Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Організаційна структура проектного навчання (за К.Бахановим)

Робота міні-груп
Робота міні-груп
Робота міні-груп
Виконання певних міні-проектів
Групові заняття
Підсумкова конференція (загальні збори)
Настановча конференція (загальні збори)
Пропозиція, обговорення, вибір проекту, планування
Звіт про виконання міні-проектів. Обговорення загального звіту
Захист проекту (звіту)

 

 


Проектування педагогічних систем, процесів або ситуацій – складна багатоступінчаста діяльність. Виділяють три етапи (ступіні) проектування [1]: І етап - моделювання; ІІ етап - проектування; ІІІетап -конструювання.

Педагогічне моделювання (створення моделі) – це розробка цілей (загальної ідеї) створення педагогічних систем, процесів або ситуацій і основних шляхів їх досягнення.

Педагогічне проектування (створення проекту) – подальша розробка створеної моделі і доведення її до рівня практичного використання.

Педагогічне конструювання (створення конструкта) – це подальша деталізація створеного проекту, що наближає його для використання в конкретних умовах реальними учасниками освітніх відносин.

Форми педагогічного проектування – це документи, у яких описується з різним ступенем точності створення і дія педагогічних систем, процесів або ситуацій.

Теоретичною основою проектування навчальних задач служить діяльнісний (як універсальний пояснювальний і проектувальний принцип) і особистісно-орієнтовані підходи до навчання, а також теорія поетапного розвитку мислення.

Методологічною основою проектування навчальних задач є моделювання проекту. Моделювання, як відомо, – це розробка загальної ідеї чи мети й основних шляхів її досягнення. Подальша розробка створеної моделі і доведення її до рівня практичного використання називається проектуванням. Формою педагогічного проектування є документ, у якому описуються створення і дія педагогічної системи.

У сучасній системі освіти використовуються дві форми проектування: концепція (сукупність положень, необхідних для практичного втілення ідеї); план (робочий документ, у якому дається перелік заходів, порядок і місце їх проведення).

4. Етапи проектування навчання

Етапи ро­боти над проектом:

1. Початок(визначення теми, мети, завдань, формування робочих груп).

2. Планування(аналіз проблеми, постановка завдань, уточнення інформації, синтез ідей, плани).

3. Прийняття рішень(«мозковий штурм» , обговорення альтернатив, вибір оптимального варіанта).

4. Виконання(робота з виконання проекту).

5. Перевірката оцінювання результатів (аналіз виконання проекту, з'ясування причин досягнень і невдач).

6. Захист(колективний аналіз діяльності). Вибір однієї із проектних практик залежить від специфіки завдань, які вирішуватимуться. Учені доходять висновку, що проект як шлях пізнання в дії – творча діяльність. Вона є про­блемною за формою відкриття нових знань, практичного – за сферою їхнього застосування, інтелектуально насиченою – за змістом, суб'єкти смисловою – за вектором мисленнєвої діяльності

 

Прогнозовані результати:

практико орієнтований підхід до навчання;

формування ключових компетенцій (соціальних, полікультурних, інформаційних, комунікативних тощо);

розвиток ініціа­тивності та самостійності учнів.


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  3. ISO 15504. Призначення і структура стандарту
  4. ISO 15504.Структура еталонної моделі
  5. IV. Зміст навчання
  6. IV. Зміст навчання
  7. IV. Зміст навчання
  8. IV. Зміст навчання
  9. IV. Зміст навчання
  10. IV. Зміст навчання
  11. IV. Зміст навчання
  12. IV. Зміст навчання




Переглядів: 421

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 3. Процес проектування навчання як цілісна система. | Загальні принципи педагогічного проектування і діяльнісний підхід до його реалізації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.