (в) привабливість для туризму; (г) площі для аеропортів, підприємств, портів, тощо.

 


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. D – моделювання в графічній системі КОМПАС
  3. D. СОЦИОИДЕОЛОГИЧЕСКАЯ СИСТЕМА ВЕЩЕЙ И ПОТРЕБЛЕНИЯ
  4. Demo 7: Модель OSI (модель взаімодії відкритих систем)
  5. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  6. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  7. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  8. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  9. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  10. II. Найважливіші проблеми, що визначають розвиток місцевого самоврядування і є спільними для будь-яких урядових систем.
  11. III етап. Системний підхід
  12. III. центральная нервная система




Переглядів: 513

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Проблеми формування ефективної еколого-економічної системи України | II. Населення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.