Вхідні грошові потоки підприємства класифікують так:
– надходження у вигляді виручки від реалізації продукції;
– надходження у вигляді інших операційних доходів;
– грошові надходження від інвестиційної діяльності;
– кошти, залучені в результат і емісії корпоративних прав;
– кошти, залучені на умовах позики;
– державні дотації та субсидії.
Вихідні грошові потоки підприємства можна класифікувати у такий спосіб:
§ оплата товарів, робіт, послуг, які відносяться на собівартість продукції;
§ оплата товарів, робіт, послуг, які не належать до валових витрат;
§ здійснення реальних та фінансових інвестицій;
§ сплата податків та інших платежів до бюджету;
§ повернення капіталу, який був залучений на фінансовому ринку.
У стратегічному плані менеджмент підприємства має прийняти рішення з трьох основних питань:
– яка номенклатура продукції та за якими цінами пропонуватиметься?
– якого обсягу реалізації за окремими періодами підприємство має намір досягти?
– якою частиною ринку необхідно заволодіти?
Розмір грошових надходжень у вигляді виручки від реалізації залежить від таких основних факторів:
§ обсягів реалізованої продукції;
§ ціни одиниці продукції;
§ ефективності управління дебіторською заборгованістю.
Для збільшення виручки від реалізації рекомендується вжити такі типи заходів:
§ перехід до ціноутворення за схемою таргет- косгинг;
§ установлення гнучкої системи преміювання для продавців (реалізаторів);
§ впровадження методу управління дебіторською заборгованістю на основі спонтанного фінансування, тобто гнучкої системи знижок, ураховуючи вартість залучення позичкового капіталу самим підприємством та його клієнтами;
§ розроблення системи знижок за прискорену оплату продукції;
§ розширення каналів збуту, поліпшення мережі дистриб'юторів та удосконалення системи стимулювання продажу продукції.
Знижки –це не лише інструмент маркетингу, що сприяє збільшенню продажу, а й ефективний прийом управління дебіторською заборгованістю та грошовими потоками підприємства