Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Педагогічна характеристика соціального середовища

 

Формування навчально-виховного середовище залежить значною мірою від типу школи, рівня педагогічного потенціалу, соціального та культурного оточення.

За результатами констатувального експерименту, широкої апробації діагностичного комплексу, слід зазначити, що навчально-виховні середовищав різних типах шкіл представляють сформовану поліструктурну систему прямих і непрямих навчальних, виховних, розвивальних впливів та взаємозв’язків, що встановлюються у формальній та неформальній взаємодії суб’єктів навчально-виховного процесу, враховуючи його цілі, завдання, методи, засоби й форми організації.

Це поняття відбиває системні формуючі впливи предметного, культурологічного, соціального й інформаційного середовищ. Властивості навчально-виховного середовища, його інтегральні ефекти виникають у системі взаємозв’язків «середовище – суб’єкт» та активно проявляються в нових адаптивних якостях людини, що дозволяють їй орієнтуватися у визначенні нових цілей, завдань та ефективніше вирішувати їх.

Важливою характеристикою навчального середовища є його векторність як виразність навчального ефекту в певному спектрі завдань (за Ясвіним). Середовища, що володіють широким спектром навчальних впливів, називаються однорідним, де навчальний ефект проявляється в переносі властивостей навчального середовища й опосередкованих ним властивостей суб’єкта на потенційні професійні середовища.

Для створення моделі освітнього середовища як необхідної умови для потреб особистісного розвитку учасників навчально-виховного процесу в школах різного типу, принциповим є діагностика забезпечення в даному середовищі комплексу можливостей для розвитку самодостатньої, освіченої, активної особистості.

 


Читайте також:

  1. Cплата єдиного соціального внеску - 2013
  2. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  3. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  4. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  5. II. Поняття соціального процесу.
  6. IІI розділ. Аналіз стану маркетингового середовища підприємства
  7. А. Заходи, які направлені на охорону навколишнього середовища та здоров’я населення.
  8. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  9. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  10. Автокореляційна характеристика системи
  11. Адаптація до абіотичних факторів середовища.
  12. Адаптація організму до змін чинників зовнішнього середовища




Переглядів: 569

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Організація розвиваючого навчального середовище | Освітнє середовище як педагогічна проблема

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.