МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Платон і Аристотель про медицинуУ давньогрецькій медицині після Гіппократа тривала боротьба матеріалізму з ідеалізмом. Видатним представником ідеалістичної філософії був філософ Платон (428-374 р. до н.е.). Платон відкидав реальний мир як джерело пізнання. Предмети реального миру, по навчанню Платона, недосконалі й минущі, вони тільки тіні миру ідей. Дійсне буття мають тільки ідеї, що існують споконвіків, що становлять надчуттєві прообрази речей. Матеріальний світ – теперішній, він лише відбиває щирий мир безтілесних, нематеріальних ідей. Платона цікавили і близькі до медицини питання. Все, що відбувається в здоровому й хворому організмі, всі процеси Платон витлумачував ідеалістично й містично. Платон, що довго жив у Єгипті, був знаком з єгипетськими поглядами. В «Тімеї» він розвив вчення про божественну душу. Згідно Платону, пневма проникає в тіло людини, причому в мозку повідомляє його здатність почувати й мислити, у серце - зігріває людини й у печінці харчує. Платон переконаний в тому, що здоров’я й хвороба визначаються ідеальним початком, божественною душею – пневмою. Перетвореннями пневми в організмі і її впливі на різні органи Платон пояснював патологічні явища. Причину хвороби Платон бачив у покаранні з неба. Ліки не мають ніякого значення. Зціляти можуть тільки обряди, гімни, музика. Виходячи зі своїх поглядів, Платон в «Законах» всі турботи про попередження хвороб обмежував тільки станами правителів і державних стражів. Ремісників Платон рекомендував лікувати тільки при легких захворюваннях, при важких же захворюваннях для ремісників, на думку Платона, «краще благодійна смерть». Рабам, по Платонові, знання не доступні й не потрібні; не потрібна їм і медична допомога. Учень Платона Аристотель (384-322 р. до н.е.) був самим видним ученим стародавності й розробляв різні області знання. Син лікаря, Аристотель одержав також і медичну освіту. Він підвів підсумки попереднього розвитку науки й виклав їх у своїх творах, присвячених фізику, зоології, філософії, історії й т.п. Твору Аристотеля являють собою суму відомості того часу про неорганічну й органічну природу. В «Історії тварин» викладалася описова зоологія, у творі «Про частини тварин» – будова органів тварин і їхньої функції, робота «Про походження тварин» трактувала початки ембріології. Аристотель ставив ряд питань, на які міг дати відповідь тільки наступний розвиток науки. Згідно вчення Аристотеля про цілеспрямованість (телеологію): «Природа нічого не робить зайвого… природа робить усе заради чого-небудь». В області природознавства навчання Аристотеля протягом двох тисячоріч користувалося найбільшою пошаною. Читайте також:
|
||||||||
|